Zondag 20 november was het zo ver, ik ging mn eerste workshop geven

Er waren 11 deelnemers met 12 paarden, echt paardjes van jong tot oud en van alles aan rassen en karakters

We begonnen met de theorie. Ik had een zelfgeschreven reader, een filmpje en een spelletje. Voor mijn gevoel ging het enorm snel en ik had al gauw een uur vol gepraat

Toen zijn we in groepjes van 4 bezig gegaan, was erg leuk. Eerst het clickeren, voerweigeren en targetten, daarna naar de jambette en sommige combinaties konden al wat andere oefeningen doen

Hier wat foto's etc.

De eerste groep bezig met het voerweigeren

Targetten

Voetjes geven werd ook al meegenomen

Targetten in groepje 2

Jambette oefenen

Deze fjord kon de spaanse pas al maar viel enorm op de voorhand, dus daar even apart mee gewerkt en begonnen met een stukje oprichten en achterhand gebruik tijdens de spaanse pas

En ook de spaanse pas meer van de zijkant gaan vragen.

Fjordje kon dus al het e.a. dus begonnen aan de spagaat met balkje

daarna beginnetje gemaakt met de klassieke buiging ,dit is de eerste keer dat de fjord het doet dus nog niet perfect natuurlijk

En het laatste groepje

Een andere fjord die de jambette al HEEL snel doorhad en ik dus even een uitlegje gaf voor het beginnen met de spaanse pas

Het nee schudden bij een oudje

En een arabiertje die ook al wat kende, en ook het steigeren op commando. Maar daar was geen achterhand gebruik bij, en het was totaal niet beheerst.
Dus ook dat even netjes op commando gezet en uitleg gegeven hoe de eigenaar er veilig zelf mee verder kan

(beter correct op een goed commando dan op een half commando waarbij het lichaam niet goed word gebruikt toch?)
Ik vond het ONWIJS leuk om te doen, en begin januari mag ik terug komen voor privelessen

Wil je op stal ook een workshop volgen? Stuur dan even een pb'tje