Nevzorov, wie is hiermee bekend?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SuusBN

Nevzorov, wie is hiermee bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 11:36

Ik kwam een filmpje tegen van nevzorov en het inspireerde me enorm, wie is er met deze bijzondere methode bekend?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 11:39

Ik heb dvd's van hem en vind het echt fantastisch om te zien wat hij kan met zijn paarden..In een dvd legt hij ook uit hoe pijnlijk een bit kan zijn erg mooi om te zien..

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 12:29

pleiada schreef:
Ik heb dvd's van hem en vind het echt fantastisch om te zien wat hij kan met zijn paarden..In een dvd legt hij ook uit hoe pijnlijk een bit kan zijn erg mooi om te zien..

Jaaa, ik voelde me ineens heel klein worden, want ook ik trek weleens aan het bit (harder, of strenger dan bedoeld) en dan zijn die foto´s erg confronterend...

Kuggur

Re: Nevzorov, wie is hiermee bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:25

Ik raad een kritische instelling aan tav Nevzorov. Zijn visie is behoorlijk extreem, en de "wetenschappelijke " onderzoeken waarmee hij zijn argumenten onderbouwd zijn methodologisch verschrikkelijk slecht uitgevoerd.

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 17:29

@kugger

Dankje! Ja dat is inderdaad zo, niet iedereen loop te trekken en te snukken aan het bit... Het is (naar mijn idee) ook per paard verschillend...

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:33

Cozey schreef:
pleiada schreef:

Jaaa, ik voelde me ineens heel klein worden, want ook ik trek weleens aan het bit (harder, of strenger dan bedoeld) en dan zijn die foto´s erg confronterend...

Ja dat klopt ja dat had ik ook..Hij laat het dan ook wel extreem zien denk ik maar een hard stuk ijzer wat door de mond getrokken wordt kan nooit prettig zijn..Ik rij trouwens al een poos bitloos maar als je hem moet geloven is dat ook niet fijn voor het paard en mag je alleen met neckrope werken met zachte druk..Nou ik gebruik wel eens een neckrope,maar zachte druk is niet altijd haalbaar..Maar het is verschrikkelijk mooi om te zien wat hij kan het is echt kunst..

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:42

Om welk filmpje gaat het hier? Ik ken hem niet echt, vind hem ook erg extreem soms.. Ben dus wel benieuwd naar andere mensen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:04

Hij schijnt een forum te hebben, misschien kun je daar nog meer informatie vinden.
Overigens hoor ik wel dat het een vrij apart forum is, waar ze verwachten dat je actief post en niet al te kritisch bent. Of dat waar is, weet ik niet, ik heb mij er zelf nooit aangemeld.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:33

mmm...
Volgens mij heb ik al vaak zat foto's gezien met Nevzorov MET een bit, en dan nog eens een flinke stang ook :Y)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:03

Hij heeft 'vroeger' met bit gereden.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:20

Maar wat is vroeger?

Je ziet bijvoorbeeld in het showwereldje enorm veel dat er met bit word getraind om vervolgens in de piste op een neckrope rond te rijden...

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 00:02

Hij schijnt voor zijn bitloze periode met bit gereden te hebben. :)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 00:03

Aaah op die manier :j
Ik kijk tegenwoordig naar elk groot persoon redelijk kritisch :=
Heb het e.a. aan verhalen gehoord waarvan je toch denkt 'mmm.... weird'

Verder zijn Nevzorov zijn filmpjes voor mij toch wel grote inspiratie geweest :j

Zwerfkei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 00:04

klinkt meer als slechte wodka

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 00:12

Hij reed met bit (flink bit, zeg maar), daarna is ie bitloos gegaan.
Ik geloof dat ie daarna is overgegaan naar neckrope en zelfs een poos niet gereden heeft.
Het fijne weet ik er niet van. :)

Ik heb slecht één dvd'tje van hem en het een en ander van het net geplukt, maar mij er nooit éxact in verdiept. Het is leuk om te kijken maar niet waar ik écht mijn inspiratie vandaan haal nu. :)

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 11:22

ik kwam hem dus tegen op youtube, en ik kon het niet helpen... vond het mooi om te zien hoe hij in dat filmpje met zijn paarden werkt... Tuurlijk zullen er momenten van miscommunicatie zijn, maar dat heeft iedereen... (ik wel in ieder geval)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:25

Wat ik weleens heb gehoord is dat hij zijn paarden alleen houdt, dus ze niet samen heeft zodat hij de leider blijft en ze zo gehoorzaam zijn.. Geen idee of het klopt hoor..

Ik weet niet, ik vindt hem vééééél te kritisch over van alles en nog wat. Hij kijkt te zwart wit terwijl er ook een enorm grijs gebied is.

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 17:41

H_Nalanta schreef:
Wat ik weleens heb gehoord is dat hij zijn paarden alleen houdt, dus ze niet samen heeft zodat hij de leider blijft en ze zo gehoorzaam zijn.. Geen idee of het klopt hoor..

Ik weet niet, ik vindt hem vééééél te kritisch over van alles en nog wat. Hij kijkt te zwart wit terwijl er ook een enorm grijs gebied is.

ben het eens met het grijze gebied! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:39

Het is meer een sekte dan een methode hoor.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 16:57

Bizzybijtje schreef:
Het is meer een sekte dan een methode hoor.

Waar slaat dat nou weer op?!

Ik vind het zelf een inspirerende man. Als je er meer over wilt weten kan je een kijkje nemen op zijn forum; http://www.haute-ecole.ru/school/ Wel geheel in het Engels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 18:47

Als leerling mag je paard het terrein niet af, mag je geen contact hebben met mensen die een bit gebruiken, etc etc etc. Tsja, kan aan mij liggen maar dat vind ik toch een wat vreemde bedoening :')
Of ik heb het verkeerd begrepen. Maar er zijn genoeg topics over hem hoor :)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:50

Ik vind dat forum ook vrij sektarisch... Als je je aanmeldt moet je eerst een hele tijd berichten posten, in een soort subforumpje, die laten zien hoe overtuigd je bent van zijn methode en hoe verschrikkelijk de paardenwereld wel niet is etc., en als je je dan een tijd (kan een maand zijn, maar ook een half jaar) meegaand genoeg hebt opgesteld, dan mag je pas in het forum.

Had me daar dus aangemeld, maar heb het nooit tot het echte forum gered := Ik vond het allemaal een beetje te beklemmend. Als ik dan vroeg hoe zij wilden dat ik met mijn paard omging, was het antwoord 'laat hem een jaar in de wei staan en ga erbij zitten'. Oké, ik heb respect voor alle denkwijzen, maar ik vond dit voor mezelf, met mijn verzorgpony, niet echt realistisch :') .

Ik vond sowieso de hele denkwijze wat te extremistisch. Volgens de mensen op dat forum ben je zelfs fout als je je paard aan het halster ergens naartoe leidt, want dan 'leg je hem je wil op, en wie ben jij om dat te doen?'. Ikzelf geloof in een gezonde leider-volgelingrelatie tussen mens en paard, maar dat kon dus niet, volgens die mensen op dat forum. Want het paard is een levend wezen dat niet ondergeschikt zou moeten zijn aan de mens.

Nou ja, Nevzorov doet natuurlijk mooie dingen enzo, maar ik heb toen wel besloten dat het niet mijn pakkie-an was. Vond de hele denkwijze vrij bizar.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:55

* gaat zich ook snel aanmelden op het forum* :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:27

VogeltjeM schreef:
Ik vind dat forum ook vrij sektarisch... Als je je aanmeldt moet je eerst een hele tijd berichten posten, in een soort subforumpje, die laten zien hoe overtuigd je bent van zijn methode en hoe verschrikkelijk de paardenwereld wel niet is etc., en als je je dan een tijd (kan een maand zijn, maar ook een half jaar) meegaand genoeg hebt opgesteld, dan mag je pas in het forum.

Had me daar dus aangemeld, maar heb het nooit tot het echte forum gered := Ik vond het allemaal een beetje te beklemmend. Als ik dan vroeg hoe zij wilden dat ik met mijn paard omging, was het antwoord 'laat hem een jaar in de wei staan en ga erbij zitten'. Oké, ik heb respect voor alle denkwijzen, maar ik vond dit voor mezelf, met mijn verzorgpony, niet echt realistisch :') .

Ik vond sowieso de hele denkwijze wat te extremistisch. Volgens de mensen op dat forum ben je zelfs fout als je je paard aan het halster ergens naartoe leidt, want dan 'leg je hem je wil op, en wie ben jij om dat te doen?'. Ikzelf geloof in een gezonde leider-volgelingrelatie tussen mens en paard, maar dat kon dus niet, volgens die mensen op dat forum. Want het paard is een levend wezen dat niet ondergeschikt zou moeten zijn aan de mens.

Nou ja, Nevzorov doet natuurlijk mooie dingen enzo, maar ik heb toen wel besloten dat het niet mijn pakkie-an was. Vond de hele denkwijze vrij bizar.

Ach...ik heb foto's van hem gezien waar mijn nekharen ook van overeind gingen staan.... En ik kan veel hebben wat paardrijden betreft :D

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:16

Ik werd toch even nieuwsgierig naar aanleiding van jullie verhalen, dus heb even op Youtube gekeken. Ziet er inderdaad mooi uit maar als je de reacties er onder leest ... Komt aardig overeen met wat jullie zeggen.
Nevzorov filmpje + reacties
Oef, dat dit soort mensen dan volgelingen hebben. Het ziet er mooi uit, maar zodra je je erin verdiept zie je toch dat het niet zo werkt?