Zondag 9 oktober was de eerste jumpcross/mencross van Stal Sintels. En natuurlijk moesten we dat ook proberen.
Vandaar dat ik mn 10-jarige topshet van stal heb gehaald ik bedoel, uit de klei heb getrokken... om eens te kijken hoe hij zich zou houden op zo'n evenement. Sun loopt vaker dressuur en vaardigheid, maar kan zich in de vaardigheid best hyper en sterk maken en dan wil hij soms nog wel eens wat hulpen in de vorm van "we gaan naar links" of "we gaan nu weer langzamer" negeren.
Dit was voor ons dan ook een test, om eens te zien hoe hij zich zou gedragen. We gingen erheen, natuurlijk om ons best te doen, maar vooral om veilig het parcours rond te komen en met een fijn gevoel naar huis te kunnen.
Daar aangekomen eerst ons aangemeld.
Ook meteen even nagevraagd hoe dat precies zat met parcours verkennen, en daar maar mee begonnen.

grote hilariteit bij de fotograaf die dat moment natuurlijk even vast moest leggen...
Daarna paard van de trailer, optuigen, inspannen en losrijden. Maar ik had de losrijbak al gezien, 1 grote waterzooi met veel te veel paarden erin die ook aan het losrijden/uitstappen waren, dus maar meteen besloten om dat lekker langs de weg te gaan doen.

natuurlijk regelmatig terug het erf op om te zien of we al mochten/moesten beginnen.
http://i70.photobucket.com/albums/i116/r0s4nn3/IMG_8950.jpg
zo, alles veilig in de zakken opgeborgen, we zijn klaar voor de start!
Van traject 0 en traject 1 helaas geen foto's
Hier in traject 2:

Lekker tempo had meneer er wel in!

maar hij kwam keurig terug naar een (meer beheersbare) draf voor de marathonhindernis.
http://i70.photobucket.com/albums/i116/r0s4nn3/IMG_8960.jpg
uhh... en nu... links, of rechts of... even nadenken

Oh ja! Zo moest het!

en nog even flink vaart maken tot de finish!

Tevreden na traject 2, nu op naar het laatste onderdeel.
Bij dat laatste traject was ik halverwege helemaal de weg kwijt. Was compleet vergeten waar hindernis 11 ook alweer stond en zag 12 wel maar 11 niet. Heb hardop geroepen "waar moet ik dan heen?!?" en gelukkig kwam er vanaf de jury "je moet naar je slalom" en toen ging het lampje weer bij me aan haha! Wel zonde, ben daar wel wat tijd mee verloren, maar vond het wel tof dat ze me nog ff de juiste kant op stuurden.

Hier nog vol vertrouwen tussen de pionnen door.

hij had er nog goed zin in!

heuveltje op!

door de waterbak (haha, de pony verdwijnt bijna in die kuil!)

en nog een keer een heuveltje op

en jaja, nog een keer door de waterbak!

en na wat hulp toch weer op de goede weg... mn groom houdt zich wel goed vast, haha!
Na deze ronde gauw gewisseld, mocht Sun zn vaste bijrijdster ook nog een rondje mencross met hem rijden. Dat ging ook hartstikke goed, Sun had er ook nog steeds veel lol in!
Daarna pony uitstappen, dekentje op en lekker op de trailer en wij naar binnen voor de prijsuitreiking.
Daar bleek wel weer wat een SUPERknol Sun eigenlijk is; met zn bijrijdster schopte hij het nog tot een keurige 4e plaats, foutloze rit in 806 seconden, en met mij ging dat gekke beest er gewoon met de 1e prijs vandoor! Ook foutloos (behalve dan mn kleine omweg in traject 3 haha) met 687 seconden!
en als afsluiter nog even thuis poseren met de gewonnen prijzen
http://i70.photobucket.com/albums/i116/r0s4nn3/IMG_9072.jpg
Met ontzettend veel dank aan mijn broer en Naaltje van bokt voor het maken van de foto's! En aan Naaltje en Crazymel voor de hand-en-span-diensten.

We hebben een superleuke dag gehad, en we hopen gauw weer mee te komen doen!
Groetjes, Lacuna