Mijn paard staat 24/7 buiten in kuddeverband. Op een terrein zonder elektriciteit, verharding etc. in de directe omgeving van de paddock. Ik voer hem bij en zal dat ook heel de winter moeten blijven doen om hem voldoende gewicht en energie te kunnen bieden. Nu werk ik elke dag tot 17.00 uur dus als straks de klok achteruit gaat dan kom ik bij het terrein aan als het helemaal donker is... Er liggen wel huizen omheen maar dat licht is niet afdoende. Het voerhok (onverlicht) ligt in een andere paddock dus ik vermijd het liefst de situatie dat ik in het donker tussen de andere kudde door voer moet gaan klaarmaken.
Ik moet dan vanaf het parkeerterrein ook nog een eindje lopen voordat ik bij de paddock ben. Ik voer geweekte grasbrok met spelt en wortel (en heel klein beetje muesli, die moet op

Eigenlijk denk ik erover om de grasbrok, spelt en muesli in de auto gaan zetten in kleinere emmers zodat ik alles bij de auto klaar kan maken en alleen nog met de bak erheen hoef te lopen. Ik ga deze week ook even kijken bij de Beversport voor een fatsoenlijke lamp die ik makkelijk kan gebruiken en die me genoeg licht biedt om mijn paardje uit de kudde te vissen. (Heb al eentje op het oog).
Ik vraag me af hoe andere "naturals/bokkers" dit doen die hun paard 24/7 in een weiland hebben staan zonder voorzieningen zoals electra en verharding en overkapping etc. Misschien dat ik nog blij word van tips/trucs waar ik zelf nog niet aan gedacht heb..