[AR] Stoer appaloosa hengstje voor het wagentje.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Stoer appaloosa hengstje voor het wagentje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 23:18

Een week geleden was Sukana van bokt hier om foto´s van enkele van onze paarden te maken.

Ons jonge drie jarige kleine appaloosa hengstje (97 cm), Pandorro van de Ark, wilde ik ook graag mooi op de foto voor het wagentje :-).
Pandorro is in maart beleerd voor het wagentje door hengstenhouderij Dibbits, hij was heel makkelijk te beleren en pikte alles heel goed op en leek het ook echt heel leuk te vinden, toen hij thuis kwam heb ik hem denk ik een a twee keer per week een stukje buiten rechtuit gereden om het een beetje bij te houden, hij is ook echt nergens bang voor! Begin juli heb ik een proefles mennen gehad, in een binnenbak met een aantal andere aanspanningen dus heel spannend, maar het ging super!!!
Daarna heeft hij twee maanden mogen genieten op de weide met zijn eerste echte vriendinnetjes ;). Hij wordt nu ook voor het eerst papa als alles goed gaat want in ieder geval een vriendinnetje is drachtig gescant *\o/* (hij is klinisch goedgekeurd bij het NAS en goedgekeurd bij het NMPRS).
Ik heb hem maar zo´n 3x in die twee maanden rusttijd even voor het wagentje gehad en elke keer is hij weer zo ontzettend fijn te rijden! Ik denk dat ik nu weer een a twee keer per week een stukje ga rijden en ivm het keuringsklaar maken voor de bmp hengstenkeuring start ik dan pas in januari met menles eens per week, ik heb er nu al zin in!

Ik ben nu ook opzoek naar een vierwielig geschikt wagentje en nog een nieuw net tuigje. Ik heb ook via bokt gelezen over een bepaald gevormd borsttuigje, `freedom collor´ (zie: http://www.camptownharness.com/index.ph ... %20Collars) en dat lijkt me wel wat!

Dan hier de foto´s :-)

Afbeelding

Afbeelding

Even terugroepen naar een soortgenoot :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In het hoge gras :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:-)
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 10-09-11 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto op verzoek aangepast.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:20

Wow wat een mooie pony! Ziet er super uit <3

C_Capture

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:21

prachtige combinatie, en wat een schitterend hengstje

Nessie

Re: Stoer appaloosa hengstje voor het wagentje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:25

Wat een bloedmooi beestje :+: ! Ziet er leuk uit!

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:28

Waaauw! Wat heb je toch geweldige paarden <3. Ben echt weg van ze allemaal! _O_

En wat doet ie het leuk!

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:30

Ooo wat een heerlijke mannetje <3
Gave foto's!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:30

Wat een héééérlijk paardje, ik ben verliefd! <3

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:32

chique beest! Ziet er netjes uit :)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:33

Wat een ontzettend mooi dier!!
het enige wat ik aan kan merken is dat je geen cap op hebt en dat toch echt erg verstandig is (vreemd dat dat nu niet gezegd wordt en bij rij foto's zegt iedereen er iets over...)

Sleipnir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:37

Wauw, wat een plaatje zeg! <3 Ben benieuwd wat voor nakomelingen hij geeft. T.z.t post je wel een foto, toch? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:39

Woow,wat een beauty! :+:

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:40

Wat een super leuke en mooie pony! Hij loopt ook mooi! *jaloers* :o

LauraKiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:41

Bloedjebloedjemooi! <3 :~ :~ :~ :~

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 23:43

Wat veel reacties zo snel! Bedankt! Ik ben ook heel trots op ons mannetje <3, en ben ook echt heel blij met de foto´s die Suzanne heeft gemaakt!

Suuzepuus je hebt helemaal gelijk hoor! :-). Met rijden heb ik inderdaad altijd een cap op en met mennen schiet het er wel eens bij in, maar het is inderdaad erg verstandig dat ook altijd trouw te doen bij het mennen.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:48

Gave foto's Anna! Hij begint echt super te lopen voor de wagen al! :j
Echt heel leuk om te zien!

lalachico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:50

Wat is die leuk<3!!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:52

leuk hoor.. en vind de kleuren ook erg mooi matchen.
Soms zijn de foto's megagaaf, zitten ze er met een rood-oranje-groengele kleding op de bok.
Dit past mooi. En dat hoor je mij over alles wat een niet-effen-gekleurd paard is, niet vaak zeggen :-)
Laatst bijgewerkt door Anomien op 09-09-11 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

tummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:53

ziet er stoer uit!
wat voor wagen zoek je?
ik heb er 1 te koop staan. had hem eigenlijk gekocht voor mijn mini shet maar die heb ik moeten laten inslapen. is nog nieuw dus.

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:56

wat een geweldig ponytje! ben verliefd! :D

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 00:04

Wat een vreselijk leuke combinatie zeg. Daar kijk je toch met veel plezier naar :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 06:17

Prachtige pony voor de koets. Hij loopt lekker.

Tipje:
Ik zou zelf investeren in een goede menzweep, zodat je de pony op de schouder kan aantikken. Als je pony nu ergens besluit niet langs te gaan en zou willen draaien, is jouw zweep te kort om hem rechtuit te houden.
Ook in de dressuur handig in de wendingen en daarmee kan werken aan correcte buiging en stelling. En voor je het weet, rijd je Z dressuur met deze mooie man.

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 08:09

<3 <3 Wowwwwww wat een mooie aanspanning heb jij zeg, ben er helemaal verliefd op.
Ziet er echt geweldig uit zeg!!!!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 09:14

Woow! <3
ik ben verliefd! <3 <3 <3

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 09:36

Bedankt voor alle leuke reacties!! :-)

Sleipnir schreef:
Wauw, wat een plaatje zeg! <3 Ben benieuwd wat voor nakomelingen hij geeft. T.z.t post je wel een foto, toch? ;)

Ik ben ook erg benieuwd naar nakomelingen van hem :-), hij heeft dit jaar echter maar twee merrietjes gedekt, een gastmerrietje en mijn eigen merrietje. Het gastmerrietje is in ieder geval drachtig gescant dus als alles goed gaat komt daar zowiezo een veulentje! Mijn eigen merrietje moet ik nog later scannen dus dat is nog even afwachten of die wel drachtig is, binnen maand weten we het!
Uiteraard zal ik een topicje maken als zijn eerste veulentje is geboren!

Knert schreef:
leuk hoor.. en vind de kleuren ook erg mooi matchen.
Soms zijn de foto's megagaaf, zitten ze er met een rood-oranje-groengele kleding op de bok.
Dit past mooi. En dat hoor je mij over alles wat een niet-effen-gekleurd paard is, niet vaak zeggen :-)

Bedankt :-). Ik heb expres mijn reflecterend vestje maar niet aangedaan :P.

tummy schreef:
ziet er stoer uit!
wat voor wagen zoek je?
ik heb er 1 te koop staan. had hem eigenlijk gekocht voor mijn mini shet maar die heb ik moeten laten inslapen. is nog nieuw dus.

Ik ben nog aan het nadenken wat ik precies zoek in een vierwielig wagentje. Ik dacht eerst aan een concourswagentje maar zit nu ook te kijken naar kleine marathonwagentjes. Wat heb je staan? :-)

janouk schreef:
Prachtige pony voor de koets. Hij loopt lekker.

Tipje:
Ik zou zelf investeren in een goede menzweep, zodat je de pony op de schouder kan aantikken. Als je pony nu ergens besluit niet langs te gaan en zou willen draaien, is jouw zweep te kort om hem rechtuit te houden.
Ook in de dressuur handig in de wendingen en daarmee kan werken aan correcte buiging en stelling. En voor je het weet, rijd je Z dressuur met deze mooie man.

Je hebt gelijk hoor, ik heb ook wel een goede menzweep, alleen heb ik zelf problemen om die goed vast te houden, ik vind hem te zwaar in mijn hand liggen waardoor naar mijn idee de fijnheid van het sturen er onder te lijden heeft. Het kost me zoveel moeite die zweep rechtop te houden. Ik krijg gewoon kramp in mijn handen ervan. Ik heb kennelijk slappe handjes ofzo :D :o. Ik heb heel internet al lopen afspeuren naar de lichtst mogelijke menzweep maar ben er nog niet echt overuit welke zweep nou echt licht genoeg is voor mij om fijn vast te kunnen houden.
Daarom zocht ik naar de langst mogelijke dressuurzweep in de hoop dat die lichter waren en toch lang genoeg, in de winkel heb ik allerlei zwepen vast gehad maar nog de juiste niet gevonden, daarom doe ik zolang maar met deze :-).
Als iemand tips heeft voor een geschikte zweep voor mij hoor ik het graag!

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 09:44

Wauw wat een mooie mini :D
Echt een prachtig hengstje! Verder was die zweep me ook opgevallen, maargoed je zegt dat daar aan gewerkt wordt, dus verder niks op aan te merken =)
Nogmaals een mooi getekende pony :D