[AR] Prijs voor een kar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horses1990

Prijs voor een kar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 17:24

Wat is een goede prijs voor onderstaande wagen?

Ik sta bij een stal en daar mocht ik in eerste instantie altijd gewoon een wat oudere kar gebruiken. Hij heeft nu helaas een koper voor de kar. Maar hij wil hem ook wel aan mij verkopen voor 800 euro. Hij heeft hem destijds voor 2000 gulden gekocht. Dit mankeert eraan:

- remmen zijn een beetje stroef;
- zit een slag in de linker achterband;
- de banden zijn zacht;
- de bekleding van de bankjes is gescheurd;
- het "menbankje" wiebelt en zit dus los;
- het hout is vrij oud;
- de verf bladdert er aan alle kanten vanaf en er zit roest op het ijzer.

Nou wil ik de kar best wel overnemen, ik knap hem samen met mijn vriend wel op of laat hem wel repareren. Maar ik vind 800 euro wel veel geld voor zo'n oude koets. Vinden jullie dat ook? Want ik heb op marktplaats gekeken en daar heb je gewoon een zo goed als nieuwe kar voor die 800 euries. Wat vinden jullie een goede prijs? Ik zat zelf te denken aan 400 euro ofzo.

Het gaat om de kar in dit filmpje, sorry heb geen foto.

http://www.youtube.com/watch?v=CpGsSqF-5cE

Alvast bedankt voor jullie reacties <3
Laatst bijgewerkt door horses1990 op 03-09-11 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Napie

Re: Prijs voor een kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:27

Ik zou er geen 800 euro voor neerleggen. Je gevoel geeft dat al in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:28

Even heel eerlijk :)
Ik vind hem erg duur.
Heb geen verstand van de prijzen van (marathon)wagens,maar voor zo'n oud,half verrot,uit elkaar vallend ding vind ik het veel. Tel de kosten voor het opknappen bij de kosten van de kar op,voor dat geld kun je vaak al een leuke,tweedehands wagen kopen die wél heel is.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:07

ik vind het ook best veel geld voor zo'n kar die ook nog eens opgeknapt moet worden...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:12

Dat is belachelijk veel geld, ik heb een leuke recreatiewagen voor je, voor 450 euro mag je hem op komen halen. Moet alleen de remschijven even vervangen worden, die kun je zo bij de sloop weghalen. Altijd binnen gestaan, ziet er prima uit.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:15

Ik zou er max 300 euro voor geven, meer vind ik hem niet waard. Voor 950 euro had ik een zo goed als nieuwe recreatiewagen voor mijn shet.

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 18:44

Bedankt voor alle reacties <3 , maar kan helaas alleen deze kar kopen. Want deze kar mag ik bij de stalling laten staan. De eigenaar doet nogal moeilijk over de stalling van een andere kar |( Dus ben wel genoodzaakt deze over te nemen. Vind het alleen beetje jammer dat hij idd zoveel vraagt, dus wilde even kijken wat jullie er voor zouden geven zodat ik weet hoeveel ik moet bieden :P

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:49

Slim van je stalhouder om je zo onder druk te zetten deze kar te kopen voor te veel geld..

Ik heb er totaal geen verstand van maar 800 euro lijkt me errug veel voor een opknapper.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:52

Veel te veel geld!! Voor dat geld heb je leuke wagen waar nauwelijks iets aan mankeert!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:52

Is ook erg veel geld voor een opknap concours wagen.
Deze wagen heeft naar mijn weten geen rem?
Mankeert van alles.

Zoek maar eens op MP op 'concours wagen' krijg je wagens die 100% goed zijn voor MAX 650 euro.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:56

Wat een rare stalhouder heb jij....zou ik (ook) niet blij mee zijn.
Zou andere stal zoeken en andere wagen nemen, deze is echt geen 800,- Euro waard, zou hem echt niet willen hebben. Ook niet voor 250 Euro, als hij al in zo'n slechte staat is kun je erop wachten tot de assen ook nog breken.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:54

de helft van de helft zou ik zeggen . . . .

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 23:50

horses1990 schreef:
Bedankt voor alle reacties <3 , maar kan helaas alleen deze kar kopen. Want deze kar mag ik bij de stalling laten staan. De eigenaar doet nogal moeilijk over de stalling van een andere kar |( Dus ben wel genoodzaakt deze over te nemen. Vind het alleen beetje jammer dat hij idd zoveel vraagt, dus wilde even kijken wat jullie er voor zouden geven zodat ik weet hoeveel ik moet bieden :P

Wat? :oo
Bij zo'n stalhouder zou ik toch écht niet willen staan hoor, wat belachelijk!

Dat is écht veels te duur voor zo'n wagen, al was hij in perfecte staat..... en dan helemaal in zo'n staat, 300 euro en zeker niet meer.
Zeg maar als jou nou graag menwedstrijden met je paard zou willen rijden, of gewoon uberhaupt een echte marathonwagen zou willen voor je paard, vanwege het comfort e.d.? Dan mág dat dus niet van hem, omdat hij dan niet op stal mag staan daar? Alleen díe wagen van hem mag daar staan?
|o 8)7 :n

Ik had vandaag nog m'n biezen gepakt en had hem gezegd dat hij maar lekker in de stront mag zakken met z'n wagen en z'n rare eisen...... maargoed dat ben ik.
Je laat verdorie je stalhouder toch niet beslissen welke wagen je achter je paard hangt? Een andere wagen neemt even zo veel ruimte in.....

Daarnaast, als jij lekker het bos in wilt e.d. heb jij een stuk meer aan een stevige, degelijke en veilige (!) recreatie/marathonwagen ipv. zo'n vaak wankel concourswagentje die hoog gebouwd is en van die iele wieltjes heeft. Als ik jou was, zou ik tegen de stalhouder zeggen dat je geen belangstelling hebt voor zijn wagen, dat je graag een ander type wilt en dat het jou goed recht is zelf te beslissen welke wagen je koopt, mag alleen zijn wagen daar staan en geen andere, zou ik hem gewoon zeggen dat je je dan genoodzaakt ziet om een andere stalling uit te zoeken.....
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 03-09-11 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 23:52

ik vind het ook erg veel geld voor deze wagen. ik heb voor datzelfde geld 2 jaar terug een prima bruikbare en nette semi marathonwagen gekocht.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 00:06

véél te veel, voor 500 euro kan je al een vrij goede 2ehands marathonkar kopen, dus dit vind ik persoonlijk echt bizar veel.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 00:11

Slofje schreef:
véél te veel, voor 500 euro kan je al een vrij goede 2ehands marathonkar kopen, dus dit vind ik persoonlijk echt bizar veel.

Een echte marathonwagen vind je voor dat geld niet echt hoor, dan heb je het meer over recreatiewagens (wat tegenwoordig allemaal maar 'marathon'wagen genoemd wordt).

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 00:52

excuses, ik weet niet al die naampjes, word inderdaad zo aangeboden :3 maar zo'n echt nette, goed onderhouden, stevige kar met goede banden, goed frame etcetera

Herve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:29

wat raar dat hij dat zo zegt... misschien moet je even met hem om de tafel gaan. (ipv hem bij zijn nekvel pakken :) ) als jullie er niet uitkomen, idd weg gaan

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:37

Ik vraag me meteen af of je stahouder echt wel kopers heeft. Want als ik nu de naast liggende eisen hoor denk ik zomaar dat hij er wel vanaf wil en dat hij je nu op deze manier onder druk probeerd te zetten.

Geen verstand van karretjes. Maar ik zou er nog geen 300 euro voor neerleggen. En de eisen dat je alleen deze mag stallen en niets anders zouden mij ook naar een andere stal laten zoeken.

Veel succes met je beslissing!

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:48

Wel bizar hoor, een oude kar, die jaren geleden 2000 gulden gekost heeft (omgerekend 907 euro) daar wordt nu 800 euro voor gevraagd. En dan is er voor dat geld een hele lijst aan mankementen. Die mankementen bij elkaar kosten meer dan 107 euro, dus er wordt nu gewoon meer voor de kar gevraagd (inclusief reparaties) dan de kar oorspronkelijk uberhaupt gekost heeft???

Normaal gesproken wordt dit soort goederen naarmate het ouder wordt toch echt minder waard in plaats van meer.
Ik zou de kar lekker aan m`n neus voorbij laten gaan!

Als je de kar toch wilt, zou ik de stalhouder voorrekenen dat zo`n kar toch ieder jaar zo`n 10% afschrijft (is vrij normaal volgens mij) dan is zo`n kar tien jaar later zo`n 350 euro waard. Maar dan ga je er van uit dat alles optimaal is, maar dat is in dit geval niet zo, er zijn immers mankementen. Ik zou stellen dat de mankementen 200,- kosten om te verhelpen dus bied je 150 voor de kar zoals hij is, of 350 als de mankementen verholpen zijn. Dan mag hij vervolgens uitleggen waarom jij toch 800 voor die kar neer zou moeten leggen. Laat hij dat maar proberen uit te leggen?

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 17:10

Bedankt voor jullie reacties <3 <3 Ik heb er heel veel aan en ga toch maar proberen met hem te gaan praten... <3

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:19

Goed idee om daar over te gaan praten, wellicht kan je tegen vergoeding een andere wagen stallen. Bij ons kost het niks, maar ik weet dat sommige stallen daar ca. 10 euro per maand voor rekenen, dan staat de wagen netjes onder dak.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:47

€ 100,- is het max wat je betalen moet voor zo'n barrel waar zoveel aan gesleuteld moet worden. En of ie dan veilig is, is maar de vraag. Niet kopen dus en andere stal zoeken.
Lekkere vent die jou verplicht dat ding te kopen waar niemand wat aan heeft. En dan nog zeggen dat je geen andere mag kopen? Dan is ie van deze af zonder een kar erbij. Heel handige man is dat;

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:30

horses1990 schreef:

chantage, op deze manier neemt iemand je in de tang en maakt misbruik van jou ondeskundigheid.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 21:20

TS, als jij verstandig bent koop je die hele wagen niet, voor welke prijs dan ook.
Met zo'n oud barrel kan je toch niets? Ja opknappen, maar dan nog blijft het een iel, hoog gebouwd onstevig wagentje.....

ik zou voor een leuke recreatie/marathonwagen gaan, die zijn 2dehands ook best betaalbaar hoor. En ik kan me écht niet voorstellen dat als jij écht zijn wagen niet wil, maar wel een andere omdat je graag met je pony wil mennen, dat dat niet mag van hem.

Stel nou dat je menwedstrijden met je pony wil gaan rijden, en dus ook graag echt een marathon-wedstrijdwagen wil hebben? Dat zou dan ook niet mogen?

Snap uberhaupt niet dat je daar nog blijft, maargoed, dat is uiteraard aan jou. laat je alleen niet op de kop zitten! Als hij je met zulke dingen probeert te manipuleren, zal hij dat waarschijnlijk straks ook met andere dingen gaan doen; 'alleen het voer dat ík inkoop, en verder niet' of 'alleen de hoeveelheid hooi die ik het paard geef', en nog meer rare dingen... nee dankje, ik had het wel geweten.