mijn shet kan niet springen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sammy15

mijn shet kan niet springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 17:47

Heey, ik ben met mijn shetlander al een tijd bezig met vrijspringen, maar het probleem is dat hij geen goede techniek heeft. of hij gooit zichzelf als een zak aardappelen over de hindernis, of hij gooit eerst zijn voorbenen over de hindernis en dan loopt hij met z'n achterbenen de balk eraf, of hij loopt er gewoon dwars doorheen! het is niet dat hij niet genoeg energie heeft of zo. hij krijgt behalve biks ook nog haver bijgevoerd en hij heeft een goede conditie. kan ik hier op een andere manier iets aan doen of zal hij het nooit leren...? :?

wendyP

Re: mijn shet kan niet springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:11

Hoe oud is je shetlander, het is ook gewoon oefenen. Mijn shetlander ging laatst ook voor het eerst ( bij mij) springen. En in het begin kwam hij ook niet goed uit, maar nu na een tijdje gaat het steeds beter.

sammy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 23:17

ja dat zou wel moeten, maar bij mijn shet gaat het dus juist niet beter. er zit geen verandering in.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 23:20

Biks en haver voor een shet? :wow:

Wat doe je verder met hem?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 23:23

Haha, dit is een heel uniek exemplaar... Deze is namelijk zeer eigenwijs... Of waren ze dat nou allemaal?

sammy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 23:24

Daphne__ schreef:
Biks en haver voor een shet? :wow:

Wat doe je verder met hem?

ja niet te geloven he :D
we doen elke dag wel iets anders met hem. de ene dag berijden we hem (hij is ook ingereden) en soms laten we hem gewoon lopen in stap draf en galop. we gaan ook vaak wandelen.

sammy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 23:26

idefix4 schreef:
Haha, dit is een heel uniek exemplaar... Deze is namelijk zeer eigenwijs... Of waren ze dat nou allemaal?

nee hij is helemaal niet eigenwijs eigenlijk. voordat we hem hadden wist ik niet dat er zulke brave meewerkende shetlanders bestonden. hij kan alleen niet springen :P

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 23:27

Ik ken eigenlijk geen shetties die voor hun lol springen. Kijk ook eens secuur naar de bouw van de shet? Korte pootjes en log lijf. Dat springt niet fijn. Mss kan hij wat beter gaan springen als zijn kontje wat sterker is? Als hij meer spieren daar heeft, kan hij ook makkelijker kracht zetten. Het niet willen springen kan ook duiden dat de achterhand van je pony niet zijn sterkte punt is. Zo te lezen hoeft dat bij hem geen te kortkoming te zijn. Jullie doen zat andere leuke dingen met hem.

Hier stond ook zo'n schatje tijdelijk te logeren, maar als ie naar haar waterbak wilde, dan had het kind dat haar vast had, toch echt niks meer te willen! :Y) En toch is het een erg lief shetje.

sammy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 23:30

idefix4 schreef:
Ik ken eigenlijk geen shetties die voor hun lol springen. Kijk ook eens secuur naar de bouw van de shet? Korte pootjes en log lijf. Dat springt niet fijn. Mss kan hij wat beter gaan springen als zijn kontje wat sterker is? Als hij meer spieren daar heeft, kan hij ook makkelijker kracht zetten. Het niet willen springen kan ook duiden dat de achterhand van je pony niet zijn sterkte punt is. Zo te lezen hoeft dat bij hem geen te kortkoming te zijn. Jullie doen zat andere leuke dingen met hem.

Hier stond ook zo'n schatje tijdelijk te logeren, maar als ie naar haar waterbak wilde, dan had het kind dat haar vast had, toch echt niks meer te willen! :Y) En toch is het een erg lief shetje.

hahaha korte pootjes en een log lijf _/-\o_ hier een foto :')
[ITP] foto van mijn lieve shetty!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 23:42

Nou ja, als ie dit kan, moet ie ook kunnen springen! Ja toch? Mss vindt hij de hindernis niet hoog genoeg... _O- Is ie toch eigenwijs...

sammy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 23:47

hij gaat er (meestal) wel overheen, en hij kan ook vrij hoog. z'n record is z'n eigen hoogte..... maar de techniek zit er gewoon niet in. hij gooit zich eroverheen. het klopt wel wat je zegt... als de hindernis te laag is gooit ie hem gewoon om. :D

sammy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 23:52

ohja ik had bedacht om er misschien een oxer van te maken zodat hij zich wat meer moet uitstrekken? of het grondbalkje wat verder weg leggen?

Donar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 00:05

Sommige pony's leren nooit fatsoenlijk springen.

Maar, loop je ook wel eens balkjes met hem? En heb je wel eens les? Dat kan best helpen de techniek iets te verbeteren. En ook kan je beter advies krijgen van iemand die ernaast staat en precies ziet wat er gebeurt dan van wildvreemden via internet.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:17

Ja, idd, balkjes lopen is ook een heel goede oefening! en in-uitjes zijn ook fijn dan.

sammy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 15:49

balkjes lopen doe ik ook vaak, gaat ook niet geweldig. ik denk dat ie gewoon niet zo goed snapt waar z'n beentjes zitten :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:21

gewoon blijven oefenen,en sommige hebben de techniek en andere krijgen het nooit.anders iets nieuws verzinnen om met hem te doen!!!! wat hij wel leuk vind wandelen fietsen mennen rijden longeren enz er is genoeg

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:34

Heel even vraagje... hoe oud is hij eigenlijk? Op de foto lijkt hij nog wel heel jong en afgaand op je eigen berichten ( als ik het goed heb gelezen en ik hoop in godsnaam van niet!) is dat dier pas 3 jaar?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:38

Hoe hoog zijn die balkjes de 1x keer?
Je moet het wel rustig opbouwen ;)
Idd. hoe oud is je Shet?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:40

Ik kan je met bijna zekerheid zeggen dat hij pas 3 jaar oud is! Ts is 15 en als ik haar bericht eerder in dit topic moet geloven rijden ze er ook al op!!
Hemel, arm dier!!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:42

ja ben ook benieuwd naar leeftijd ,en als d 3jr is is die net 3jr of word hij bijna 4jr.niet te gou oordelen want dat gebeurt hier nogal snel.we kunnen haar wel tips geven en leren wat wel en niet juist is.

sammy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 17:46

aerdenhout1 schreef:
Ik kan je met bijna zekerheid zeggen dat hij pas 3 jaar oud is! Ts is 15 en als ik haar bericht eerder in dit topic moet geloven rijden ze er ook al op!!
Hemel, arm dier!!

sorry hoor? in de eerste plaats ben ik heel klein voor m'n leeftijd, in de tweede plaats is hij al een hele tijd 3 jaar (misschien zelfs ouder) en als we rijden meestal niet langer dan een half uur. en verder let ik heel goed op of hij het wel aan kan. Arm dier? >;)

sjors: zoals je eerder in dit topic hebt kunnen lezen zijn het vaak lage sprongetjes waar hij geen moeite voor doet en dus omgooit. als ik ze hoger maak gooit hij zichzelf eroverheen. en daar zijn we weer bij de reden waarom ik dit topic gemaakt heb!
Laatst bijgewerkt door sammy15 op 02-09-11 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Barb46

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 17:51

Misschien vind hij het niet fijn als het hoger wordt omdat hij ergens last van heeft? En inderdaad gewoon rustig opbouwen. Je hebt tijd zat met hem. ;)

sammy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 17:54

Barb46 schreef:
Misschien vind hij het niet fijn als het hoger wordt omdat hij ergens last van heeft? En inderdaad gewoon rustig opbouwen. Je hebt tijd zat met hem. ;)

heb je helemaal gelijk in. :) ik vroeg me alleen af of jullie wat tips hadden om een pony die techniek te leren.
zou het kunnen dat hij ergens last van heeft? hij loopt verder prima.

Donar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 02:35

De enige tip die ik daarin kan geven is gewoon les nemen. Iemand die naast je staat kan nou eenmaal tienduizend keer beter zien wat er fout gaat dan wie dan ook via een paar kabeltjes en draadloze verbindingen, internet dus.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 07:52

Als de shetlander 3 is vind ik dit helemaal niet gek. Ik zou gewoon beginnen met een keer in de maand wat balkjes en een mini sprongetje. Dat is echt meer als genoeg voor zo'n jonkie.. en al helemaal niet zijn eigen hoogte springen :n . En klein voor je leeftijd, hoe klein dan?