ZusJacobs schreef:Ik men er mee, vind het erg prettig. Vooral omdat ik de leidsels voor behalve mennen ook voor het lange lijnen gebruik en er ook mee longeer, wil dus vaak kunnen wisselen zonder het telkens los te moeten maken. Daarbij wanneer de teugel losjes hangt, er een rammelende werking is aan de teugel hier heeft mijn pony op leren nageven (heb dus eigenlijk nooit druk).
(Ik heb trouwens wel echt stevige, eerste plaatje).
Dan heb je misschien een uitzondering, kan me zo voorstellen dat veel pony's die licht aan de hulpen zijn dit verschrikkelijk irritant en storend vinden. Daarnaast hoor je gewoon contact met de mond te houden.
En je hulpen komen dus veel minder duidelijk door.... En door dat bewegen krijgt je pony dus wel steeds een (klein) rukje in z'n mond. Ja, daar gaat mijn pony ook wel van nageven...............
@ TS: dat is idd érrug ver gezocht. Daarnaast wil je gewoon áltijd je leidsels er aan houden, want anders heb je helemaal niets meer om je pony aan vast te pakken/grijpen. Ik snap echt niet waarom je dat zou willen. En zoveel tijd scheelt het ook niet.