peacehorses schreef:@CarinaR & Dennis: Volgens mij is het bij mennen officieel sowieso het geval dat je de leidsels pas als laatste doet en je hoofdstel net daarvoor, dus ik zie het probleem niet zo. Als het paard met leidsels op hol slaat is er net zo weinig aan te houden als met halster, bovendien als je het hoofdstel om hebt zit daar ook nog een poosje tussen voor je op de bok zit, ook in die tijd kan je pony er vandoor gaan en heb je nog minder te vertellen
edit: mijn fout, dacht even aan optuigen ipv inspannen. Either way is er ook met hoofdstel niets aan te houden als pony gaat
Ik zie het grote probleem op de eerste foto eigenlijk ook niet
Foto 2 is hel begrijpelijk, een paard dat al in paniek is met sulky erachter pak je niet zo snel dat hij nog niet aan de kletter is. Maar een paard kan toch heel goed aan een halster worden vastgehouden? Ik ken iemand die de bak sleept met zijn paard voor de sleep, die begeleid hij ook gewoon aan een halster. Je houd er met hoofdstel echt niet meer aan tegen. En aan de sleep kan je sowieso niet op de sleep gaan zitten, maar voor het paard is het idee hetzelfde.
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 05-07-11 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt