Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Biancacoo schreef:galop op gras of zand prima, galop op een asfalt weg !! no way !!! veel te veel belasting voor de paardenbenen.
En crossen voor een wagen al helemaal niet, er hoeft maar iets te gebeuren of je hebt een ongeluk.
Vind het ook niet stoer, en zie het nut er niet van in.
Bovendien ben ik ook een bange scheiterd, maar dat mag, na een zwaar ongeluk onder het zadel en 1 minder erge met wagen, eerst maar vertrouwen opbouwen.
doe maar gewoon, dan doe je vaak al gek genoeg !
Brendaaaa schreef:dat er een hobbel in de weg zit (is een gladde asfalt weg)
stef schreef:Brendaaaa schreef:dat er een hobbel in de weg zit (is een gladde asfalt weg)
Daar galopeer je zowiezo niet op IMO, maar verder herken ik je verhaal hoor. Mijn merrie heeft nu een veulen, die op stal staat te piepen als we met haar bezig zijn. We willen haar van de week weer voor de wagen zetten, maar dat laat ik mooi aan mn trainer over
Jelleee schreef:Ik laat mijne vaak voluit gaan in galop (NIET op de weg). Gewoon op een mooi stukje gras of zand. Hoef maar heel zacht ''toe maar'' te zeggen en we vliegenIk kan daar echt met 100 % van genieten, helemaal geen angst oid. Mijn pony's genieten er minstens net zo van, lekker de oren erop en gaan. Maar ho = ho, en ze zijn dan ook prima terug te nemen.
Zo'n stuk crossen op het afsalt én met ijzers is niet aan te raden. Die klappen komen dan hard aan in de benen, omdat ijzers ook niet zo goed dempen.
Wel jammer dan je soms zo bang bent... heb je er verder wel veel vertrouwen in (dus gewoon in stap en draf, op de weg) of zit je dan ook met samengeknepen billen?
Suzan_bobar schreef:Asfalt is zowiezo not done in mijn ogen om te galoperen. Het is echt te glad, te hard voor de paardenbenen. Als je je pony in de berm laat galopperen prima, maar nooit op het asfalt.
De mijne wil ook graag hard, hard, hard. Hij mag dit niet van mij. Puur en alleen van wege het feit dat hij de volgende keer weer hard wil. Ik wil graag een gecontroleerde aanspanning houden en dus blijft het bij zo nu en dan een handgalopje. Niet dat ik niet durf, maar meer dat ik mijn pony te goed ken hahahaha
Ohw, ik heb ook een tweewieler en galopeer gewoon door het bos. Als je dit niet fijn vind, moet je eens goed naar de balans kijken van de wagen. Als deze goed in balans is, kun je er gewoon heerlijk mee galoperen hoor ook door kuilen etc. (spreek uit ervaring)