Je zou toch met zoiets moeten werken ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Je zou toch met zoiets moeten werken ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 17:41

Kijk & huiver }:0

Voor meer info, zie: [GVL] Ik heb een sloper ....

Maar hij deed ook iets heel super, namelijk 1.05m springen! *\o/*

En vandaag was er weer een nieuwe dag :D
Ik zou gewoon wat met hem werken met een hindernis in de piste, waar we ons verder niks van aan zouden trekken ... Ik ben begonnen met hem te longeren en daarna hebben we nog wat geVD't ... Hij deed het super *\o/*

Longeren Part 1
Hetgeen wat hij nog erg moeilijk vindt is het op commando stilstaan .. Ofja, dat stilstaan gaat wel, maar hij komt dan altijd meteen naar mij toe en dat is niet de bedoeling :+ Dus daar moet ik even harder mee aan de slag, I know ;) :P

Longeren Part 2
Dit ging niet goed, hij wilde al niet vertrekken maar op dat moment maakte ik daar nog niks van, hij heeft wel vaker van die momenten dat hij even niet wil ... Achteraf verklaart het wel veel, maarja, te laat :o Ook zal je zien dat hij eigenlijk niet wil doordraven, hij sloft wat en zodra je wat meer vraagt gaat hij in galop ... Achteraf bekeken had ik het moeten merken, maar ook daar weer: het is niet uitzonderlijk voor hem dat hij spontaan wat pasjes galoppeert ... Maar, na het VD-gebeuren heb ik hem nog wat laten springen (aan de longe want ik kon het stukje niet afzetten want de pensioneigenaar was er met mijn paaltjes & draad vandoor :P ) en hij wilde linksom gewoon NIET springen, terwijl rechtsom geen probleem was. Toen was het voor mij wel duidelijk dat er iets mis was (hij springt dolgraag) en als je dan daarna dit filmpje zit gaan er heel veel belletjes rinkelen .... Ik denk dat hij gisteren met springen ergens iets verrokken heeft en/of vandaag beetje spierpijn had ... Arme poon :(:)

Vrijheidsdressuur: Jambette
Nog steeds een poging tot, maar het gaat al beter :) Mijn doel is dat hij nu z'n been even omhoog houdt, dus het rustigaan doet zeg maar, en niet *bam* been uitgooien en dat is het ... Dus daar was ik op geconcentreerd. Ik weet dat ik een aantal keer gemist heb, maarja, ben ook maar een mens :+ Al bij al ging het wel goed :j Op het einde laat hij zelfs een echte jambette zien :Y) (als je het blok wegdenkt :+ )

Vrijheidsdressuur: Spagaat
Toen ik merkte dat hij het jambette-gebeuren wat begon beu te worden (al deed hij nog wel goed mee!) zijn we overgegaan naar de spagaat. Ging super! :D

Vrijheidsdressuur: Het blok
Omdat hij gisteren zo enthousiast op mijn cavaletti-blokken wilde kruipen vandaag nog maar eens het echte ding bovengehaald. Ik ga er verder niks over zeggen, gewoon kijken .. en hopelijk genieten jullie even hard als ik ter plaatse & achteraf gedaan heb <3

We komen er nog wel, op de 1 of andere manier :Y)
Bedankt voor het kijken :D

Oh, trouwens ... de dame in het laatste filmpje voelde zich vandaag een beetje verwaarsloosd .. hing wat rond, probeerde mijn hindernis af te breken (waar ik haar trouwens ook bij weggejaagd heb, als [***] dat niet mag mag zij dat ook niet }:0 ) en toen dat allemaal niet meer werkte ging ze maar zorgen voor haar eigen schriktraining :Y)

Afbeelding

XNienke_

Re: Je zou toch met zoiets moeten werken ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 17:52

Haha, houden van paardjes die soms niet helemaal 100% zijn.
Heb er zelf ook zo een, ik hou ervan <3

Verder supergoede vrijheids dressuur.
Ik wil zelf ook beginnen om af te wisselen.:d

lataar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:41

haha ik blijf lachen om die afbreek filmpjes... hij heeft zo'n humor.. :P
VD gaat inderdaad veel beter he, heeft hij plezier in :).. kunstje.. snoepje :D jaa dat vind hij leuk haha

_Grietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:13

Haha, die eerste filmpjes, zóóóóó herkenbaar _O-
Mijn pony is echt precies hetzelfde! :')

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:19

Haha, wat een draak! Ik moest echt lachen om het eerste filmpje, eerst sloopt ie de hindernis, en als jij die weer gaat opbouwen knijpt ie er stiekem tussenuit om de camera maar om te gooien! Geniaal :+

_BlingBling_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:23

Hahaha!! Wat een draak!!! Je ziet hem kijken.... Ja, ik ga het toch omgooien!! }>

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:38

xConnie schreef:
Haha, wat een draak! Ik moest echt lachen om het eerste filmpje, eerst sloopt ie de hindernis, en als jij die weer gaat opbouwen knijpt ie er stiekem tussenuit om de camera maar om te gooien! Geniaal :+

Inderdaad, wou hetzelfde zeggen... Leuk filmpje!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:06

Haha, dank je wel allemaal :+ :D

@ bambietje : goh ... niet 100% zijn ... ik denk dat hij 101% is :+ Hij weet dondersgoed waar hij mee bezig is en wat hij wil & niet wil ... Dat ik dat nog niet altijd begrijp, tja, daarvoor is bokt er :Y) Zoals je kan zien in de beginpost heb ik er een topic over geopend en ik denk nu te weten waarom hij dat doet/deed, dus daar moeten we gewoon even mee werken en dan komt het wel goed ... Het is allemaal heel logisch, maar het is wel handig als je het ziet :+

Maar verder is het een speciale pony, en tja .. hij heeft humor zullen we maar zeggen? :+ Sowieso z'n eigen mening over alles :Y)

@ lataar : haha, jij wel ja :Y)
Maar denk dat we inderdaad een tijdje volop met VD'en aan de slag gaan, volgens mij heeft ie daar even behoefte aan, vooral bezig zijn in het koppie en minder met de benen :+ We zien wel ;)

Ennuh ... verder nog iemand reacties op hetgeen wel goed gaat? Of heb ik dat voor niks geüpload? :P :))

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:13

_O- Die pony heeft je zo in zijn zak zitten, briljant gewoon!

En was het nodig om hem met de string nog een pets te geven nadat hij dat hindernis had gesloopt? Of ging hij niet snel genoeg bij je vandaan?

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:14

Haha, die eerste paar filmpjes met springen :')

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:15

Cassidy schreef:
En was het nodig om hem met de string nog een pets te geven nadat hij dat hindernis had gesloopt? Of ging hij niet snel genoeg bij je vandaan?

Ben het wel met Cassidy eens...

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:16

hahahaha
Dat paard is echt grappig! Dat eerst filmpje waarbij demonstratief dat blok er nog even af gekegeld wordt. Het moge duidelijk zijn hoe hij over al die activiteit dacht! :-)

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:18

Die eerste filmpjes zijn echt geweldig inderdaad, etterbak :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:19

@ Cassidy : Ik wilde hem inderdaad weg bij mij, had even ruimte nodig (en hij maakte niet meteen aanstalte om gewoon te gaan zeg maar) ..
Filmpjes komen ook uit het topic in de beginpost en daar staat de vermelding erbij dat ik op dat moment even "boos" was (boos zijn is relatief natuurlijk) .. ben er ook niet trots op maar hij leeft nog :+ Het was al (bij wijze van) de 50e keer dus ik had het wel even gehad :+

Had beter alleen een topic met die filmpjes geopend :P

Ik denk trouwens wel te weten wat het getriggerd heeft zeg maar, waarom hij het doet/deed, dus dat is al iets, kunnen we van daaruit verderwerken ;)

Bedankt allemaal :+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:22

Het je er al aan gedacht om hem aan de leadrope te nemen bij het springen? En het hindernis wat te verlagen?
Set yourself up for succes. Paardje heeft @Liberty idd alle kansen om dergelijke dingen te flikken. Ben je niet vergeten wat aan de basis te doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:25

Ik zie daar geen reden voor ... dit is niet de eerste keer dat ik hem laat vrijspringen, heb nog nooit problemen gehad ... Nu ging hij er echt naartoe om alles om te gooien, dat was nieuw .. en ik denk ook nu te weten waarom dus ik zie het probleem verder niet meer.

Het is toch niet omdat er eens iets misgaat (alhoewel het eigenlijk niet misgaan is, pony had gewoon wat nieuws geleerd en wilde testen of dat daarbij ook werkte .. zelf denken & zoeken naar beloningen ... moet ik eigenlijk blij mee zijn :P ) dat meteen je basis niet in orde is en je enkel nog aan een leadrope mag werken? Of zie ik dat nu verkeerd?

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:31

Sorry, heb ook alleen de sloop-filmpjes gekeken :) weet niet zoveel van VD af, maar had je vorige topic wel gelezen.
Heb me kapot gelachen om het eerste filmpje :D Jij draait je om om de hindernis te fixen, gaat hij op de camera af! Humor heeftie wel :P

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:40

haha,wat een geweldig karakter!!

beetje jammer dat je hem een mep verkocht,volgens mij was dat je eigen frustratie en niet zozeer omdat hij niet snel genoeg weg ging.
volgende keer even tot tien tellen als je weer zo'n actie wilt uithalen ;)

ik zou de hindernis ook wat lager doen,denk dat je dier dat ook wel leuker vind en minder snel de neiging krijgt om dan de boel maar te slopen :j

leuk dier hoor,als je hem zat bent dan breng je hem maar bij mij :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:46

8 seconden film (iets van 1 minuut als je alles bij elkaar optelt) en jullie weten precies hoe pony in elkaar zit en hoe ik me voel en dat de basis nog niet in orde is, dit te hoog is voor de pony en dat dat de reden is dat hij de boel gaat slopen ... ferm :j chapeau :j

Weet zelfs niet of de hindernis op het hoogste stond, dat is namelijk niet de hele tijd zo geweest, de bovenste balk heeft een hele tijd schuin gelegen en daar sprong hij prima over, zelfs over het hoogste heeft hij mooi gesprongen (kan je ook in het filmpje zien). En het slopen had niks met de hindernis zelf te maken, maar met het feit dat ik hem ervoor had leren voetballen (= iets wegduwen met neus of voet) en hij wilde denk ik gewoon kijken of hem op dat moment met die blokken ook een beloning opleverde ...

Pony leeft nog, heeft geen traumas opgelopen en zoals je in de andere filmpjes kan zien wil hij nog heel erg graag meewerken (ook in vrijheid) ... dus denk dat het wel ok zit ;)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:48

Eerste filmpje is grappig.
Maar volgens mij moet je 'm meer achter de kont zitten. Paard heeft nu veel te veel tijd om te bedenken dat die er niet over wil, dus ik zou er dichter achter zitten.

De manier van longeren is niet mijn ding. Ik doe het op de Lammert Haanstra methode en dat bevalt mij tot nu toe uitstekend.
Eerst wil je namelijk dat de pony rechtsom gaat, en vervolgens als hij dit niet wil dan maar linksom.
Pony neemt te vaak een loopje met je.

Al zijn de filmpjes daardoor wel grappig geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:51

"Eerst wil je namelijk dat de pony rechtsom gaat, en vervolgens als hij dit niet wil dan maar linksom."

Die snap ik niet?

Edit; even meer uitleg (moest eten) ... ik zit liever juist niet meer achter z'n kont omdat ik hem wil laten springen omdat hij wil, en niet omdat hij anders een mep krijgt of weet ik het ... En doorgaans springt hij ook gewoon, vanzelf, heb al diverse topics gehad bij springen, wil ze hier wel eens plaatsen hoor ... De hoogte die nu uiteindelijk gesprongen is was éénmalig, nu gaan we meer aan de techniek werken met kleinere sprongetjes en is de hoogte minder belangrijk. Ik weet nu dat hij het wel kan en dat is genoeg, we zien wel wanneer we terug tot die hoogte geraken, wil in ieder geval dat hij eerst meer gaat kijken ipv lukraak te springen ...

Verder longeer ik niet om hem te trainen, of was dit toch niet de bedoeling op de filmpjes ... dit is gewoon opwarmen, rondslingeren .. normaal doe ik dit los maar omdat ik nu niks kon afzetten hangt er een touwtje aan .... dat is alles.

Als er nog vragen zijn wil ik deze gerust beantwoorden maar ik hoop niet dat dit een topic gaat worden dat ik alles verkeerd doe en dat de pony het bij een ander beter zou hebben .. want zo lijken een aantal reacties nu wel ...

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:04

Meeh ik blijf ze geweldig vinden! (longeren deel 1 werkt bij mij niet, youtube zet iets van 'blablabla vreemd land yadayada ge kunt het niet zien")

Ik vind het juist heel goed dat pony zelf vanalles probeert, is tenminste niet hersendood :P Tzijn geen robots he!

'elke scheet op commando zetten' :D :D :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:08

Ik zie het op het eerste filmpje .. wat is dat voor *tuut*gedoe ... copyrightschending ... er speelt gewoon muziek op de achtergrond af, via mijn gsm, mp3's die ik van een cd erop gezet heb ... :+

Edit; blijkbaar mag dat dus ookal niet }:0
Moet eens gaan nadenken hoe ik het moet gaan doen dan, vond die muziek op de achtergrond net lekker werken ... en het geluid van de videos afhalen is ook zo stom ...

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:14

HILARISCH die eerste filmpjes! _/-\o_
Wat een heerlijke pony heb jij !

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:43

Hahaha leuk die eerste filmpjes sabine! De rest ook hoor!
Jammer dat het niet helemaal goed ging, maar volgende keer beter!