Vaak zie/lees je dat mensen die hun paard leren steigeren een commando gebruiken dat heel vaak iets te maken heeft met armen in de lucht (al dan niet met zweep) en meestal zeggen ze ook iets als hoog of dergelijke. Waarom? Ik snap dat het logisch is, dat armen in de lucht & hoog betekent dat je paard omhoog moet gaan, zal vast heel duidelijk zijn .. maar waarom dit en niet iets anders?
Voor degene die het zo doen: wat doe je als je paard ongevraagd je ruimte in denderd?
Of wat doen mensen in je weide als ze hun paard eruit willen halen en die van jou komt even de aandacht opeisen?
Kan me voorstellen dat ze niet hoog zeggen, bij het eerste geval waarschijnlijk wel een hoooooo .. Maar ik persoonlijk zou wel mijn armen in de lucht gooien. Gaan die paarden die het dan zo geleerd hebben niet al automatisch de lucht in?
Of hebben degene die hun paard dit zo leren hun paard alleen staan, zonder paarden van anderen? En gaan ze er nooit mee buiten ofzo waardoor ze in situaties komen dat het nodig zou kunnen zijn dat andere mensen hun paard proberen tot een halt te krijgen?
Mij persoonlijk lijkt het geen ideaal commando, maar ik ben wel nieuwsgierig naar de reden erachter

Ben nog niet van plan het steigeren aan te leren ofzo, heb ook geen idee of dat ooit komt. In ieder geval niet zolang ik geen commando heb kunnen verzinnen waar ik me in kan vinden