) en ik zijn druk aan het experimenteren met piaffe in vrijheid, en dat levert nu de camera het weer doet dus ook filmpjes op. Alle opmerkingen/tips zijn welkom, vooral als het om mijn eigen houding gaat! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) en ik zijn druk aan het experimenteren met piaffe in vrijheid, en dat levert nu de camera het weer doet dus ook filmpjes op. Alle opmerkingen/tips zijn welkom, vooral als het om mijn eigen houding gaat!
Het onderste filmpje was een van de eerste die ik nu weer maakte en ik schrok best wel van mijn houding, erg aarzelend/twijfelend, dus daar ben ik met behulp van een hoop tips van anderen ook hard mee aan de slag gegaan. En ik gebruik clickertraining, niet met het plastic clickerdoosje in de hand maar met een tongklikje als beloningssignaal. Dat scheelt weer dragen. 

Ik denk dat ik daar wel mee kan werken 
en dat die bij onze piaffe nu zo mooi stil hangt. 
De passage zit er nu goed in, nu de piaffe!
Ga alles nogmaals doorkijken, erg leuk om weer geregeld topics van je te zien, ben toch wel een fan hoor
Ik denk dat [***] even weer wat tijd nodig heeft om alles op een rijtje te krijgen in de bovenkamer, want het ging ook wel heel erg snel allemaal.

Wie weet reageert hij er onbewust heel goed op, hij heeft per ongeluk wel eens wat look-a-like passen piaffe gedaan, dus we gaan het proberen!
Ziet er al erg goed uit! Leuke pony heb je ook
- maar het vervelende is wel dat ze dan ook de kleinste afwijkingen in je lichaamstaal opmerken, en ik ben geen ster in precies onthouden welke hulp ik ook alweer bij welke pony gebruik...