[AR] Gewicht marathonwagen HP 01 DUTCH Comfort Training Standard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Gewicht marathonwagen HP 01 DUTCH Comfort Training Standard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 12:14

Zoals titel al aangeeft:

Weet iemand hoeveel een marathonwagen HP 01 Dutch Comfort Training Standard weegt, een 23 inch? En of deze geschikt is voor een d - maat New Forest pony?

Alvast bedankt :) .

Crista

Re: Gewicht marathonwagen HP 01 DUTCH Comfort Training Standard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:17

met 25" wielen weeg hij 375 kg.

Dus zal niet heel veel schelen denk ik....
Voor een pony in de maat 1,30-1,40 moet je een gewicht aan houden van 150 tot 180 kilo met een uiterste max van 200 kg.

Dus denk da deze wagen toch echt te zwaar is voor een New Forest pony...

(op zoek naar een nieuwe wagen? ik ook :) Is erg leuk, maar er is zooooo veel keus! dat maakt het er niet makkelijker op he!)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 12:24

Kanonnen zeg..... wat een gewicht ^) . Dank je wel :) .
Ik heb deze vraag ook even gesteld op www.mensportcentrum.nl via het contactformulier, maar geen idee hoe lang het duurt voor je antwoord krijgt. Vandaar ook hier maar even op bokt.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:32

Ja ik schrok ook van het gewicht, maar dat heb ik met heel veel wagens, zie ik een leuke/mooie wagen, ga navraag doen naar het gewicht e.d. en kom dan ineens tot de conclusie dat de wagen ongeveer 100 kilo zwaarder is als wat ik maximaal achter mijn pony wil ebben....

Het is nog niet zo makkelijk om een wagen naar je wensen te vinden, welke ook nog eens een goed gewicht heeft!

Succes!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:45

Er is mij verteld dat dutch failliet was.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:49

Echt?
Mag ik vragen waar je dat hebt gehoord/gelezen?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:51

Als dealer stond divoza erbij vermeld deze heb ik toen opgebeld omdat ik die sulky die ik had in een maat kleiner wou hebben. Toen zeiden ze mij dat de fabriek failliet is en dat ze er niet meer aan kunnen komen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 13:00

Aha, vandaar dat ik al niks op de Divoza site zag staan. Had namelijk ook de link onder dealers aangeklikt. Nou, dan is het maar goed dat ik de vraag hier gesteld heb; kan wachten tot ik een ons weeg met dat contactformulier :+ .

Maar goed, mijn interesse betreft een 2ehands wagen die ik te koop heb zien staan, maar om het zeker te weten zal ik hem dus op een vrachtwagenweegschaal moeten zetten :\ .

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:00

aha, vandaar dat ze ook ineens op wonderbaarlijke wijze zijn verdwenen van de Divoza site (viel me vanmorgen ineens op)

Oke, nou... zonde....

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:02

gem schreef:
Aha, vandaar dat ik al niks op de Divoza site zag staan. Had namelijk ook de link onder dealers aangeklikt. Nou, dan is het maar goed dat ik de vraag hier gesteld heb; kan wachten tot ik een ons weeg met dat contactformulier :+ .

Maar goed, mijn interesse betreft een 2ehands wagen die ik te koop heb zien staan, maar om het zeker te weten zal ik hem dus op een vrachtwagenweegschaal moeten zetten :\ .

Geloof dat dat sowieso met veel wagens wel een goed idee is. Veel wagens worden verkocht voor veel lichter als dat ze daadwerkelijk zijn, lees veel van dat soort berichten hier op bokt enzo...

Dus een wagen wegen voor je hem koopt, nieuw of 2e hands, is volgens mij niet eens zo'n slecht plan!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 13:03

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:05

Erg nette wagen!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 13:07

Ja daarom ben (was?) ik zo geinteresseerd :) ! Maar 375 kg gaat mijn merrie niet leuk vinden, vrees ik. Die is van hetzelfde gewicht ;)

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:08

haha ik heb ook naar die wagen zitten kijken, wat een toeval!

Maar dat is een echte paarden wagen! Voor (onze) pony-tjes dus veel te groot en te zwaar!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 13:10

Ik vreesde het al.....

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:18

Ik had de tekst niet gelezen, maar dacht ook al dat hij net iets te groot was.
Van der linden uit kaatsheuvel adverteerd op marktplaats en was dealer van dutch, hij heeft tegenwoordig soortgelijke wagens staan.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 14:59

Rivaldo: heb jij een link naar een website? Ik kom via google alleen maar op vrachtwagenboeren uit in Kaatsheuvel :D .

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 18:18

Inmiddels offtopic maar àlà :o .
Welke zouden jullie, op de foto's afgaand, kiezen voor mijn merrie, een New Forest D-pony van ca 350 kg (foto in profiel):

1. http://link.marktplaats.nl/429804281 vr.pr. 900 euro (nonmerk, niets bekend van leeftijd of gewicht)
2. http://link.marktplaats.nl/434227331 vr.pr. 1250 euro (merk Wijkmans, niets bekend van leeftijd of gewicht)

Ik weet te weinig van wagens, maar vindt ze beiden wel mooi als "eerste uitprobeersel", en kan erg slecht kiezen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:43

Crista schreef:
haha ik heb ook naar die wagen zitten kijken, wat een toeval!

Maar dat is een echte paarden wagen! Voor (onze) pony-tjes dus veel te groot en te zwaar!

Idd en dan is het ook nog een 2 span wagen...waar ook enkelspan voor kan . Maar de 2 span wagen zijn altijd zwaarder.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:17

gem schreef:
Inmiddels offtopic maar àlà :o .
Welke zouden jullie, op de foto's afgaand, kiezen voor mijn merrie, een New Forest D-pony van ca 350 kg (foto in profiel):

1. http://link.marktplaats.nl/429804281 vr.pr. 900 euro (nonmerk, niets bekend van leeftijd of gewicht)
2. http://link.marktplaats.nl/434227331 vr.pr. 1250 euro (merk Wijkmans, niets bekend van leeftijd of gewicht)

Ik weet te weinig van wagens, maar vindt ze beiden wel mooi als "eerste uitprobeersel", en kan erg slecht kiezen.

Ik zou van beide wagens gewoon meer info vragen. Ze zien er beiden goed uit! Denk alleen dat de 2e wagen wat aan de zware en grote kant is. Hoe groot is jou New Forest pony?

Vraag gewoon van beide wagens hoe oud ze zijn en het gewicht eens op. Dat maakt je keuze waarschijnlijk al een stuk makkelijker!

STEL beide wagens zijn even oud en even zwaar (is niet zo maar stel he) dan zou ik voor de 1e kiezen, aan de 2e zit een stuk meer onderhoud volgens mij omdat er veel hout in is verwerkt....

Heb je ook wedstrijd ambitie? Anders is voor jou de spoorbreedte ook van belang natuurlijk!

haha ik heb ook beide wagens gezien en naar gekeken, vond de 2e te veel hout en de eerste vertrouwde ik nie qua prijs, is iets een keer goedkoop, wordt ik meteen wantrouwend haha

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 10:42

met beide aanbieders heb ik al gemaild, maar zij weten beiden niets van hun wagens (zie wat er tussen haakjes achter de link staat.
Over de tweede wagen: ik heb inmiddels met Dhr. Wijkmans zelf gesproken en hem de advertentie doorgestuurd. Hopelijk heeft hij zsm antwoord op mijn vragen :) .

Ik heb nog geen idee wat voor ambities ik heb :o , het wordt mijn allereerste wagen. (Vroeger wel ooit het mendiploma + koetsiersbewijs gehaald.) Vandaar dat ik een prijsvriendelijke doorgroei-wagen zoek, omdat ik denk dat ik nog wel een paar pitstops maak voor ik de ideale wagen gevonden heb, die aansluit bij wat ik tzt wil gaan doen met de pony :) . Voorlopig staat ze nog bij een menstal om beleerd te worden ;) .

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:59

Hmmm, dat is jammer... Tja, dan zou ik toch voor de eerste wagen gaan... Minder onderhoud en vind hem er wat lichter en moderner uit zien....

Ben benieuwd wat Dhr. Wijkmans van de 2e wagen zegt! Laat het ons even weten oke?

Mocht je een van de wagens kopen wil ik je wel adviseren de wagen toch ergens te gaan wegen, al is het maar bij de vuilstort van de gemeente van de verkoper. Zou zonde zijn als je straks tuis zit met een wagen van 300 kg. welke je pony amper van de plek krijgt....

Nog een laatste toevoeging, mijn instructrice zegt altijd; het is belangrijker dat een wagen makkelijker rolt als het gewicht! Maar voor een pony van 1,30m. tot 1,40m. is 200 kg., ongeacht hoe makkelijk de wagen rolt, wel de max....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 11:07

Volgens de Heren Beleerders :+ , waar mijn merrie (1.46m) nu staat, moet ik idd kijken voor een wagen van maximaal 250 kg :j . Dhr. Wijkmans zei dat hij van de foto (van zijn eigen produkten) wel kan zien wat het gewicht is en of het geschikt is voor mijn merrie. Ik wacht het wel af ;) .

Ik wil er iig voorlopig mee over verharde wegen, maar ook over onverharde bospaden kunnen rijden, dus het gewicht is heel belangrijk, maar ook de sterkte van de wagen. De eerste wagen lijkt me misschien iets te fragiel.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:31

Oke, ja jou pony is idd iets groter al die van mij dus 250 kilo is een mooi gewicht om aan te houden als max!

Ik snap idd wat je bedoeld met fragiel, 2e wagen ziet er wel goed stevig (en sorry dat ik het zeg) ietsje lomp uit.

2e wagen is wel meer een marathonwagen, wielen staan onder de wagen ipv zoals bij de eerste, ernaast. Snap je wat ik bedoel? Wielen welke eronder staan maken een wagen vaak wat stabieler e.d.

Tja, moeilijke keus....

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:32

Ik ben niet zo van het hout in ijzer profiel zoals de tweede wagen: meer kans op rot en het klapperd vaak. Ik vind de eerste wagen veel meer geschikt voor een pony ook gezien dat deze niet zo lomp is. De vering en de hoogte lijken me voldoende om een stabiele wagen te geven en zo op het oog geschat denk ik dat hij niet veel zwaarder zal zijn als 200 kg (maar rolweerstand is idd ook belangrijk)