Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Morrie schreef:als Parellier vind ik longeren nooit een zinvolle bezigheid, voor het paard/de ezel is het doelloos rondjes lopen, ze krijgen er alleen een goede conditie van.
Met zo'n slim beest als een ezel kan je 1001 voor hem leukere en interessantere dingen doen dan rondjes je heen laten lopen. Je kan gaan wandelen met ze of "voetballen" met een grote bal, of obstakels neerleggen en en ze daar dingen mee laten doen. Mijn ervaring met mijn ezeltje is dat hij geestelijk uitgedaagd moet worden en dat hij HEEL erg slim is!
Sodeletuut schreef:Morrie schreef:als Parellier vind ik longeren nooit een zinvolle bezigheid, voor het paard/de ezel is het doelloos rondjes lopen, ze krijgen er alleen een goede conditie van.
Met zo'n slim beest als een ezel kan je 1001 voor hem leukere en interessantere dingen doen dan rondjes je heen laten lopen. Je kan gaan wandelen met ze of "voetballen" met een grote bal, of obstakels neerleggen en en ze daar dingen mee laten doen. Mijn ervaring met mijn ezeltje is dat hij geestelijk uitgedaagd moet worden en dat hij HEEL erg slim is!
Maar bij Parelli heb je toch ook de circling game, doe je dat dan ook niet?
@TS; Ik denk dat het geen kwaad kan om je ezel af en toe te longeren. Al is het maar gewoon voor de afwisseling. Of misschien is het leuk om dubbele lijnen te gaan doen?
Miss_Malfoy schreef:Ik weet niet of je ook een paard hebt staan?
Dan kun je, indien je ezel goed opgevoed is, hem eventueel aan de hand meenemen op buitenrit.
Vergt wat van je rijkunsten (ik deed het altijd met shetten) maar je krijgt er een stevige zit van () en het is dubbel zoveel lol.
stef schreef:Apart, ik longeerde mijn VZ ezel vroeger gewoon?
Overigens is de vraag van TS heel simpel: Kan ik een ezel longeren? (antwoord in mijn beleving: ja).
Waarom er dan een heel parelli verhaal om de hoek komt kijken is mij een raadsel
ELNSRL schreef:HAHAHAHH oke bij mij blijven ze dan echt gewoon stil staan net zoals springen