[AR] lichte tweewieler voor groot paard (1.75m)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pantarhei

lichte tweewieler voor groot paard (1.75m)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 18:57

Ik wil met mijn merrie van 1.75m weer een beetje aangespannen rijden, recreatief voornamelijk thuis op de wei en misschien in de bak en als ze wat verder gewend is wellicht keer naar bos of zo.
Ze is al beleerd en doet dat goed, maar dat is alleen voor lichte sulky geweest.

Voordeel voor mij van lichte tweewieler is:
- kan gestald worden in mijn trailer (max breedte 137cm)
- kan eventueel mee achterop klep trailer met beugels
- geeft relatief onbelaste beweging aan paard

Wie heeft tips?

Wat ik heb gevonden is:
- clever tweewielers vanaf E 1250
- Stadtwijck, nog geen idee van prijs
- Van de Mee , geen idee van prijs

eventueel een gebruikte van Wijkmans, geen luchtbanden en mogelijk is bokstoel niet verplaatsbaar naar midden bok en dan met alleen rijden veel gewicht op een kant

Oh ja ik woon in Rotterdam, dus Zuid limburg en noord nederland is minder praktisch :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 19:31

Ben benieuwd wat voor antwoorden er komen want ik heb dus ook een paard van 1.75 die sinds kort weer voor de wagen staat en heb dus eigenlijk dezelfde vraag (en nog geen sluitend antwoord). Tweewieler lijkt me erg handig omdat die achter op de klep van de trailer kan. En ook met wegzetten e.d. Plus dat ik het wel fijn vind dat je wat 'dichter' op je paard zit.

Dat relatief onbelaste beweging ligt er maar aan hoe goed de tweewieler is natuurlijk. Vind het trouwens niet zo'n ramp als ze een beetje moeten trekken hoor, maar het gaat mij er vooral om dat het geheel goed uitgebalanceerd kan worden.

Woon trouwens ook in Rotterdam :D

pantarhei

Re: lichte tweewieler voor groot paard (1.75m)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 19:43

grappig VanHuisUit, ben inderdaad ook benieuwd. Van mij mag ze ook wel wat aan het werk hoor, ze is inmiddels 9 ;-)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 20:14

de tweewielers van v.d Mee zijn ook erg fijn, goed geveerd, en bokkussen kan in het midden en aan de zijkant.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 20:22

Ja die van v.d. Mee, kunnen naar wens en op maat gemaakt, kost wel wat, maar dan heb je ook wat natuurlijk.
HCA uit Klarenbeek maakt ook super mooie tweewielers voor grote paarden superdegelijk en goed ik balans te brengen ook daar kun je zelf je wensen kenbaar maken en de kleur helemaal zelf bepalen, en de zitting bankje of 1 stoel is ook zelf te bepalen.

Wij hadden voor onze Belg een wagen die ontzettend lijkt op de tweewieler van HCA. maar dan met 1 stoel erop in het midden, super !! kan niet anders zeggen !

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 20:24

vd Mee en HCA enig idee van prijzen? liefst voor twee personen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 20:29

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 20:31

Ik durf niets te zeggen van de prijs die Hans van der Mee rekent, maar ik weet wel dat je bij hem je wagen helemaal naar wens kan laten maken. Dat betekent dat je bijvoorbeeld voor gebruik in het bos een goedkopere uitvoering kan nemen die niet gespoten is, maar gegalvaniseerd. Roest nooit meer. Verder zijn heel veel dingen optioneel, dus hoeft het niet zo heel duur te worden.

Het bijzondere van een Van der Mee tweewieler is dat de bomen onafhankelijk van elkaar bewegen, wat voor het paard bijzonder prettig is. Ik kan het eigenlijk niet goed uitleggen, maar je kan bij hen altijd een vrijblijvende proefrit maken waarin je het heel goed kan zien en voelen. Je paard wordt veel minder belast door dit systeem en de rug van het paard blijft rustiger. Je voelt zelf ook veel minder schokken.

Edit: even op de site gekeken, tweewielers beginnen bij 1000 euro. Echt de moeite van het onderzoeken waard, ik ken diverse professionals die de wagens als trainingswagen gebruiken.

Dank voor link Ellis, had hem net opgezocht.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 20:35

:D ik ook

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 20:37

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 20:49

dank voor de links, ik had vd mee wel gevonden maar over de prijs heengekeken. wil ook nog informeren bij Stadtwijck (v Aars)

hoe zit dat trouwens met galopperen voor een tweewieler, gaat dat goed, of hobbel je dan de kar af?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 21:01

Nog even: bij de Van der Mee kan je de bok opschuiven en het linkerkussentje verleggen, zo wordt de bok tweepersoons.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 00:18

@Biancacoo wat leuk die Belg voor de trainingswagen 8-) Ook mooi om eens de HCA in paardenuitvoering te zien. Hou hem wel in gedachten want prijs/kwaliteits-technisch ziet het er erg goed uit. Vind het alleen groot nadeel dat het dus geen tweezitter is. Maar die tweezitters van HCA gaan dan weer al vanaf iets van 2200,- is wel weer ff anders :=

Ik vind die gegalvaniseerde van Stadtwijck/Goedereede zo mooi, die tweezitter. Lekker degelijk ziet het eruit en volgens mij is het ook een lekkere wagen om gewoon mee te trainen. Ik zal ze maandag eens bellen wat dat nou kost. Hij lijkt erg op de Cavelier tweewieler die ik voor mijn pony's heb, ook gewoon zo'n super degelijk ding.

Vrees dat de tweewieler met onafhankelijke bomen en die speciale vering van v.d Mee weer boven ons budget ligt (overigens budget, waar is dat budget :+ ).

@MoniqueT helemaal in de Spaanse zon, leuk hoor!!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 09:17

Ik zou Hans van der Mee toch een keer bellen, vaak staat er ook wel wat tweedehands. Je weet maar nooit.

(En ja, ik maak reclame, want Hans en Janny zijn vrienden van ons, maar ik sta er ook wel 200 procent achter)

@ VanHuisUit: helaas vandaag vanuit Nederland, zijn zes weken hier en dan gaan we weer naar Spanje.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 10:07

dank voor je toelichting Monique
Inderdaad was mijn bedoeling om te gaan bellen en langs te gaan. Wel handig om dan vooraf even te weten wat ze te bieden hebben ;-)
Mag ook een goede gebruikte zijn, graag zelfs! Heb er geen E 2200 voor over

Nancy96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:50

ik heb een jaar gezocht voor een betaalbare tweedehandse, maar dat is niet gelukt. ik heb in december een clever met tweezitsbankje gekocht voor 1350 euro op 25 of 27 inch wielen, dat weet ik niet meer precies. deze is ook goed stevig en goed geveerd. ik ben er blij mee, heb alleen nog maar een keer gereden door allerlei omstandigheden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 12:37

Die prijs is inderdaad heel netjes, dacht dat hij voor een groot paard duurder was. Zou je nog eens bij je banden na willen gaan of het 25 inch is (staat erop als het goed is)? Ik dacht dat Clever "maar" tot 23 inch ging.
Voor een van 1.75 is 25 inch heel mooi :j

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 12:45

heb net gebeld met Stadtwijck en Snoys (Clever) beide bieden ze aan in deze maat.
Stadtwijck begint bij E 900 en gegalvaniseerd (dus ook zeebestendig) ca 1300 euro. En die van Clever met 27 inch wielen! voor E 1350. Stadtwijck heeft ze staan en Snoys krijgt ze eerdaags binnen. Beide lijken in mijn 1,5 paards te passen. HCA vind ik behoorlijk aan de prijs met rond de E 2000. Vd Mee niet te pakken gekregen, die hebben onafhankelijk bewegende bomen en dat is wel fijn lijkt me.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:41

OK dat wordt interessant, bedankt voor het bellen +:)+
En dus mooi wel met 27 inch wielen.
Lekker handig he, maar niet heus, van die knoeperds van peerden :+

Ga even plaatjes bekijken :P

Nancy96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:53

VHU- het zijn 27 inch wielen en mijn paard is een stevige 1.70m. die keer dat we gereden hebben vond ik het een prettige hoogte om achter het paard te zitten. wel een stevige opstap om er op te komen.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:57

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:26

Bluebontje schreef:
jantina @ [EA-TK-AR] Chique ponywagen Heel leuk wagentje, die ruim verstelbaar is en waar dus ook een groot paard voor kan.
Pb Jantina hier op Bokt maar even.

die lijkt me toch wel wat aan de kleine kant voor zo'n groot paard...

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 18:56

ach we kunnen ook benen opbinden toch :') _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:14

Staat ook bij voor paarden tot max 1.55, waar wij het over hebben zijn paarden die zo'n 20 cm hoger zijn, dus dat gaat 'm niet worden.
Overigens hele fijne tweewieler hoor, niets mis mee ;)

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 09:01

ik zal mijn stalgenoot tippen, die zoekt ook nog iets voor grote pony, dat gaat beter passen denk ik