Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
JoyCiej007 schreef:.
Persoonlijk zou ik niet zo gauw voor de hoge druk spuit kiezen (igg niet op mijn wagen), de lak van de wagen kan dan makkelijk beschadigd raken en ook spuit je makkelijk al het vet er tussen uit.
Hoe dit zich houd met het Zilco tuig weet ik niet.
Napie schreef:Als je lak niet blijft zitten met een hogedrukspuit zou ik toch eens gaan twijvelen over de kwaliteit van de lak.
JoyCiej007 schreef:...
@ Echwel; na de vierdaagse afgelopen jaar zat mijn wagen echt onder de bagger, vergelijkbaar (of misschien zelfs nog wel veel erger) na een marathon. Die heb ik met een emmer sop, borstel en daarna de tuinslang goed schoon gekregen. Kost alleen wel meer werk, dat wel.
Napie schreef:Het kan ook in de afwas machine heb ik me laten vertellen, hoewel ik dat niet zo heel hygienisch vind
Atina schreef:Mijn man (EdwinStok73) verkoopt Zilco tuigen.
De kunstoftuigen van Zilco staan bekend om het feit dat ze onderhoudsarm zijn. Onderhoudsarm bekend niet helemaal niet schoonmaken, maar veel minder dan leer.
Je kan Zilco tuigen gewoon onder de kraan schoonmaken. Net zoals enkele hierboven al zeiden. In de zomer kun je het paard/pony en het tuig tegelijk afspuiten. Huidvet gaat met alleen water er niet af, dus moet je zo nu en dan wel met een spons het tuig even goed schoonmaken. Maar het invetten behoort tot de verleden tijd.
Het voordeel van Zilco tuigen is ook dat je ook losse onderdelen kunt aanschaffen. Dus wanneer bijvoorbeeld een onderdeel van het hoofdstel kapot gaat, hoef je niet een compleet nieuw hoofdstel te kopen, maar vervang je alleen het kapotte onderdeel.
Veel plezier met je nieuwe tuig.