Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
aerdenhout1 schreef:Vroeger was het niet anders bij de echte paarden mensen!
Alleen was er toen niet een naampje voor verzonnen...NH.....en werden er niet een dik handje vol, rijk van!!
Ik zit al dik 40 jaar in de paarden en weet dus hoe het vroeger was!
Als ik alleen al kijk naar het voer, het tuig en de hulpmiddelen bij het rijden die er in die 40 jaar zijn bijgekomen!!!!!
Elke branche wil een graantje mee pikken en er geld aan verdienen.
Rijkleding, ook zoiets, pees beschermers, dekjes, dekens, hoofd stellen enz. enz. te kust en te keur in welke kleur dan ook!
En dat is ook met de NH goeroe's. Een zag daar wel geld in en kijk waar het nu is!
En dan wil ik niet zeggen dat elke NH er verkeerd bezig is natuurlijk, maar het gaat mij vaak veels te ver!
kehdra schreef:Vroeger deed ik nooit peesbeschermers om omdat m'n pony het niet nodig had.
Tegenwoordig is het hip om een 'setje' te hebben....
Vroeger vroeg je je paard ook om gewoon te luisteren, maar kreeg het wat vaker een skup
tegenwoordig heet het NH, en daar hoort skuppen niet bij...
Balachelijk; wanneer mijn paard dreigt of wat dan ook, krijgt hij el een knal hoor....
Fellor schreef:kehdra schreef:Vroeger deed ik nooit peesbeschermers om omdat m'n pony het niet nodig had.
Tegenwoordig is het hip om een 'setje' te hebben....
Vroeger vroeg je je paard ook om gewoon te luisteren, maar kreeg het wat vaker een skup
tegenwoordig heet het NH, en daar hoort skuppen niet bij...
Balachelijk; wanneer mijn paard dreigt of wat dan ook, krijgt hij el een knal hoor....
Toch grappig dat je uit één post op kan maken welkemensen er wel of welke er niks van begrepen hebben. En dat eeuwige gezever over wie er rijk van worden. Sorry, maar ik gooi het echt op jaloezie. Iedereen die in dezelfde positie die kansen had gehad had ze gegrepen. Blijkbaar is er vraag, dat jij dan niet bij de "vragers" hoort maakt toch niet uit. Dan doe je er niet aan mee.
aerdenhout1 schreef:Vroeger was het niet anders bij de echte paarden mensen!
Alleen was er toen niet een naampje voor verzonnen...NH.....en werden er niet een dik handje vol, rijk van!!
Ik zit al dik 40 jaar in de paarden en weet dus hoe het vroeger was!
Als ik alleen al kijk naar het voer, het tuig en de hulpmiddelen bij het rijden die er in die 40 jaar zijn bijgekomen!!!!!
Elke branche wil een graantje mee pikken en er geld aan verdienen.
Rijkleding, ook zoiets, pees beschermers, dekjes, dekens, hoofd stellen enz. enz. te kust en te keur in welke kleur dan ook!
En dat is ook met de NH goeroe's. Een zag daar wel geld in en kijk waar het nu is!
En dan wil ik niet zeggen dat elke NH er verkeerd bezig is natuurlijk, maar het gaat mij vaak veels te ver!