callippo schreef:Over dat bokken: Probeer nooit BOOS te worden op je paard, logisch dat hij dan boos terug gaat doen, omdat hij zich 'aangevallen' voelt. Laat hem maar gewoon omhoog komen en trek je daar niets van aan.Als je nog meer tips nodig hebt, laat het maar weten. Ik moet nu naar mn paardjes toe....
sorrie .... ik wil je niet aanvallen hoor, Maar Hoe kan je het zeggen!
Ja hoor laat hem lekker tegen je op steigeren, niks van zeggen. Geeft toch ook niks als je schedel in elkaar ligt omdat ie met zijn hoef per ongeluk tegen je hoofd aankomt.........
Voordat je verder gaat moet je eerst terug naar de basis. De basis moet goed zijn. Het paard moet eerst eens wat respect voor jou hebben. Ik denk dat je hem gewoon eens aan moet pakken en als hij naar je bokt hem eens een pak op zn sodemieter geven....... dit dier lacht je vierkant uit man.
Stilstaan is niet iets discutabel, stilstaan moet.... Als jij buiten bezig ben en jij wil rechtsaf dan moet hij gewoon rechtsaf.... als het om jouw veiligheid gaat hoef je niks te dulden.
Als jij door de stad loopt en er loopt een andere griet langs die naar jou uithaalt, Wat doe jij dan ? Hetzelfde moet je naar je paard reageren.
de groeten voor hem zeg.
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 06-08-03 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt