Jauke @ VD door Jolanda Scheepen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

Jauke @ VD door Jolanda Scheepen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 21:20

Een paar weken is Jolanda Scheepen van http://www.fotoscheepen.nl/ langs geweest om foto's van Jauke te maken voor de de vrijruiter, het verenigingsblad van de NVVR. Daar zaten een heel aantal errug leuke foot's bij die ik natuurlijk ook heel erg graag met jullie delen wil :)

1. Spagaat
Afbeelding

2. Flemen
Afbeelding

3. Benen Kruisen
Afbeelding

4. Zweep vasthouden
Afbeelding

5. Achterbeen aanraken
Afbeelding

6. Zijwaarts meelopen
Afbeelding

7. Liggen
Afbeelding

8. Platliggen
Afbeelding

9. Zitten
Afbeelding

10. Buigen
Afbeelding

11. Mee rennen
Afbeelding

12. Nog meer mee rennen
Afbeelding

13. Gekke sprongen tijdens het mee rennen :+
Afbeelding

14. Belonen
Afbeelding

15. Steigeren
Afbeelding

16. Steigeren
http://84.107.128.65/gallery2/d/260775-1/JSF_0276_0442.jpg

17. En nog een steigeren 8-)
http://84.107.128.65/gallery2/d/260778-1/JSF_0276_0462.jpg

Bedankt voor het kijken :)
Laatst bijgewerkt door Amable op 06-12-10 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

lesleygjof

Re: Jauke @ VD door Jolanda Scheepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:22

wow, ik sta er altijd weer versteld van wat hij allemaal kan, echt super,!!!!!

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:24

Wat een prachtig paard! Vooral die steigerfoto's :oo penny gevoelens spelen op :') hij kan echt veel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:26

Mooie foto's, leuk beestje en super wat jullie doen :D

Heb even een interesse-vraagje .. Het valt me op dat bij de meeren-foto's Jauke nogal een "kwade" uitdrukking heeft. Hij komt heel vurig over zeg maar. Nu vraag ik me af: weet jij waarom? Voel jij je bv. bedreigd op zo'n momenten? Is dit typisch Jauke? Het geeft wel een extra iets aan de foto's moet ik zeggen ;) Lekker stoer :Y)

_l_amanda_l_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:27

Leuk Daan! *D
hij is stoeâh met rondjes om je heen/ mee rennen, dan gaat ie zo stuiteren :+

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:36

Wat ziet hij er goed uit zeg! :wow:

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:39

Ach daar is Jauke weer! <3 Hij doet het zo goed allemaal! Echt een stoer dier. 8-)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 21:40

Ik voel me geen moment bedreigd hoor, hij let heel erg goed op me ;) Ik denk dat hij zo boos kijkt omdat hij zo gruwelijk hard zijn best doet om te doen wat ik vraag, en dat kost hem stiekem best heel veel kracht, hij geeft liever kusjes zeg maar ;) :)) Dit gezicht is zijn typische "ik concetreer me op iets heel erg moeilijks" doet hij bijv ook als we zonder hoofdstel rijden, of eigenlijk uberhaupt als we rijden. Maar je ziet ook dat als even niets moeilijks hoeft te doen hij direct de oren naar voren heeft :) En het geeft idd wel een extra effect, foto 12 is net of ik aangevallen wordt :))

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:44

Die laatste foto! :wow:
Prachtig!

Jauke ziet er idd heel goed uit! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:52

Amable schreef:
Ik voel me geen moment bedreigd hoor, hij let heel erg goed op me ;) Ik denk dat hij zo boos kijkt omdat hij zo gruwelijk hard zijn best doet om te doen wat ik vraag, en dat kost hem stiekem best heel veel kracht, hij geeft liever kusjes zeg maar ;) :)) Dit gezicht is zijn typische "ik concetreer me op iets heel erg moeilijks" doet hij bijv ook als we zonder hoofdstel rijden, of eigenlijk uberhaupt als we rijden. Maar je ziet ook dat als even niets moeilijks hoeft te doen hij direct de oren naar voren heeft :) En het geeft idd wel een extra effect, foto 12 is net of ik aangevallen wordt :))

Ok, merci :)
Het is omdat ik er ook zo eentje heb :Y) En ik heb al eens de opmerkingen gehad dat ik gek ben dat ik zo met hem speel omdat het duidelijk is dat hij geïrriteerd is en mij eigenlijk wil aanvallen etc. (daar kwam het op neer) en dat ik dus gevaarlijk bezig was. Maar ik voel me nooit op enig moment bedreigd, dus ik snapte er niks van.. Daarmee dat ik dacht: hier is er ook zo eentje, maar misschien zit daar toch een reden achter wat ik niet zie/merk/voel, vandaar even de vraag ;)

In hoeverre ik mijn pony ken (en dat is toch best wel goed denk ik) weet ik dat hij héél dominant is en zich niet laat doen, je moet geen dingen van hem gaan eisen want dan sta je gewoon nergens, en ik denk dat zijn "zure gedoe" daar ook deels uit voortkomt. Zoals jij zegt: als hij zich moet concentreren en even iets moeilijks moet doen. Want ik weet ook dat hij héél goed precies weet waar ik sta en wat de bedoeling is. Ik durf met 99% zekerheid zeggen dat hij me nooit omver zal knallen of weet ik het, ookal gebeurd er iets onverwachts (spoken achter de struiken, dan springt hij wel weg/naar binnen, maar nooit zodat ik me bedreigd voel, en dan springt hij ook niet omdat hij schrikt, maar omdat het gewoon zo'n ezel is :Y) :+ ). Hij heeft het zelfs eens gedaan om volop in paniek, met prikkeldraad in z'n staart hangend, in volle galop langs mij door te schieten, terwijl ik eigenlijk recht op z'n pad stond ... (jammer genoeg stond ik nog steeds op het pad van de prikkeldraad). Dus daarmee dat ik wel denk te weten dat hij echt wel weet waar ik sta etc. en dat hij dus echt niet de intentie heeft om mij aan te vallen of weet ik wat voor onzin..

Maar aangezien een paard een paard is, en ik een mens, en ik misschien dingen verkeerd zie of aanvoel, was ik eens nieuwsgierig :Y)

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:03

J A U K E !!!
Superleuke foto's weer!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:04

hele mooie fotos !!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:11

Super mooi meid, ik kijk zo even je links van workshops enzo :)
Is het trouwens niet zo dat tijdens de buiging het paard niet zijn hoofd tussen de voorbenen mag doen, i.v.m eventuele evenwicht verlies? Sorry als ik het fout heb, Asra kan ook buiging (en compliment) en toen ie voor jaren geleden het voor de camera deed (was de 3de keer toen), werd ik daarop gewezen hier op bokt.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:13

aaargh hij blijft knap :+:

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:13

Daar is de stoere Jauke! :D Gave foto's zeg!
Ik vind foto 8 wel het uitvergroten waard! Wat staan jullie daar leuk op! :j
En foto 13 is stoer! Haha, lekker gek doen!

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:50

Er zijn van die paarden die heel goed weten wanneer de camera op hen gericht is. Jauke is er één van! :D
Het was errug leuk om hem te fotograferen.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:53

Super mooie foto's! :D

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:57

Milan_lover schreef:
Super mooie foto's! :D

Dank je wel! :)

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:59

Ik vind het zo leuk dat elke keer als ik foto's van jullie zie, het me opvalt dat Jauke er zo'n plezier in heeft !
Ik blijf het knap vinden wat jullie allemaal samen doen.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:59

Waauw wat een knapperd.
Gave foto's ook! (goedzo jolanda :j)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 23:01

JolandaS schreef:
Er zijn van die paarden die heel goed weten wanneer de camera op hen gericht is. Jauke is er één van! :D
Het was errug leuk om hem te fotograferen.

:j Dat zijn de leuksten :Y)

Hoop dat we binnenkort weer verder kunnen (zit nu een beetje vast maar komt wel goed) en misschien dat er tegen de lente/zomer ook wel wat leuks uit te halen valt .. Jolanda, jij ziet het toevallig niet zitten om dan eens langs te komen? :Y) :))

(ik heb geen idee vanwaar je precies moet komen hoor, trouwens :o maar ik vind je foto's wel altijd super, en je hebt mijn pony al eens voor je lengs gehad, een paar keer zelfs, haha :) )

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 23:02

Wat een mooie foto´s zijn dat geworden!
Wat een mooi dier is het zeg! Heel gaaf zo gitzwart met die manen, die hals, dat lichaam :D

Eknowledge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 23:03

Prachitg gewoon!
Zeker die laatste!! :D

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 23:24

Dank jullie wel allemaal!!! :#

S_uus schreef:
Super mooi meid, ik kijk zo even je links van workshops enzo :)
Is het trouwens niet zo dat tijdens de buiging het paard niet zijn hoofd tussen de voorbenen mag doen, i.v.m eventuele evenwicht verlies? Sorry als ik het fout heb, Asra kan ook buiging (en compliment) en toen ie voor jaren geleden het voor de camera deed (was de 3de keer toen), werd ik daarop gewezen hier op bokt.

Nope, dat is het compliment. En ook dat is omstreden, je paard valt niet zomaar ;) Desondanks zorg je er bij het compliment voor dat als je het hoofd mee naar beneden vraagt de neus voor het been blijft dat op de grond ligt.

Enneh, voor wie nog geen genoeg van deze knappe man heeft, bij ITP staan ook een aantal plaatjes :D [ITP] Fries en andalusier in de wei door Jolanda Scheepen

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 23:50

Echt mooi! En indrukwekkend paard :D