Ja, nu het echte goede steigeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

iloveyellow

Ja, nu het echte goede steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 07:46

halo :wave: LEES EERST MAAR EFFE

Na een les van Hannah was yellow ANTI-steigeren :P
En ze was heel gewoon, hebben lang niet gesteigerd.

TODAT

Ik een week of 2 terug in de bak liep zoals gewoonlijk huppelt yellow vrolijk achter me aan, ik wou yellow even aaien dus ik draai me heel leuk om en doe me arme wijd om om d'r heen te slaan <3
Yellow schrikt doet een stapje naar achter en maakt een prachtige steiger :+
Ik doe meteen HOOG en met me armen omhoog zwaaien, yellow komt neer en ik beloon!

(hannah en ik hadden afgesproken om gewoon een hele poos niet meer te steigeren maar ik dacht ik maar er gebruik van en dat is goed uitgelopen)

Nu gaat het perfect ik vraag het elke dag maar 1 á 2 keer als ze goed meedoet heeft ze kans dat ze het 3 moet doen. Ze springt niet meer opzij (en het beste ze is niet meer lastig).
Gister besloot ik het eens te gaan filmen :Y)

De tweede steiger was een tikkeltje appart :o maar het was wel goed!

Reactie zou leuk zijn hou het wel ''leuk''

SORRY VOOR MIJN HAAR :P (zit verschrikkelijk)
*D

E_Nalanta

Re: Ja, nu het echte goede steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:48

Ik vind het er goed uitzien, maar onverstandig omdat je voorheen ook al problemen had met steigeren :n
Ik hoop dat het deze keer allemaal wel goed gaat! :) Enneh, ik kan je haar niet duidelijk zien hoor! :+

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:50

ik vind het er niet lekker uit zien, sorry, ik vind het paard nog steeds veel te gehaast, hij gooit zichzelf omhoog, stapt wat op en neer, en laat zich weer naar beneden vallen.

Zorg er alsjeblieft voor dat je paard zn rug beter gebruikt en meer gewicht op zn achterhand leert te zetten.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:53

leuk om te zien maar is het idee om je armen omhoog te zwaaien zodat ze gaat steigeren wel zo'n goed idee?
Gezien het dus eerst gebeurde dat je haar wou knuffelen en dat ze ook steigerde?

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:54

VisibreTeam schreef:
ik vind het er niet lekker uit zien, sorry, ik vind het paard nog steeds veel te gehaast, hij gooit zichzelf omhoog, stapt wat op en neer, en laat zich weer naar beneden vallen.

Zorg er alsjeblieft voor dat je paard zn rug beter gebruikt en meer gewicht op zn achterhand leert te zetten.

Zelf zou ik het fijn vinden als iemand verbeterpunten ziet, ze dan motiveren en ook aangeven hoe je in dit geval, ervoor zorgt dat het paard beter op de achterhand komt.
kritiek geven mag, maar motiveer het dan beter en geef aan hoe en wat, dan heeft de TS er ook wat aan.

Verder leuk dat je grondwerk met je paard doet, een paard is meer dan een rijdier!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:58

joyfordogs schreef:
VisibreTeam schreef:

Zelf zou ik het fijn vinden als iemand verbeterpunten ziet, ze dan motiveren en ook aangeven hoe je in dit geval, ervoor zorgt dat het paard beter op de achterhand komt.
kritiek geven mag, maar motiveer het dan beter en geef aan hoe en wat, dan heeft de TS er ook wat aan.

Verder leuk dat je grondwerk met je paard doet, een paard is meer dan een rijdier!

rust erin brengen, laat het steigeren voorlopig alsjeblief nog weg. Zodra er rust in zit kun je je paard pas omhoog vragen, als er rust in zit kun je je paard veel makkelijker corrigeren.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:03

VisibreTeam schreef:

Ik ben het hier mee eens, zoieso vind ik het er gehaast uitzien :o. Ook lijkt het alsof het paard heel erg gefocussed is op het voer? in je hand.
Als je eerst met Hannah hebt afgesproken nietmeer te steigeren, zou ik dat ook niet doen. Hannah heeft er veel ervaring in en die zal het misschien wel iets beter aanvoelen dan jij :o(geen aanval).
Wel is Yellow een heel leuke pony.

Vrijheisdressuur is ook superleuk zonder steigeren, het steigeren is geen essentieel deel van vrijheidsdressuur.
Beetje jammer dat je er nu opeens toch weer mee begint, kan slecht uitpakken, ook als jij haar nog eens wilt knuffelen.

Succes :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:27

Ik vind het erg jammer dat je er nu weer voor gekozen heb om het tóch maar weer aan te leren. :) Ben ik de hele dag bezig geweest om het af te leren en dan leer jij het nu weer aan?!
Nougoed, jammer dat je niet even gewacht hebt.

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 07:57

eerst wou ik toch niet reageren, doe het toch wel dat jullie allemaal best gelijk kunnen hebben en dat ze nog gehaast is maar zo ging het in het begin denk ik bij jullie allemaal!? zo zijn jullie denk ook begonnen en het zo steeds hebben uitgebreid! Ik dacht ik grijp die kans om het overnieuw te leren misschien komt die niet meer. Het belangerijkste is nu dat ze er niet meer vervelend om is en dat ik ook nu aan het werken ben om er meer balans en rust in te krijgen.

dankjullie verder

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 07:59

Zo ben ik niet begonnen. Ik ben begonnen met een jaar basis, en pas DAARNA het steigeren, zoals je misschien ook wel in mijn topics hebt kunnen zien heb ik mijn paarden perfect onder controle tijdens het steigeren. Begin EERST aan rust en balans, anders heb je straks je paard verpest door slecht ruggebruik, en dan heb je ECHT een probleem.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:35

H_Nalanta schreef:
Ik vind het erg jammer dat je er nu weer voor gekozen heb om het tóch maar weer aan te leren. :) Ben ik de hele dag bezig geweest om het af te leren en dan leer jij het nu weer aan?!
Nougoed, jammer dat je niet even gewacht hebt.

Mee eens, er zijn nog zoveel andere mooie oefeningen die je Yellow kunt aanleren, ik begrijp dat jij je kans wil pakken Martine, maar ik dénk dat er anders nog heel veel kwamen haha! :D Aangezien Yellow volgens mij gemakkelijk steigert. Wat ik ook wel gevaarlijk vond in je OP was dat je hem wou knuffelen en hij in de lucht schoot.. Misschien had je toch ietsjes beter naar Hannah moeten luisteren, ze heeft er inderdaad aan gewerkt het af te leren en nu zit het er weer in. Lijkt mij persoonlijk nogal verwarrend voor je paard... :)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:04

Tja het ziet er beter uit dan de vorige keer, maar ze lijkt nog niet helemaal haar evenwicht gevonden te hebben. Verder ga ik mee met het bovenstaande :)

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:10

Ik vind het ook jammer dat sommigen haar afkraken.
Vind dat de TS goed bezig is en als je vergelijkt zie je een grote vooruitgang.
En als ze binnen een maand of twee nog eens steigers post zal het er nog beter uitzien en uiteindelijk na een jaar zal er niemand nog zagen dat er niet fijn uitziet.
Ik denk dat de TS haar paardje zelf het beste kent en niemand anders.
Dus als zij denkt dat goed zit waarom niet dan? :)
Steigeren is immers niet gevaarlijk zoals velen wel beweren.
Net zoals veel andere dingen niet gevaarlijk zijn maar vaak wel worden opgeblazen. ;)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:14

Helaas is steigeren wel echt gevaarlijk, heb al vaker verhalen gehoord van onervaren mensen die hun paard op een verkeerde manier hebben leren steigeren. Rug verrekt, achterover geklapt, paard OP je krijgen, paard dat steigeren gaat gebruiken om zn woede/frustratie te uiten. LEVENSGEVAARLIJK.

Ik kraak ook niet af, maar probeer alleen even te zeggen dat eerst die basis erin moet, dat is gewoon zo vreselijk belangrijk.

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 22:10

,,

ik snap iedereen en ik heb ook dingen met de tips gedaan kijk er is toch een verschrikkelijke verbetering met de vorige topic?

en ik ben nu wel met het balans enzo bezig op het filmpje zie je ook dat het gehaast ik!
het filmpje is van zondag en ik heb vandaag al weer verbetering zien natuurlijk zal ik over een poos weer een topic plaatsen met die tips en reacties kan ik tenminste wat doen!

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:12

muiske07 schreef:
Ik vind het ook jammer dat sommigen haar afkraken.
Vind dat de TS goed bezig is en als je vergelijkt zie je een grote vooruitgang.
En als ze binnen een maand of twee nog eens steigers post zal het er nog beter uitzien en uiteindelijk na een jaar zal er niemand nog zagen dat er niet fijn uitziet.
Ik denk dat de TS haar paardje zelf het beste kent en niemand anders.
Dus als zij denkt dat goed zit waarom niet dan? :)
Steigeren is immers niet gevaarlijk zoals velen wel beweren.
Net zoals veel andere dingen niet gevaarlijk zijn maar vaak wel worden opgeblazen. ;)

Hier sluit ik mij bij aan :) Mits goed aangeleerd is steigeren enkel een natuurlijke beweging, geleerd op commando! :) Het ziet er zeker ook beter uit, dat evenwicht tsja... dat moet denk ik gewoon opgebouwd worden namate het paard het meer onder de knie krijgt...

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:18

Meis, ten eerste... wil je aub een beetje op spelling, zinsconstructie en punctuatie letten? Leest echt stukken makkelijker. Heel jammer dat je het advies van een ervaren iemand in de wind slaat en daarbij in feite ongewenst gedrag van je paard (jij wilde knuffelen, niet steigeren) hebt beloond door er weer een commando en beloning aan te hangen. Zeker nadat iemand er zo druk mee is geweest het Yellow af te leren... Ja, het ziet er beter uit dan je vorige topic, maar ik ben het nog steeds niet met je insteek eens.

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 08:22

jana_en_ik

sorry ik sla het niet door de wind je ziet toch wel verbetering met de eerste topic ja ik zie ook wel dat er aan het balans moet worden gewerkt. Maar dat komt ook steeds meer als je gewoon oefent. Die vorige topic ja dat steigeren was niet zo als het hoorde maar, dit komt er al veel meer in de buurt.
En ja dat knuffelen ik denk meer dat ze schrok dat ik in eens omdraaide, maar ik kan haar nu nog gewoon knuffelen hoor :D

zo beter getypt en ik doe ook echt wel wat met die tips en reactie :D

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:02

iloveyellow schreef:
jana_en_ik

sorry ik sla het niet door de wind je ziet toch wel verbetering met de eerste topic ja ik zie ook wel dat er aan het balans moet worden gewerkt. Maar dat komt ook steeds meer als je gewoon oefent. Die vorige topic ja dat steigeren was niet zo als het hoorde maar, dit komt er al veel meer in de buurt.
En ja dat knuffelen ik denk meer dat ze schrok dat ik in eens omdraaide, maar ik kan haar nu nog gewoon knuffelen hoor :D

Dit komt er inderdaad al veel meer in de buurt en dat mag ook gezegd worden!
Doe gewoon rustig verder, je komt er wel met je steigeren en laat je niet kleineren. ;-)
En ik denk als je om de paar maand filmpjes plaats van je steigeren dat het er zeker beter en beter zal uitzien tot het er zal uitzien zoals het moet en denk niet dat er dan nog iemand zal zitten vitten op je.

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 18:05

muiske07 schreef:
iloveyellow schreef:
jana_en_ik

Dit komt er inderdaad al veel meer in de buurt en dat mag ook gezegd worden!
Doe gewoon rustig verder, je komt er wel met je steigeren en laat je niet kleineren. ;-)
En ik denk als je om de paar maand filmpjes plaats van je steigeren dat het er zeker beter en beter zal uitzien tot het er zal uitzien zoals het moet en denk niet dat er dan nog iemand zal zitten vitten op je.

ik vind die reacties ook niet erg hoor ik doe er ook wat mee en over wat maandjes zal er wel een beter filmpje komen!!

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:56

Wat ik je wel mee moet geven is het respect voor het feit dat je je filmpje weer op bokt zet na de reacties van het vorige topic! Menig ander zou denken "zak er lekker allemaal in op Bokt" en gewoon verder zijn gegaan met hetgeen hij/zij al bezig was. Jij bent in ieder geval niet bang een filmpje waarop het steigeren nog niet perfect is, weer te tonen om je vooruitgang te showen, die er overigens zeker is, terwijl je weet dat er ook zeker negatieve reacties zullen komen (zoals bijv. steigeren is gevaarlijk, paard heeft geen balans, niet luisteren naar Hanna e.d.). Maar, het feit dat je je filmpje toont betekent dat je wel onze commentaren ter harte neemt en serieus wel van plan bent het steigeren goed aan te leren. Maar voor de techniek zeg ik nog wel, blijf de hulp gebruiken en blijf verstandig. Dan kijk ik uit naar je volgende filmpje!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:49

Precies zoals Jana_en_Ik zegt, goed luisteren naar anderen en goed je hersenen gebruiken. Iedereen is bij het begin begonnen! Jij dus ook :)

Veel succes ermee!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:52

ik vind je paard wat schooierig over komen, zo van HUP steiger klaar ETEN.
En verder vind ik steigeren met zon commando ook niet slim, stel je voor dat je paard ooit verkocht moet worden. Kan voor gevaarlijke situaties zorgen.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 19:37

Ik ga (sorry) zeker mee met het gros in dit topic.

Als je wilt gaan steigeren is het IMO eerst zaak om de volledige controle te hebben over je paard. Het moet een veilig situatie zijn. Voor zover ik uit je verhaal kan opmaken en in het filmpje kan zien is dit bij jullie (nog) niet het geval. :n

Tevens vind ik het apart dat je zegt dat je het haar 2x per dag laat doen, maar als ze een goeie dag heeft 3x. Ik werk met mijn pony altijd andersom. Heeft ze een opdracht zeer goed uitgevoerd? Klaar.
Doet ze een opdracht waarvan ik weet dat ze die beheerst 'half' dán vraag ik hem nog een keer.
Zo beloon je dat je pony je het juiste antwoord geeft op je vraag, door daarna rust te geven.
Maar goed, dat kan een persoonlijke manier van werken zijn. :)

Ik vind het wel echt een tof paard. 8-)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 01:40

Zit verbetering in ja
en Yellow is natuurlijk een harstikke leuke pony,maar ik vind het gewoon dom en naiif om niet naar Hannah te luisteren en gewoon weer stronteigenwijs verder te gaan.
(zo dat is eruit :o :') )

Het is gewoon zo...

Ga verder mee met Kyno wat betreft het aantal keer per dag.