Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
orienta schreef:Een dubbele longe is geen optie wat denk je dat ik hiermee kan bereiken?
Ik heb trouwens genoeg ervaring met longeren en iemand me er mee laten helpen is geen optie want die kunnen het ook niet oplossen.
Foxy1980 schreef:Er leiden vele wegen naar Rome. Ik ga onmiddellijk met Zooist mee. Met dubbele lijnen heb je erg veel te vertellen en kan je je paard heel goed bewerken vanaf de grond.
Je gaat hier alleen erg fel tegenin. Wat is eigenlijk de reden dat je longeert? En wat wil je dat je paard doet aan de longe?
__Laura schreef:orienta schreef:Een dubbele longe is geen optie wat denk je dat ik hiermee kan bereiken?
Ik heb trouwens genoeg ervaring met longeren en iemand me er mee laten helpen is geen optie want die kunnen het ook niet oplossen.
Je hebt duidelijk niet genoeg ervaring, want je krijgt het niet voor elkaar
Met de dubbele longe heb je hetzelfde te vertellen als onder het zadel, dat bereik je ermee
__Laura schreef:Longeer je met bit of met halster? Rijd je ook? Is het paard bekend met een bak? Longeer je met of zonder zweep?
MiniMouse schreef:Zeker ervaring mee..maar ja...moeilijk om tips te geven als je het paard niet kent, niet ziet en de achtergrond niet weet.
kehdra schreef:Je paard klinkt vreselijk sensibel. Wellicht is desensibeliseren een optie zodat ze wat minder gestressed wordt door de zweep.
Als je zelf al niet veel ervaring hebt, en je hebt een paard welke zo te lezen ook niet ervaren is met longeren, is eigenlijk je enige optie nog om er begeleiding bij te nemen in mijn ogen.