Omdat ik ooit in de verre toekomst met haar aan het werk wil (landbouw/bosbouw) moest mevrouw zo langzamerhand toch maar eens aan wat meer gewicht achter zich gaan wennen.
Dus eerst met meer mensen op het tweewielige karretje (en er aan hangen enz.) En toen mocht mevrouw voor de platte wagen.
De eerste keer was er niemand om foto's te maken dus hier foto's van de tweede keer. Ze zijn al van een poosje terug maar aangezien ik de persoon ben die altijd de foto's maakt is er als ik met het paard bezig ben nooit iemand om foto's te maken

(Mijn menzweep was even kwijt dus vandaar de longeerzweep

Het eerste rondje in stap, ze moet hier duidelijk nog heel erg wennen aan het gewicht.

2e rondje gaat al beter.

Even een schrik momentje: Mijn hond Rory die altijd mee gaat op de kar (hij vind het helemaal geweldig) sprong van de kar en ondanks de oogkleppen schrok ze hier toch van.
Dus leidsels iets losser en rustig laten kijken dat er eigenlijk niks aan de hand was.

Eerste rondje in draf. Ze vind voor je werken altijd heel leuk en als ze eenmaal mag draven na het instappen wil ze altijd zo hard mogelijk.

Leren wat langer stil te staan zonder te zeuren is ook heel belangrijk!

Zag op de foto's pas dat ik het halstertouw (en halster) vergeten was van de kar los te maken

Heel voorzichtig voor de eerste keer een stapje achteruit proberen.

Omgevallen fotograaf

En nog even rustig uitstappen.
Ze is trouwens de moeder van Gøran
Ik moet nog veel leren dus tips op- of aanmerkingen zijn erg welkom!!