[AR] Hoe blijven jullie warm deze winter ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Hoe blijven jullie warm deze winter ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 22:35

Ik ben erg benieuwd hoe jullie warm blijven op de kar, ik kom namelijk soms nu al verkleumd van de wagen en de echte kou is nog niet eens begonnen.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 22:37

Zelfde vraag, ik had gisteren mijn coltrui al uit de kast getrokken, maar heb echt geen zin in die ellendige winter.

Ik dacht zelf al aan een deken, en uiteraard een panty onder mijn broek, maar verder?

ZusJacobs

Re: Hoe blijven jullie warm deze winter ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 22:38

3 sokken, dikke/warme stal schoenen, 40 truien 100 hempjes ( :+ ) legging + broek etc..

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 22:42

Muts met oorwarmers (staat belachelijk maar zit heerlijk warm) + dikke das + dikke windwerende winterjas + dikke trui + gevoerde rijbroek + hoge sokken + gevoerde thermolaarzen + waterdicht gevoerd menschort + gevoerde wanten :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 06:59

Thermo ondergoed en skikleding. Dat werkt prima in Finland met - 37 gr op de sneeuwscooter :D en ook prima op de koets. Ik heb het eigenlijk nooit koud dan.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 07:05

Wat ik vroeger toen ik elke dag naar school moest fietsen in de kou en vriespunten was; hou de plekken waar je de meeste warmte verliest warm.

Voeten, handen en hoofd. Als ik die warm hield met goede kleding, dan had ik het ook niet goed. (uiteraard de rest ook wel warm houden met bijv termokleding? want toen fietste ik natuurlijk, en was ik enigsinds in beweging)

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 08:24

vreselijk die onelegante wintertijd. Ik ben meestal een teletubbie op de kar. Legging met dikke sokken, skibroek en daaroverheen een spijkerbroek (xxl). Daarboven t-shirt met lange mouwen, trui en gevoerde legerjas. Op m'n hoofd een mooie muts. Soms ook een menschort. Om het fraai geheel te completeren een paar gevoerde laarzen :o Oh, ja ik vergeet de arafat sjaal nog.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 08:28

Ik heb van de week een heel warm menschort gekocht. Hij is aan de kanten te dragen. De ene kant is van heel zacht, dik leer en de andere kant fleece.
Verder gaat uiteraard mijn hoed op en kalfsleren menhandschoenen.
Mijn thermoschoenen hebben het nu echt begeven dus die moet ik weer nieuw kopen.

Oja, en natuurlijk 3 lagen truien enzo :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 09:05

Ik heb een waterdichte thermo-overall maar dan presteer ik het nog om het koud te hebben

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 09:07

Thermobroek en thermoshirt mer lange mouw, hempje, tshirt, skipulli, trui en jas. Sjaal om en deken over..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 09:10

laagjes is the keyword ;)
Bovenlijf: hempje, tshirt, dun truitje, dikke trui, vest, jas.

benen: Panty, maillot, dunne rijbroek, spijkerbroek, skisokken :j

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 09:11

Ik ga niet op de kar zitten met die kou, maar op het paard trek ik gewoon mijn skibroek aan :P

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 09:57

Bovenlijf: fleecehemdje, wollen hemdje, T-shirt, dunne trui, dikkere trui, fleece trui, jas
Voeten: wollen sokken, wollen laarzensokken, gevoerde schoenen, onderlijf: dikke rijbroek, jeansbroek, gevoerde (fleece/waterdichte stof) menschort
Handen: gewone dunne rijhandschoenen (verdraag geen dikke handschoenen)
Hoofd: muts

En natuurlijk: warme chocomelk voor onderweg tijdens een rustpauze

hafjelingerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:12

Ik heb een wollen schootkleed, dikke sokken, warme laarzen, winterjas, fleecetrui, muts en warme handschoenen. Meestal heb ik dan alleen nog maar een koude neus :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:08

Thermo-ondergoed, skibroek aan, dikke trui met hempje d'r onder, sjaal en muts en snowboots, natuurlijk :D

knuffelnala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:11

thermolaarzen voor aan je voeten dat is echt lekker warm en een warme sjaal enzo en een dikke winterjas en een hempt en een dikke trui en alles en een maillot onder je paardrijbroek

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 00:32

nou na vorige winter met 2 maanden vorst heb ik mezelf beloofd dat ik met die extreme kou een soort winterstop hou.
Want verlies dan echt de lol in m'n hobby.

Verder dik inpakken en veel laagjes....

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 07:35

thermo ondergoed, korte sokken, lange thermo kniekousen, skibroek, thermolaarsen, 2 fleecetruien met een dunne bodywarmer ertussen, waterdicht en winddichte jas, warme muts.

shamrock06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 07:47

Thermo ondergoed, thermolaarzen, flink wat laagjes over elkaar heen.

En......ik heb vorig jaar geïnvesteerd in een paar menhandschoenen van EquiPlus. Met verwarming dus :D
En nee, ik ben geen watje!! Maar ik heb de ziekte van Raynaud. Heb dus heel snel (ook als het niet zo koud is) last van "dooie" vingers.
Die worden dan helemaal wit. Als ze warm worden tegen het paars/zwarte aan.
Is erg pijnlijk. Heb vaak zitten janken op de kar. Na 10 min al erg veel last.
Had al vaak gekeken naar die dingen, maar vorig jaar dan toch gekocht. Een rib uit mijn lijf. Maar wel super!!!

En ja....die tijd komt er nu weer aan. Had zondag alweer witte vingers op de kar. Tijd voor de handschoenen boven water te halen dus!!
Met rijden onder de man heb ik er minder last van gelukkig.

Wat we ook doen met heel koud weer.....dan hebben we een starthulp op de kar staan. We hebben 2 van die verwarmde stoelzittingen gekocht voor normaal in de auto. Mijn moeder heeft die op een fleece deken gestikt. Die sluit je aan op de starthulp. Leg je precies over je benen, rest van de fleece onder je benen stoppen.....lekker warme benen!!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 19:06

In ieder geval door middel van uitpuilende klerenkasten :+

Heb het vorig jaar ook bij tijden ontiegelijk koud gehad en zo langzamerhand flink wat thermo kleding aangeschaft, inclusief een lange onderbroek voor extreme bergsporters }:0 . Het lekkerste vind ik van Icebreaker, is ontzettend duur maar is gemaakt van merinowol, echt heerlijk. Gaat ook jaaaaren mee en blijft mooi trouwens. Koop het bij de bergsport/kampeer winkel. Daar we ook houden van kamperen komen die kleren ook verder goed van pas :+ Alleen op de wagen gaan er een paar lagen van aan :o Van al die gewone fleece dingen ga ik zweten en dan krijg ik van die koude rillingen. Dus bij mij zijn het lop mijn hele lijf laagjes wol / katoen / of van dat speciale thermo isoleer spul (ook iets van kunststof natuurlijk) en ik sluit af met een dunne winddichte jas. Plus natuurlijk sjaals, als het echt zo koud is en het waait twee, dun mutsje onder mijn cap en ik men wel met een soort dikke ski-handschoenen, als je anti slip leidsels hebt kan dat prima.

Oja en lekker warm menschort over mijn benen en dekentje onder mijn achterwerk :7 en soms gewoon ook over mijn schoenen enz. Zeg maar compleet ingezwachteld. En dan kom je er vaak nog koud af... kan dus niet zeggen dat ik er zin in heb, in de winter dus ... -O-

Ik vind die warmhoudertjes wel een goed idee hoor, die met die starthulp echt een supervondst!

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 19:20

een ski pak gwn over mn kleren, ik sta harstikke voor banketstaaf maar ja!
En thermolaarzen met dikke sokken!

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 20:23

shamrock06 schreef:
Thermo ondergoed, thermolaarzen, flink wat laagjes over elkaar heen.

En......ik heb vorig jaar geïnvesteerd in een paar menhandschoenen van EquiPlus. Met verwarming dus :D
En nee, ik ben geen watje!! Maar ik heb de ziekte van Raynaud. Heb dus heel snel (ook als het niet zo koud is) last van "dooie" vingers.
Die worden dan helemaal wit. Als ze warm worden tegen het paars/zwarte aan.
Is erg pijnlijk. Heb vaak zitten janken op de kar. Na 10 min al erg veel last.
Had al vaak gekeken naar die dingen, maar vorig jaar dan toch gekocht. Een rib uit mijn lijf. Maar wel super!!!

En ja....die tijd komt er nu weer aan. Had zondag alweer witte vingers op de kar. Tijd voor de handschoenen boven water te halen dus!!

Ik heb ook Raynaud en men ook met die verwarmde handschoenen van EquiPlus. Ik vind ze wel dik en heb daarmee wat minder gevoel/contact op de leidsels, maar met ultrakoude handen voel je nog minder. Dus die handschoenen zijn een superoplossing. Batterij in een tasje aan een riem om mijn middel en de draden door de mouwen van mijn jas.

De laatste winters merk ik dat mijn voeten ook steeds meer gaan meedoen met de Raynaud-klachten, dus ik overweeg voor deze winter ook de verwarmde sokken aan te schaffen. Zal ik wel nog een batterij nodig hebben denk ik. Wordt een hele toestand onder mijn kleren met al die draden. Duurt even voor ik helemaal "aangekleed" ben. Maar.... oh, wat blijft het dan lekker warm allemaal. :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:55

Wij zijn eigenlijk een beetje aan nieuwe warme winterjassen toe voor op de wagen (liefst ietsje langer model, evt uitritsbare voering, en in meerdere maten verkrijgbaar)...

iemand nog goeie tips?

Wat warm aankleden betreft is het meeste al genoemd...
Ik heb een thermobroek om mee te rijden, die heb ik altijd aan op de wagen, en mijn vriend heeft pas een skibroek in de uitverkoop gekocht.
Verder dikke jassen, fleecetruien, bodywarmers, sjaals...

shamrock06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:07

MarjaR schreef:
[
Ik heb ook Raynaud en men ook met die verwarmde handschoenen van EquiPlus. Ik vind ze wel dik en heb daarmee wat minder gevoel/contact op de leidsels, maar met ultrakoude handen voel je nog minder. Dus die handschoenen zijn een superoplossing. Batterij in een tasje aan een riem om mijn middel en de draden door de mouwen van mijn jas.

De laatste winters merk ik dat mijn voeten ook steeds meer gaan meedoen met de Raynaud-klachten, dus ik overweeg voor deze winter ook de verwarmde sokken aan te schaffen. Zal ik wel nog een batterij nodig hebben denk ik. Wordt een hele toestand onder mijn kleren met al die draden. Duurt even voor ik helemaal "aangekleed" ben. Maar.... oh, wat blijft het dan lekker warm allemaal. :)

Je hebt ook accu's met dubbele aansluitingen. Maar aan een riem is idd wel handig. Ik heb nu steeds een vest aan met zakken (onder mn jas) daar stop ik die dan in.
Enne....wel goed laden van te voren he!! Heb eens gehad.....hmm nog koud, standje hoger...geen verschil....accu leeg :D
De handschoenen zijn idd vrij dik. Maar voor door het bos te mennen gaat het. In de winter rij ik nu al 2 jaar op rij 1 wedstrijd. Gewoon voor de lol. Maar dan gaan de dunnere handschoenen aan. Mijn voeten doen allang mee met Raynaud.....vreselijk! Spring je van je paard, of van de kar...krijg je van die "stroom" in je voeten......

Maare....van dat thermo-spul van de outdoor zaak, daar moet ik eens gaan kijken. Voor 1 setje dan.
Moet er toch heen, mn waxjas moet gewaxt ;)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:15

voor in de winter ben ik eigenlijk al 6 jaar opzoek naar een goede jas die en waterdicht is en nog beetje ademt en waar nog in te bewegen is.. nu heb ik op stal in de herfst en de winter 4 of 5 jassen hangen, als de ene water doorlaat, kan ik de volgende pakken, ideaal is het niet maar je blijft wel warm.

verder heb ik skisokken, soms 2 paar als het erg koud is, een motorbroek (superwarm en waterdicht) en van die peper duren handschoenen voor op de noordpool, aangezien ik na mn werk met de trekker of op de koets zitten ook nog iets wil kunnen vastpakken..
oja en een warme muts over mn oren en een fleece kraagje extra tot net onder mn neus

en mijn geheime wapen, de haard bij ons in de kantine haha heerlijk
verder is mijn loods verwarmd
maar daar heb je op de koets niet zoveel aan..