Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Wietsje92 schreef:Proberen met een kaptoom te longeren? En anders met longeersingel en hem in stelling zetten, werkt bij mijn pony wel, daarna kan ik hem gewoon longeren zonder dat hij los breekt.
janouk schreef:Wij hebben gewoon zo'n plastic slinger met oranje vlaggetjes van de Blokker. Die span ik over de breedte van de bak van E-B. Dan heb je een grote volte om te longeren en door de wapperende vlaggetjes gaat hij daar echt niet doorheen. Oplossing: 1 euro. En mocht hij er toch door heen gaan; dan knapt het en geen schade.
Century5 schreef:Lijkt je dat beter dan hoofdstel met bit? Een touwhalster heb ik.
doei schreef:Hoe bevestig je de longeerlijn?
Ik zou het aan het bit bevestigen 1x rond de bitring en aan de buitenste ring vastklikken.
doei schreef:Handschoenen aan, je paard opsluiten in een driehoek (de longeerlijn, longeur en de zweep) en NIET!!!!! loslaten!!!!!
Gewoon echt NIET loslaten, dan is het spelletje snel afgelopen...
doei schreef:Hoe bevestig je de longeerlijn?
Ik zou het aan het bit bevestigen 1x rond de bitring en aan de buitenste ring vastklikken.
Handschoenen aan, je paard opsluiten in een driehoek (de longeerlijn, longeur en de zweep) en NIET!!!!! loslaten!!!!!
Gewoon echt NIET loslaten, dan is het spelletje snel afgelopen...
Neem is 1 of 2 lesjes longeren, ik weet zeker dat je dan genoeg handsvaten hebt om verder te komen.
Succes
Century5 schreef:Ik vind het vooral zo stom dat hij het eerst zo perfect deed en nu zo stom doet. Hij heeft nergens last van, hij wil gewoon onder het werk uitkomen, zo lijkt het (hij vindt stelling en buiging sowieso niet leuk).
Hij doet dit eigenlijk heel vaak, als je iets nieuws met hem probeert doet hij het eerst buiten verwachting goed, bijna perfect. Alsof hij overdonderd/overbluft is en daarom naar je luistert. Als hij is 'bijgekomen' en het niet meer nieuw is, dan gaat hij vervelend doen.