[AR] Oeeeh Yeah, koetsje gekocht!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Oeeeh Yeah, koetsje gekocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 21:51

YESYESYESYESYES! Ik heb het dan eindelijk gedaan een koetsje gekocht en we gaan m donderdag halen. *\o/*

Ik ben al langer bezig met Timmy hem te beleren en kennis te geven met het tuig om precies te zijn 1 December doe ik dat een jaar. Nu vind Timmy het 'werken' helemaal geweldig en ik vind dat hij klaar is voor het 'echte' werk. Nu had ik graag een sulky gehad voor deze man, maar bij nader inzien bedacht ik me het volgende; 'Wat nou als ie toch geen talent blijkt te bezitten? >;) ' Oké dus opzoek naar een goedkoper koetsje / sulky / wagen voor te kijken of meer het ik-ben-een-koetspaardje talent bezit.

Na veel advertenties te hebben gezien en ook te hebben gereageerd zat er eigenlijk niks tussen wat mij écht beviel voor mijn engeltje. (kennen jullie dit?:P)
Maar nu komt ie, de grote maar! Toen kwam ik dit koetsje tegen op internet:

Klik hier maar op het Blauwe!

Deze kans kon ik niet laten lopen en jawel ik heb gereageerd en god wat zijn deze mensen aardig! En ja ik heb hem gekocht en ga hem donderdag halen. Maar, daar komt de volgende maar! :9 Het is nou niet bedaald om de hoek ik woon namelijk in Simpelveld, heeeeeuuulemaal in het zuiden van Nederland en 't koetsje staat in Kollumerzwaag, daar waar de veerpont over gaat naar Ameland :') Dus vriendin gestrikt en pappie met auto en aanhanger gestrikt (wat ook nog bést een moeilijk taak was) en donderdag om jawel 6 uur 'S ochtends gaan we. :+ Er is alleen een probleem zoals jullie waarschijnlijk al begrepen hebben is Timmy een hengst en nou lijkt het koetsje me toch verdomt roze? := hihihi!

Zijn er trouwens nog mensen die dingen weten om te doen in de auto voor zo'n lange reis?

Dus hoe voel ik me nu ? Uitgedrukt in smileys:
*\o/* :):) *\o/* :):) *\o/* :):) *\o/* :):) *\o/* :):) *\o/* :):) *\o/* :):) *\o/* :):)

Lijkt me duidelijk toch ? :')

Nog n foto:
Foto 1

Edit; Ervoor gezorgt dat de linkjes het wel doen! Hopelijk! :')
Laatst bijgewerkt door KimD op 17-08-10 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

crazycactus

Re: Oeeeh Yeah, koetsje gekocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:52

Je foto's doen t niet.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

bij mij ook niet

zasread

Foto's doen het niet ;)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:54

Gaaf zeg!!
Helaas doen je foto's het hier ook niet!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 22:00

Het fotoprobleem is opgelost! :P

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:04

Wat een mega gaaf koetsje!
Succes met de autoreis, wel foto's laten zien als je stoere hengst ervoor staat.

:D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 22:09

Dagmar_1995 schreef:
Wat een mega gaaf koetsje!
Succes met de autoreis, wel foto's laten zien als je stoere hengst ervoor staat.

:D

Absoluut ik maak een fotoverslag! :+ Maar of ie nog zo stoer is met al dat roze. := of misschien wel extra stoer dan :9

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:12

zie alleen konijntjes..... raar hoor.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:18

Ik TEM even, denk dat dit beter op AR past wellicht :)

Kan het kloppen dat de verkoper van deze wagen een bokker is? Het wagentje komt me heel bekend voor, en heeft volgens mij nog niet zo heel gek lang geleden nog wel eens op bokt gestaan alszijnde 'opknap-projectje'.

Persoonlijk zou ik m'n pony niet voor een dergelijk wagentje spannen, en al helemaal niet mee beleren. Constructie is erg fragiel, dun en kwetsbaar, net als de rest v/h geheel overigens. Ook die dunne wieltjes; daar zou ik niet mee het bos in durven eerlijk gezegd.....
Maar vooralsnog, veel plezier gewenst er mee :)

Edit: Heb even gezocht; wat een fris geheugen heb ik toch weer :o :Y)
[AR] Pony kar opgeknapt! En nu eindelijk klaar
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 17-08-10 22:29, in het totaal 2 keer bewerkt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:19

crazycactus schreef:
zie alleen konijntjes..... raar hoor.

Dan moet je misschien wat naar boven scrollen.... of is dat niet mogelijk? ik krijg wel de foto te zien, en als ik helemaal naar beneden scroll zie ik kleine foto's van konijntjes, en is de foto v/d kar niet meer zichtbaar.....

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:20

Als je naar Ameland wil moet je iets verder, nl Holwerd!
Verder veel plezier met je koetsje!

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:21

Hmmm, de veerboot naar Ameland vertrekt uit Holwerd! Niet uit Kollumerzwaag!
Gefeliciteerd met je nieuwe wagentje!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 22:40

Bluebontje schreef:
Hmmm, de veerboot naar Ameland vertrekt uit Holwerd! Niet uit Kollumerzwaag!
Gefeliciteerd met je nieuwe wagentje!

'T gaat om het idee waar het ONGEVEER ligt :) Omdat het zover naar boven ligt moet je me er ook echt niks over vragen! :+ Dus ik geef je helemaal gelijk :P Het blijft iig n pokke-eind rijden! :o

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 22:42

JoyCiej007 schreef:

Kan het kloppen dat de verkoper van deze wagen een bokker is? Het wagentje komt me heel bekend voor, en heeft volgens mij nog niet zo heel gek lang geleden nog wel eens op bokt gestaan alszijnde 'opknap-projectje'.

Persoonlijk zou ik m'n pony niet voor een dergelijk wagentje spannen, en al helemaal niet mee beleren. Constructie is erg fragiel, dun en kwetsbaar, net als de rest v/h geheel overigens. Ook die dunne wieltjes; daar zou ik niet mee het bos in durven eerlijk gezegd.....

Hihihi! Wat leuk dat jij zo'n goed geheugen hebt, heb meteen een PB gestuurd! :P Wel leuk zoiets :D Koestje wordt trouwens hier nog aangepast, komt sowieso een rem op. En tja kan er niet meer over zeggen als Beginnersfouten. :9 en de wielen kunnen trouwens gewisseld worden. :)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:46

JoyCiej007 schreef:

Het had mijn reactie kunnen zijn.
Herkende het wagentje ook !

Maar als nog veel plezier van je wagentje TS

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 22:49

jackgirl schreef:
JoyCiej007 schreef:

Het had mijn reactie kunnen zijn.
Herkende het wagentje ook !

Ik sta ervan te kijken wat mensen hier een geheugens hebben :P :') Respect hoor! :o
Maar als nog veel plezier van je wagentje TS

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:08

KBTP schreef:
JoyCiej007 schreef:

Hihihi! Wat leuk dat jij zo'n goed geheugen hebt, heb meteen een PB gestuurd! :P Wel leuk zoiets :D Koestje wordt trouwens hier nog aangepast, komt sowieso een rem op. En tja kan er niet meer over zeggen als Beginnersfouten. :9 en de wielen kunnen trouwens gewisseld worden. :)

Ik heb het ook meer over de hele constructie, de assen, de draaikrans, het onderstel.....
onderschat trouwens het 'wielen wisselen' niet; vaak is dat niet zomaar mogelijk vanwege de constructie met de assen e.d.
Heel eerlijk had je je geld beter voor iets anders kunnen bewaren.....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:15

Ik ga toch echt met JoyCie mee...de constructie is absoluut niet solide en dit lijkt me ook nog eens een wagentje wat licht kan gaan kantelen....Plus het missen van een rem..Dat bouw je er niet zo snel op hoor, verkijk je er niet op....

Nee, sorry, ik weet niet wat je er voor betaald hebt, maar je zou je geld toch echt beter aan iets anders uit kunnen geven, imo dan...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 23:18

JoyCiej007 schreef:
KBTP schreef:

Ik heb het ook meer over de hele constructie, de assen, de draaikrans, het onderstel.....
onderschat trouwens het 'wielen wisselen' niet; vaak is dat niet zomaar mogelijk vanwege de constructie met de assen e.d.
Heel eerlijk had je je geld beter voor iets anders kunnen bewaren.....

Tja bedankt voor de tip, maar ag ik ga niks wilds ondernemen. Eerder wat stapritten, echt gewoon om een ijsje te gaan eten op de markt en weer terug. :) Hier is ook niet veel veld en bos wat toegankelijk is voor koetsen, dan moet je al een zware marathonwagen hebben met zware bladveren. Want de kuilen en bulten hier zijn niet normaal! :P Maar goed daar zal je mij dan ook niet vinden :') + zo diep heb ik niet in mijn buidel hoeven tasten voor dit koetsje. :)

@Adil18 Heb een hele handige papa, en laat die nou ook nog eens vakantie hebben :)

Maar mensen ik was eigenlijk gewoon blij met mijn nieuwe aanwinst, vind het jammer dat er zo gereageerd wordt :( Allemaal heel lief bedoeld natuurlijk. Neem het ook van harte hoor ;) dat zeker.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:24

Ik snap echt wel dat je blij bent, maar je gaat niet blij zijn als er wat mis gaat....! En inderdaad, we bedoelen het alleen maar goed...!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 23:31

Adil18 schreef:
Ik snap echt wel dat je blij bent, maar je gaat niet blij zijn als er wat mis gaat....! En inderdaad, we bedoelen het alleen maar goed...!

Ik ga geen gekke dingen doen, en zeker nooit alleen op stap. (dat heb ik nu vaak genoeg gezien én gehoord) En nogmaals, ik zal zeker niet wild gaan racen door het veld dat ik beschrijf hier boven. :') Dat is gewoon vragen óm, ik wil wel heel graag een marathonwagen en dit jaar zeker weer een bezoek aan paard en koets. :) En misschien daar een leuke marathonwagen bestellen :D Dán kunnen we het veld in, en dan zien we weer verder. Nogmaals dankjulliewel voor de goede bedoeling stel ik ook op prijs. :D Maar eenmaal is voldoende, en ook JoyCiej007 is zeer bekwaam en weet waar ze over spreekt. Ik volg haar geregelt, en neem de tip dan ook wel in acht.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:39

leuke kleurtjes, ach een hengst ervoor, das juist grappig :=

Ik heb voor mijn pony 2,5 uur heen met de trailer gereden om haar op te halen, en er moest ook weer 2,5 uur naar huis gereden worden. Maar het was het dubbel en dwars waard, want ik heb echt een klik met haar, wil haar ook nooit meer kwijt :o

Veel plezier met je karretje :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 23:50

Kim90 schreef:

Ik heb voor mijn pony 2,5 uur heen met de trailer gereden om haar op te halen, en er moest ook weer 2,5 uur naar huis gereden worden. Maar het was het dubbel en dwars waard, want ik heb echt een klik met haar, wil haar ook nooit meer kwijt :o

Nu je het zegt, ik heb mijn kleinste telg van de familie opgehaald 10 KM van stal Meijer. Hebben we ook 5 uur terug gereden. VRE-SE-LIJK. Maar wel heel erg waard :D

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:53

Kim90 schreef:

Ik heb al 3,5 uur gereden voor Enkel een dekking :+ haha

TS ga je hem nog verven in andere kleur of laat je het zo ?