Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
timilon schreef:ik snap niet waarom mensen zo vroeg al beginnen met dit soort werk...
tuurlijk moet de basis erin zitten: mee lopen aan een touw, vast staan, voetjes geven.
maar verder??wat wil je ermee bereiken?
als het longeren goed gaat, ga je al snel een stapje verder, en verder en uiteindelijk zit je al op een twenter...
want tja, dat was de laatste uitdaging, hij deed alles zo braaf.
een jaarling hoort 24/7 buiten met vriendjes te zijn, niets vrijspringen of longeren, natural of niet.
Ketaki schreef:een peuter gaat toch ook niet naar de basisschool toe om leerstof te krijgen?
waarom een jaarling dan wel?
laat die eerst even een paardwaardig bestaan opbouwen.
met vriendjes in de wei enzz
Gini schreef:Een jaarling??????
Jeetje, ik verbaas me erover dat mensen vroeger en vroeger beginnen. Op twee jaar longeren en zadelmak maken is jammer genoeg geen eenzame uitzondering meer.
Maar als ze nu al op 1 jaar beginnen. Komaan, dat is toch nog een veulen. Gewoon op de wei laten staan en af en toe de basisdingen zoals een wandelingetje, hoefjes optillen, laten wennen aan water,...
KBTP schreef:Mijn veulen wordt 15 Juli 1 jaar, ik ben nu begonnen met grondwerk. Het is een hengstje en nu al werkwillig, als ik met mijn paard in de wei rijdt loopt hij ernaast en kijkt zeg maar wat Niels doet. En ik weet zeker dat als ik nu niet met hem begin het nooit meer wat wordt.Hij wordt dus ook vanaf nu goed onder handen genomen en meer mee gedaan als voorheen. Ik vind dat je een veulentje, jaarling, enter, twenter best beweging kan geven en oefeningen kan doen als het maar een verantwoord blijft.