Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lacuna schreef:Ik heb een vliegendeken met hals van HH, en heb daar zelf gaten in gemaakt.
Als je m netjes wil houden, kun je hem even afwerken met een biesje rond de gaten. Ik heb dat niet gedaan, omdat hier gelukkig niet zoveel vliegen en dazen zijn die mijn poownie opvreten.
Heb m nog een tijdje gebruikt toen er een meisje op hem reed die allergisch was voor paarden. Met dat vliegendekentje erover had ze veel minder last, en door de gaten waar de lichtogen door konden, hing ik dan de beugelriemen
Groetjes, Lacuna
Divine schreef:Volgens de site van Ideal gaan de mendekens van 135 tot 225. Dan zou het voor een shet net moeten kunnen. Ik heb voor mijn B-pony maat 165, dat was de kleinste die ze bij Divoza leverden (wel van Ideal trouwens). Deze past hem perfect, een maat kleiner had bij hem aan de voorkant niet goed dicht gekund. Normaal heeft ie maat 155, maar hiervan moest ik echt een maat groter hebben.
Op een mini-shet zal het niet gaan, maar als TS een shet heeft van 1.00-1.10, dan moet 135 toch passen?
Napie schreef:Ik heb vliegendekens van hetaangespannenpaard.nl maar die site is niet meer aktief. Wie weet of die ergens nog verkocht worden. Ze werden op maat gemaakt ik elke kleur dat je wou. Stof is heel dun en niet warm en zweephulpen komen nog goed door. Is op te leggen en af te nemen zonder het tuig los te maken
Divine schreef:@megahaf: de Ideal-dekens zijn heel fijnmazig, de dazen gaan er wel op zitten, maar ik zie maar heel incidenteel dat ze er daadwerkelijk doorheen hebben gebeten (bultje of bloedplekje). Maar, net als Josie em inspuit... ik heb de deken een nachtje in een emmer met anti-vlieg/daas-spul geweekt, dus hij stikt een uur in de wind, haha!