[AR] Little Boy voor de sulky

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Lotte_

Little Boy voor de sulky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 15:34

Hallo,

Vandaag ben ik een stukje gaan rijden met Boy en heeft mama thuis een paar foto's gemaakt.
Boy is nu 4 jaar oud en staat ongeveer een jaar voor de sulky. Hij doet het heel goed en is heel braaf :)
Hij is nu weer mooi wit :*

Ik zit er zelf weer als een zoutzak bij, karretje zit niet echt lekker haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De zijkant:
Afbeelding

Wat vinden jullie van mijn mooie knotjes?
Afbeelding

Groetjes Lotte

Elpharo

Re: Little Boy voor de sulky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:37

Wat een dropje van een pony! En mooie knotten hoor, dat heeft zeker wel wat tijd gekost om die netjes te krijgen. Veel plezier met hem! Hij kijkt er erg tevreden en blij mee dat hij dit met je kan doen :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 17:51

Aah wat een schatje! Leuk kleurtje!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 18:27

Leuk beestje; roan of niet? Heb zelf ook zo'n toverbal, alleen dan zwart-roan (oftewel moorkop).

Oei ik schrok toch wel even van de foto's; het lamoen valt nog nét niet uit de lichtogen! Erg gevaarlijk om op deze manier te rijden, bovendien zie ik ook nergens stophaken, of lijkt dat maar zo op de foto??
Ik zou dit eerst eens even goed nakijken allemaal, en dan pas misschien weer inspannen, want zo rijden is echt vragen om ongelukken.
Vind de borst ook niet helemaal lekker liggen, hij lijkt wat te snijden? Hij zou ook nog nét ietsje hoger kunnen, misschien ligt hij dan wat fijner.

Schoftje ligt echt duidelijk te ver naar voren, en de kruisriemen v/d broek zouden ook iets verder over de kont mogen.

Kortom; kijk alles nog eens even goed na en zorg dat alles ligt zoals het hoort en veilig is.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 18:29

Ik heb er zelf niet echt verstand van, maar je hebt in ieder geval een leuke pony! Mooi kleurtje ook, en de knotten zijn erg leuk :)

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:42

@JoyCiej007: Als je goed kijkt zie je wel stophaakjes zitten.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:30

Wat een leukerd heb je voor je wagen staan! Echt met een aaaw-effect haha!

Maaaarrrrr je wagen lijkt niet helemaal lekker te hangen.
kan je misschien je lichtogen een gaatje lager doen zodat je sulky wat meer in evenwicht komt? hij kantelt zo naar achter, wat voor jou zitten ten nadele word Voor de rest ben ik wel een beetje met Joycie007 eens. Het tuig lijkt niet echt helemaal lekker te liggen

tip om je karretje beter te laten zitten! koop een aparte bok scheelt echt een hoop! heb ik namelijk ook ---> [AR-ITP] ook dressuurmatig mennen gaat ons goed af!

Meid geniet van je knapperd en nog veel menplezier!

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 22:33

Bedankt voor alle tips!
Ik zal er morgen naar kijken en veranderen :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:50

e_horse schreef:
@JoyCiej007: Als je goed kijkt zie je wel stophaakjes zitten.

TS stuurde per pb dat het lamoen aan het uiteinde wat naar buiten is gebogen, en dat dat dan wel bedoeld zal zijn als 'stophaken'.
Of TS weet niet wat stophaken zijn, of ze zitten er niet op.

Maar ik vind het persoonlijk idd soms erg lastig om vaak vooral kleine stophaakjes vanaf foto's te zien, zelfs met bril :o?
Weet wel dat de oudere versies van deze sulky's geleverd werden zonder stophaken.

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 08:00

Je hebt een leuke ponie.
Hoe heb je zn manen zo leuk gedaan?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 09:31

Gaaf paardje hoor !
idd strengen iets korter, en dan heel veel plezier met je superpaardje, ik vind hem echt heeeeel gaaf !!
Super ! <3

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 09:47

JoyCiej007 schreef:
TS stuurde per pb dat het lamoen aan het uiteinde wat naar buiten is gebogen, en dat dat dan wel bedoeld zal zijn als 'stophaken'.
Of TS weet niet wat stophaken zijn, of ze zitten er niet op.

Nu ga ik aan m'n ogen twijfelen :+

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:15

Je hebt geen stophaken nodig als je je tuig gewoon goed vast maakt, althans dat is mijn mening, heb namelijk zelf gereden zonder stophaken. No Problem, als dat boogje der maar in zit

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 10:25

Bedankt voor alle leuke reacties en tips :)
Er zitten wel stophaken aan, dus je hoeft niet aan je ogen de twijfelen e_horse.
annewill: Gewoon knotjes gemaakt met naald en draad en omdat hij zulke dikke manen heeft, worden het van die lekkere dikke knotten :D
sasika: zo'n extra bok is wel een goed idee, bedankt!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:11

Leuk zo. Tips heb je verder al gehad. Ik zou zelf alleen de strengen nog door de broek heen halen (of ik heb het niet goed gezien) zodat ie er niet in kan gaan staan

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:17

Inderdaad leuke pony..

Maar pas echt op met je lamoen zoals hierboven wordt gezegd.
Het is geen fijn pretje als je achterover slaat. Heb het zelf gehad met deze kar en kan van geluk spreken dat ik alles nog mag doen en kan doen met mijn pony.

Misschien kan je je strengen korter maken of het lamoen langer?
Nog heel veel menplezier, hij staat er leuk voor

semo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:11

Ja Joycie heeft gelijk. Je buitensingel zit ook niet aan de ligtogen
vast. Je kunt hierdoor zeker achteroverslaan. Zoals gemeld hangt je sulky ook niet in balans de bodemplaat moet horizontaal zijn dit kun je verstellen met de schroeven op het achteraan het lamoen.

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 16:46

Bedankt voor alle tips!
Ik zal alles aanpassen.
semo: Moet ik de buitensingel die onderaan de singel zit aan de lichtogen vastmaken en ook aan het lamoen? Of alleen aan de lichtogen, want dit heb ik al een keer geprobeerd en toen schommelde heel de sulky. Ik heb nu de buitensingel die aan de singel vastzit aan het lamoen vastgemaakt, hierdoor kan ik niet achteroverslaan: dit kun je het beste zien op de een na laatste foto.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:55

neej je hoort ze inderdaad aan de lichtogen maken. Ik raad je een koetsierscursus erg aan, hier heb ik veel geleerd hoe alles moet en zo ga je toch veiliger de straat op.
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 10-05-10 17:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:56

Je buitensingel moet gewoon aan de buiten singel (dus niet om het lamoen oid). Je lamoen ligt los in de lichtogen.
Dat hij heel erg schommeld komt omdat hij niet in evenwicht hangt.
Voorbeeldje (Trendy op wedstrijd):
http://i274.photobucket.com/albums/jj24 ... 2/5-43.jpg

Misschien is het verstandig om eerst te weten hoe je je pony in moet spannen voordat je ga rijden.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:02

Dennis goed dat je opletten, maakte een domme fout met het typen omdat ik lamoen las, typte ik dat ook.. gelijk geedit :P

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 17:29

Oké ik zal het veranderen. Maar iemand heeft het mij zo aangeraden een tijdje geleden.
Ook ziet jouw tuig (buitensingel) er anders uit. Bij jou is het een geheel en bij mij zijn het twee lossen delen, de lichtogen en dan twee riempjes die onder aan de singel van het zadeltje vastzitten. Ik had het zo nog nooit gezien en dus heb ik het toen aan iemand gevraagd en die zei dat het zo moest.
Ik kan de buitensingel ook niet aan de lichtogen bevestigen of ik moet ze er doorheen halen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:30

Dan klopt er iets niet aan je tuig. Bij de lichtogen horen aan beide kanten een singelstoot te zitten waar je singel aanvast kan.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:08

meid waar ben je mee bezig? Je weet niet eens dat je tuig bestaat uit een schofttuigje, dat noem je een zadel :?
Ik vind dit echt niet leuk om te zien, je hebt of geen buitensingel of je hebt hem helemaal verkeerd vastzitten.
Zoals al eerder is gezegd valt je lamoen gewoon bijna op de grond en moeten je strengen dus korter. Maar volgens mij weet jij dan nog niet hoe ze wel goed zitten, want ja 1 gat korter of 5 gaten korter? Je sulky hangt alles behalve in evenwicht en dit alles is jou niet opgevallen?

Haal er iemand bij die er verstand van heeft, want dit is vragen om ongelukken.
Je hebt een hartstikke leuke pony en daar kun je nog veel plezier aan beleven, maar niet als het fout gaat.

En ja er zitten inderdaad stophaken aan deze sulky, maar zoals jouw tuig nu hangt zitten hangen je lichtogen VOOR je stophaken in plaats van erachter. Ik heb deze sulky ook en de stophaken zitten niet op de plek waar jouw lichtogen nu hangen.

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 12:39

Je kunt ook overdrijven, dat ik ergens een andere benaming voor heb, betekent nog niet dat ik niet weet dat het bestaat.
Ook zitten mijn lichtogen wel achter de stophaken, want daar let ik altijd goed op.