Touwhalster lus wordt klein is ik hard trek.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ramboe

Touwhalster lus wordt klein is ik hard trek.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 12:07

Wat in de titel al staat: Als ik wat harder trek dan word de lus onder aan zijn kin klein. Is dit normaal? Ik heb de teugels tussen de 2 draden van de neusriem.

Anoniem

Re: Touwhalster lus wordt klein is ik hard trek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 12:12

Nee, dit is niet goed. Waarschijnlijk is de lus verkeerd geknoopt.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:19

Weet je zeker dat je het over een touwhalster hebt?
Ik weet niet wat je bedoeld met de draden van de neusriem, maar bij een touwhalster hoort de lus in elk geval niet kleiner te worden. :)

skins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:23

Bedoel je misschien de lus onder de "neusriem"?
Als die kleiner wordt, dan is het verkeerd geknoopt. Heb je het touwhalster zelf gemaakt?

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:25

Rijd je daarmee of wat?

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 19:41

Shauni schreef:
Rijd je daarmee of wat?

Ja ik rijd daar mee

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:44

Is niet zo fijn als je eraan trekt :(:) ! Een touwhalster is scherp!

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 19:48

Even een plaatje

Afbeelding

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 19:49

Shauni schreef:
Is niet zo fijn als je eraan trekt :(:) ! Een touwhalster is scherp!

Ik weet niet wat jij je voorstelt bij trekken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:49

Daar zou ik de teugels maar niet aan bevestigen. :=

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 19:49

JoviBan schreef:
Daar zou ik de teugels maar niet aan bevestigen. :=

Waar dan aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:51

De teugels horen aan de lus die aan de onderkant zit.

Maar aangezien die niet goed geknoopt is, zou ik eerst een touwhalster aanschaffen die wèl goed geknoopt is.

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 19:51

JoviBan schreef:
De teugels horen aan de lus die aan de onderkant zit.

Maar aangezien die niet goed geknoopt is, zou ik eerst een touwhalster aanschaffen die wèl goed geknoopt is.

Oke dat was eigenlijk even de vraag.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:54

Maar dit is toch geen halster om mee te rijden? Op het plaatje dan? Ofja kan wel maar het is niet zo ene waar je echt een 'stuur' mee hebt toch? Met zo'n ringetjes aan. Misschien kan je je er beter even in verdiepen TS, want daar heb je de teugels wel heel erg fout vastgemaakt.

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 19:56

Blue9 schreef:
Maar dit is toch geen halster om mee te rijden? Op het plaatje dan? Ofja kan wel maar het is niet zo ene waar je echt een 'stuur' mee hebt toch? Met zo'n ringetjes aan. Misschien kan je je er beter even in verdiepen TS, want daar heb je de teugels wel heel erg fout vastgemaakt.

Ik heb heel ff zo met de teugels geprobeerd maar daarna snapte ik ook wel. Alleen het is heel erg lastig want een van de 2 pony's heeft wondjes in zijn mond door het bit. En met touwhalster lukt het dus ook niet echt.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:57

Waar nu de clip van je touw zit, daar horen ook de teugels. :)
Maar als dat schuift, dan is ie niet goed geknoopt.

@ Blue, je kunt best rijden met die halster, maar niet met een constante aanleuning. :)

Edit: Ramboe, wondjes door het bit en met touwhalster ook niet echt willen, misschien moet je even kijken wat je nog meer zou kunnen doen, misschien kan iemand je helpen met het rijden?

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 19:59

TurdusMerula schreef:

@ Blue, je kunt best rijden met die halster, maar niet met een constante aanleuning. :)

Edit: Ramboe, wondjes door het bit en met touwhalster ook niet echt willen, misschien moet je even kijken wat je nog meer zou kunnen doen, misschien kan iemand je helpen met het rijden?

Welke clip? :7 Sorry dat ik zo vaak reageer.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 20:04

Vooral vragen als je iets niet begrijpt hoor. :)

Ik bedoel waar op de foto die goudkleurige clip vastzit.

Toch zou ik zelf niet zo snel gaan experimenteren met het touwhalster. :)

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 20:23

ramboe schreef:
TurdusMerula schreef:

Welke clip? :7 Sorry dat ik zo vaak reageer.

Je bedoeld dat ik niet kan rijden?
Oh nee dat valt mee hoor we springen zo'n beetje iets minder als 1 meter zonder zadel :)
Maar we zijn erg aan het oefenen met de pony. Ze is volgens mij niet echt goed ingereden. Maar ik vind het zielig om een bit in te doen als zo'n beestje wondjes in zijn mond heeft. Misschien kan ik een kijken naar een bitloos hoofdstel? Ik wilde graag een beetje kijken of het lukt. Ze reageren er goed op als we maar ietsjes doen. We zijn ook aan het oefenen met dat we wat meer met benen kunnen sturen! :o Maar ik deed teugels zo omdat een ander meisje die ik ken dat ook deed en omdat de pony die wij rijden beleerd is met een bit in zijn mond.

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:02

het halster dat je hier ziet is geknoopt met een zogenoemde fiador knoop. Ik ken meer mensen die hiermee problemen hebben, je kan beter een touwhalster met een classic knoop nemen. Die kan niet strakker komen te zitten.
En inderdaad je teugels horen aan de lus onderaan, niet aan de zijkanten zoals je aangeeft te doen :). Het touwhalster heeft nl niet dezelfde werking als een kaptoon (daarbij doe je de teugels wel op die plek aan ringen)
je kan prima rijden met een touwhalster, maar je moet goed weten hoe het inwerkt. Als je wil sturen gebruikt dan vooral je lichaam en als je je teugels moet gebruiken gebruik deze dan echt naar links en rechts en niet naar je toe, want dan werkt deze verkeerd in op de neus en zal het paard niet begrijpen wat je vraagt.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:52

Je kunt beter gewoon met een halster gaan rijden. Hoewel ik zelf mijn touwhalster helemaal opnieuw heb geknoopt in de vorm van een halster. (Is alleen nog knap lastig om te doen, kan het ook niet uitleggen zo.)

Je kunt de teugels wel aan de onderkant vastmaken, maar dan moet je met neckreining gaan werken.

En goed rijden is iets anders dan je pony over 1 meter jagen, en dan in zn bek hangen om te blijven zitten, omdat geen zadel hebt. ;)
Niet dat jij dat doet, maar denk er eens over na. Hoe komt een pony aan wondjes in zijn mond? Daar helpt geen touwhalster tegen als jij je rijden niet aanpast. Dan heb je namelijk binnenkort ook wondjes op zijn neus!

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 17:06

Miss_Malfoy schreef:
Je kunt beter gewoon met een halster gaan rijden. Hoewel ik zelf mijn touwhalster helemaal opnieuw heb geknoopt in de vorm van een halster. (Is alleen nog knap lastig om te doen, kan het ook niet uitleggen zo.)

Je kunt de teugels wel aan de onderkant vastmaken, maar dan moet je met neckreining gaan werken.

En goed rijden is iets anders dan je pony over 1 meter jagen, en dan in zn bek hangen om te blijven zitten, omdat geen zadel hebt. ;)
Niet dat jij dat doet, maar denk er eens over na. Hoe komt een pony aan wondjes in zijn mond? Daar helpt geen touwhalster tegen als jij je rijden niet aanpast. Dan heb je namelijk binnenkort ook wondjes op zijn neus!

Je moet niet zo snel oordelen wat weet jij er nou van. Er rijden ook ssoms andere mensen op. Dusse kweet niet.

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 17:08

Miss_Malfoy schreef:

Alles is al opgelost ik doe de teugels eronder en neckreining gaat al best wel goed met de paardjes... :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:13

Ik weet er zoveel van: Dit is een openbaar forum, jij vraagt om advies, jij krijgt advies. :)

Enneh, als het niet zo is, hoef je toch niet meteen in de verdediging te schieten?

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 18:50

Miss_Malfoy schreef:
Ik weet er zoveel van: Dit is een openbaar forum, jij vraagt om advies, jij krijgt advies. :)

Enneh, als het niet zo is, hoef je toch niet meteen in de verdediging te schieten?

Owhh oke. Maar je deed een beetje snel een conclusie trekken.