[AR] Verbazen..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Verbazen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 15:40

Soms is het sterker dan ik ben en klik ik een link aan in iemands onderschrift en een paar linkjes verder zie ik dat mensen zonder enige ervaring en diploma's menlessen geven en hiermee op Marktplaats adverteren.
Dit is
A: heel onverstandig verzekeringtechnisch.
B: misleiding.
Dan dus de vraag hoe kom je als leek erachter of iemand daadwerkelijk instructeur is en of je goed verzekerd bent tijdens je lessen.
Kan mij voorstellen dat dit voor beginners heel moeilijk is en hoe kunnen wij met zijn allen voorkomen dat er ongelukken gebeuren..

capopjekop

Re: Verbazen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:10

Dat is heel moeilijk, daarom heb ik toentertijd een menclub benaderd of zij iemand wisten. Verder heb ik me daar nooit zo mee bezig gehouden. Ik wist niet eens dat je bij een instructeur verzekerd bent, ik dacht altijd dat dat iets van jezelf was.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 19:12

Als ze adverteren dat ze met hun eigen aanspanning lesgeven neem ik aan dat ze gediplomeerd moeten zijn, het is ook nog eens oneerlijke concurentie voor mensen die werkelijk geld in hun opleiding hebben gestoken.
Ook kun je pas instructeur worden als jezelf wedstrijden hebt gereden

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:35

Ben het compleet met je eens: ohz. of mennen; als je geen diploma hebt, hoor je geen les te geven vind ik. Een vriendin eens wat tips geven, dat moet kunnen, maar echt commercieel advertenties plaatsen, nee sorry kan niet snappen dat mensen dat doen als ze geen diploma hebben.

Inderdaad vanwege de aansprakelijkheid. En dan kan er nog zo mooi onder de advertentie staan 'lessen zijn op eigen risico', als er iets gebeurd heb je grote kans dat je alsnog gedonder met de verzekering krijgt.

Laat lesgeven lekker over aan de échte instructeurs, en als men dan een zakcentje wil verdienen, doen ze dat maar mooi op een andere manier.

Ik wordt ook met enige regelmaat gevraagd door wildvreemden 'of ik ook kinderfeestjes doe', standaardantwoord is een steevast 'nee, zeker niet!', inderdaad dus vanwege verzekeringskwesties en verantwoordelijkheid. Voor een oppaskindje heb ik wel eens een hoge uitzondering gemaakt, maargoed dat is nog wat anders, dat was zonder commerciele bedoelingen en bovendien zijn de risico's ook goed besproken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:19

vragen naar een diploma misschien...

of anders naar een verzekering en het hoe en wat als er tijdens jouw les iets gebeurd...

dit zwart op wit laten zetten misschien...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:00

De advertentie is inmiddels verwijderd. Weet ook waarom hij erop stond. Maar goed....

Ik ben het helemaal met je eens, mensen die echt 3 weken hun koetsiersbewijs hebben, dus 5 weken bekend zijn met het achenbach en die zich dan al aanbieden voor menlessen en het veilig leren mennen :n Dat kan echt niet.

Bijvoeging in de advertentie was ook 100% op eigen risico............

Ik word, net als joyce, regelmatig gevraagd of ik ook kinderfeestjes 'doe' en of ik mijn aanspanning wil uitlenen aan de Zonnebloem, want dat is zo leuk voor die oude mensen dat ze zelf kunnen sturen...... Altijd NEE als antwoord.....

Sommige mensen moeten beseffen dat dromen soms ook maar dromen moeten blijven :)
En het les overlaten aan mensen met diploma's (en dan bedoel ik geen koetsiersbewijs) en véél ervaring :) en dus niet een 18 jarige die net komt kijken :n

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:10

Echwel schreef:
Soms is het sterker dan ik ben en klik ik een link aan in iemands onderschrift en een paar linkjes verder zie ik dat mensen zonder enige ervaring en diploma's menlessen geven en hiermee op Marktplaats adverteren.
Dit is
Dan dus de vraag hoe kom je als leek erachter of iemand daadwerkelijk instructeur is en of je goed verzekerd bent tijdens je lessen.
Kan mij voorstellen dat dit voor beginners heel moeilijk is en hoe kunnen wij met zijn allen voorkomen dat er ongelukken gebeuren..

tjongejongejonge :\
wat is jou probleem hier in ?..
wat kan het jou schelen ?
jij heb hier toch geen ene reet mee te maken ?
hou je met je eigen leven bezig zou ik zeggen en laat de gene die dit wil gewoon zijn gangetje gaan, die persoon denkt heus wel na voordat ie wat doet hoor :?
en als ze dat niet doet dan komt ze daar snel genoeg achter ;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:23

Nou nou, wat rustiger mag ook wel :)

Vind er 2 kanten inzitten. Als de persoon die les wil op de hoogte is en de risico's neemt en dit zo nodig vast legt dan hoeft het geen probleem te zijn dat iemand geen papiertje heeft. Een papiertje is niet altijd beter dan ervaring.

Maar goed van de andere kant is ook iets te zeggen. Als leek weet je niet wat de risico's zijn. Die kan niet zo goed inschatten of iemand zonder papier goed les geeft.

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:26

ik bedoel het helemaal niet kwaad of aanvallend hoor ;)
wil alleen duidelijk maken dat ik de persoon waar het over gaat ken, en ik weet dat zij niet zomaar wat doet..
ik men regelmatig met der en zij neemt altijd en zekeren voor het onzekeren (bij alles wel) en dat het hier op bokt 10 x erger word gezien als hoe het in het echt is.
verder heeft ze echt wel nagedacht over alle risico's die eraan verbonden zijn hoor !
Laatst bijgewerkt door nanoeh op 04-04-10 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:28

nanoeh schreef:
hou je met je eigen leven bezig zou ik zeggen en laat de gene die dit wil gewoon zijn gangetje gaan, die persoon denkt heus wel na voordat ie wat doet hoor :?

klinkt alsof iemand zich aangesproken voelt... :+

verder vind ik inderdaad ook dat het verder eigen verantwoordelijkheid is zowel van lesgever als lesklant, wel vind ik dat je als lesklant op de hoogte mag/moet zijn of degene van wie je les hebt diploma's heeft en verzekerd is tijdens de lessen...

diploma's staan ook niet altijd garant voor kundigheid van de lesgever...
bij het niet hebben van diploma's zou ik persoonlijk toch goed de menervaring en evt lesgeefervaring nagaan...

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:34

hmmm
Ik voel me eerlijk gezegt niet aangesproken O:)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:39

nanoeh schreef:
hmmm
Ik voel me eerlijk gezegt niet aangesproken O:)

oke, gelukkig maar :D
maar zo kwam het over... 8-)

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:41

haha dat snap ik ;)
ik men amper (met mijn eigen paard nooit zelfs) en voor les geven heb ik geen geduld en geen tijd dus, nee :P

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:45

Hierbij mijn uitleg ivm de richting waar het topic naar toe gaat. Zoals ik al eens op bokt heb vermeld wil ik ooit dit gaan doen.
Maar ik heb inderdaad pas 3 weken mijn koetsiersbewijs. Deze advertentie heb ik toendertijd geplaatst om te kijken of er uberhout (schrijf ik dat goed?) wel animo voor was in deze regio. In het najaar ga ik beginnen met mijn instructeurcurus basis (dit als vooropleiding voor als ik instructeur mennen wil halen). Omdat ik een plekje voor mezelf zoek voor in de toekomst wilde ik een ondernemingsplan schrijven (marktonderzoek = advertentie) ook voor de desbetreffende gemeente waar ik een stukje kon krijgen was dit gewild.
Dus daarom mensen, kom voortaan naar mij toe, want ik heb nog nooit een les gegeven in het mennen. Ik ben op een serieuze basis bezig met mijn toekomst/hobby en het uitpuzzelen van mijn doelen en gevraagde opleidingen hiervoor. Zowel voor de ervaring al verzekeringtechnisch.

Groeten,

Laura

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:45

L_Rivaldo schreef:
Hierbij mijn uitleg ivm de richting waar het topic naar toe gaat. Zoals ik al eens op bokt heb vermeld wil ik ooit dit gaan doen.
Maar ik heb inderdaad pas 3 weken mijn koetsiersbewijs. Deze advertentie heb ik toendertijd geplaatst om te kijken of er uberhout (schrijf ik dat goed?) wel animo voor was in deze regio. In het najaar ga ik beginnen met mijn instructeurcurus basis (dit als vooropleiding voor als ik instructeur mennen wil halen). Omdat ik een plekje voor mezelf zoek voor in de toekomst wilde ik een ondernemingsplan schrijven (marktonderzoek = advertentie) ook voor de desbetreffende gemeente waar ik een stukje kon krijgen was dit gewild.
Dus daarom mensen, kom voortaan naar mij toe, want ik heb nog nooit een les gegeven in het mennen. Ik ben op een serieuze basis bezig met mijn toekomst/hobby en het uitpuzzelen van mijn doelen en gevraagde opleidingen hiervoor. Zowel voor de ervaring al verzekeringtechnisch.

Groeten,

Laura

Uberhaupt

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:49

Dankje nadia ;) nooit geweten, zal het proberen te onthouden ;)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:01

Evelli schreef:
Bijvoeging in de advertentie was ook 100% op eigen risico............

Zo'n risico-voorbehoud heeft wettelijk gezien soms weinig nut, geld ook voor het bordje 'eigen risico' dat op veel manege's hangt, dat hangt maar net van de situatie af, enkel en alleen met zo'n mededeling of door zo'n bordje op te hangen, kom je niet onder je verantwoordelijkheid uit. Gelukkig maar.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:02

nanoeh schreef:
Echwel schreef:
Dit is

En wat is jou probleem dan? Mag ze hier geen topic over openen? Of voel je jezelf aangesproken?

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:07

mijn probleem zijn mensen die niks anders doen dan andere afkraken en nooit is naar zichzelf kijken.
ik heb niet gezegt dat TS geen topic mag openen (of iemand anders).
ik heb alleen geVRAAGT wat haar/jullie probleem nou is !
jullie hebben er niks mee te maken.
hou je bezig met je eigen zaakies

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:08

Als jij je er aan ergert, dan vind je rechts bovenin een kruisje. Je schiet er niets mee op om je vriendin op deze manier te 'helpen'; zij zelf reageert tenminste wel redelijk en op een normale toon, dat valt van jou niet te zeggen.

En er valt wel degelijk wat voor te zeggen dat Echwel dit topic opent.
Dit heeft niets met afkraken te maken.

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:11

nee ik klik helemaal niet op het kruisje ;)
en ik "help" mijn vriendin niet, ik weet hoe het écht zit en jullie niet dus probeer duidelijk te maken dat jullie een heel verkeerd beeld krijgen nu,
jullie kennen de persoon waar het over gaat niet,
jullie weten haar manier van rijden/mennen/lesgeven niet
ik wel !

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:15

De manier van lesgeven veranderd de verantwoordelijkheid niet ;)

L_Rivaldo: als je benieuwd bent naar de markt, lijkt het mij verstandiger dat je je eerst gaat verdiepen in bijv. een instructeurs/ORUN-opleiding en dat soort mogelijkheden, ipv. doelmatig commercieel lessen aan te bieden. ;)

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:17

Ja maar jij kent L_rivaldo niet dus weet ook niet hoeveel ervaringen zij heeft ;)

ik weet zat ze iedere zondag 3 lesjes heeft op haar pony.. al langer dan een jaar !
dus een stukje verantwoordelijkheid heeft ze onder tussen wel :))

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:23

nanoeh schreef:
Ja maar jij kent L_rivaldo niet dus weet ook niet hoeveel ervaringen zij heeft ;)

ik weet zat ze iedere zondag 3 lesjes heeft op haar pony.. al langer dan een jaar !
dus een stukje verantwoordelijkheid heeft ze onder tussen wel :))

Het gaat hier over verantwoordelijkheid voor de wet en qua aansprakelijkheid, mocht er wat verkeerd gaan, verzekeringstechnisch etc.
Ik heb het hier niet over verantwoordelijkheidsgevoel.
Daarbij kan ik het niet snappen hoe iemand die nét haar KB heeft gehaald, al zo ervaren is dat zij andere beginnende menners kan opleiden.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:39

JoyCiej007 schreef:
De manier van lesgeven veranderd de verantwoordelijkheid niet ;)

L_Rivaldo: als je benieuwd bent naar de markt, lijkt het mij verstandiger dat je je eerst gaat verdiepen in bijv. een instructeurs/ORUN-opleiding en dat soort mogelijkheden, ipv. doelmatig commercieel lessen aan te bieden. ;)

Ja ik ga in het najaar een cursus volgen bij het knhs ;)