Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
moonsparkle schreef:Ik heb mn 6 maanden oude pup buitenom de puppencursus omdat het moest nog nooit aan de riem meegenomen. Mn paard volgde wel in een rijbak of in het weiland maar ergens anders zou ik het niet aandurfen.
) zodat ik altijd iets kan pakken.. Tuurlijk een paard is een vluchtdier maar als de leider van de groep niet vlucht zal de rest dat ook niet doen.
IggyPop schreef:moonsparkle schreef:Ik heb mn 6 maanden oude pup buitenom de puppencursus omdat het moest nog nooit aan de riem meegenomen. Mn paard volgde wel in een rijbak of in het weiland maar ergens anders zou ik het niet aandurfen.
Dat vraag ik me dus ook een beetje af: Waarom durven we het met een hond wel zo goed en met een paard niet? (het vluchtdier gedeelte even niet meegeteld en uitgaande van een hele goede vertrouwensband)
tuurlijk meestal als er een schrikt schrikt de rest maar ja als mens doe je dat niet en je paard zal daarop reageren (tenminste die an mij wel
) ik rij ook nog een paard voor iemand anders en die zou ik niet los mee laten lopen, die loopt gewoon de andere kant op haha 

(als ik afstap, laat ze zich zonder problemen direct vangen). Als ik thuis in de bak het komen en hand targetten oefen doet ze het altijd perfect.
ik zeg niet dat het een feit is, maar wat ik heb gehoort en ook die indruk had