Mac schreef:Oh, jullie hebben dus allerlei soorten door elkaar 4leafclover ... zie je verschil in hoe ze er op lopen?
Heb je misschien een foto van je hooinetophangsysteem?
Arabesk en 4leafclover: hebben jullie grindtegels waar ze staan of alleen waar ze lopen?
Er zit eigenlijk niet echt een systeem of patroon in. Zijn eigenlijk gewoon stoeptegels, hier en daar grindtegels enzo. Allen het gedeelte onder de overkapping is betegeld. Dit betreft dan de paddock (de stal zeg maar) Hier krijgen ze ook hun eten en drinken etc. De hooi ophangsystemen hangen in het paddock paradise.
Ze lopen er overal even goed op, zie eigenlijk geen verschil. En ach... ze hoeven toch niet mooi wit te blijven
Even met de bezem erover terwijl je de mest opruimd en hoppa 'schoon' zijn ze weer. En inderdaad eens in de zoveel tijd een keer met de hoogedrukspuit erover en ze zijn weer net als nieuw.
Ik zal eens kijken of ik een foto van het ophangsysteem kan maken. Het is een holle PVC pijp, dan de grond in slaan, ca. 10CM van boven en 2 kanten een gat boren waardoor je een touw o.i.d. doorheen kunt doen (zodat je een soort lus krijgt) hieraan kun je dan het hooinet bevestigen. Wat ook handig is om een soort musketon achtig iets (kom effe niet op de naam) aan die lus vast te maken zodat je hiermee heel gemakkelijk het hooi net kunt bevestigen.
En extra fijn mazig hooinet werkt ook super! Zijn ze extra lang er mee bezig
Ik zal eens kijken of ik van het weekend een foto er van kan maken