Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
SuperJasper schreef:Hallo Allemaal,
Ik wil erg graag overstappen op bitloos maar ik weet niet of mijn pony er wel geschikt voor is.
Het is een 4-jarige New Forest van 1,46 en hij is erg ondeugend.
Ook twijfel ik soms of het wel echt ondeugendheid is of dat het aan het bit ligt.
Soms lijkt het wel alsof hij zijn bit vast pakt en gewoon zijn eigen gang gaat.
Na het zien van dit filmpje was ik helemaal overtuigt dat het bit niet veel goeds doet in de paardenmond.
http://www.youtube.com/watch?v=1PIePtrcpqo
Verder is mijn pony vreselijk sterk.
Ik wil ook graag wedstrijden met hem gaan rijden, mag dit eigelijk wel bitloos?
Maar naar het zien van dit filmpje denk ik alweer waar zijn we met z'n alle mee bezig?'
Groetjes.
valkjuh schreef:SuperJasper schreef:Hallo Allemaal,
Ik wil erg graag overstappen op bitloos maar ik weet niet of mijn pony er wel geschikt voor is.
Het is een 4-jarige New Forest van 1,46 en hij is erg ondeugend.
Ook twijfel ik soms of het wel echt ondeugendheid is of dat het aan het bit ligt.
Soms lijkt het wel alsof hij zijn bit vast pakt en gewoon zijn eigen gang gaat.
Na het zien van dit filmpje was ik helemaal overtuigt dat het bit niet veel goeds doet in de paardenmond.
http://www.youtube.com/watch?v=1PIePtrcpqo
Verder is mijn pony vreselijk sterk.
Ik wil ook graag wedstrijden met hem gaan rijden, mag dit eigelijk wel bitloos?
Maar naar het zien van dit filmpje denk ik alweer waar zijn we met z'n alle mee bezig?'
Groetjes.
heeey ik wil ook bitloos rijden ik had ook al zo'n filmpje gezien en ik schrok me echt kapot ik vond/vind het niet leuk om te rijden met het gevoel dat ik mijn pony zeer doe in de mond![]()
maar ik heb ook gelezen als je bitloos rijd dan komt de druk dus eerder op de neus en bij het bit in de mond.
ik hou dit topic graag in de gaten om te kijken wat anderen er vinden ik krijg binnenkort een bitlooshoofdstel!![]()
![]()
![]()
TurdusMerula schreef:valkjuh, da's moeilijk zo over internet te zeggen.
Ik ben zelf erg fan van sidepulls.
Is er niet iemand in jouw omgeving die bitloos rijd?
Overigens breek je het neusbeen echt niet zo snel hoor, dan moet je echt wel rare dingen doen.