Wiseke schreef:Ik deel dezelfde mening met Binkydenice, maar waarom een jonge pony toch aangespannen rijden 1 a 2 keer in de maand en voorberijden op het 'echte' werk later? Waarom ook niet? De pony kan zich ng steeds blijven ontwikkelen. Op die manier ben je ook bezig met de pony en leer je hen commando's aan. De pony krijgt wat bespiering en zal een ruiter beter kunnen dragen eens men de pony onder het zadel wil berijden (nagelang de pony er klaar voor is )
Het kan geen kwaad dat je de pony al leert zolang je niet overdrijft. En idd niet met zware bitten gaat rijden zoals die stang. want het is niet het bit die het zal doen, maar hoe jij als eigenaar (en verantwoordlijke voor jouw pony) hem leert met eender welk bit, het mag zelf zonder zijn.
Op die manier koppel je het nuttige (ook al is dit nogal een vreemd woord en vervang ik het liever door speelse of leeromgeving) aan het aangename
Strengendragers zouden niet mis zijn! En de pony wat verder van de band ook niet.
Het bandje weegt toch niet zo veel. het is een klein exmplaar?!
ik help mirjam met silvester te beleren
over het bit
ze gebruikt alleen dit bit als we gaan slepen zeg maar, als ze gewoon zelf het sturen gaat oefenen gebeurd dit bitloos
strengophouder is idd handig maar ik vind ook stel de pony bokt straks een keer en hij komt wel met zijn been over het lamoen heen dan kan die daar heel erg van schrikken.
nu leert hij dat als de streng wel tussen zijn benen komt dat dit niet eng is dus deze keer heb ik besloten om het zo te doen.
het bandje is idd een klein exemplaar en nu met de sneeuw weegt dit bijna niks ( als je over het zand sleept is het veel zwaarder)
we zijn alles bij elkaar ongeveer 10 minuten bezig geweest de laatste keer dat we dit hebben gedaan is 2 maanden geleden
maar ik snap wel als mensen dit soort foto's zien en je kent haar niet dat je dan misschien kan denken dat we dit vaak doen