[AR] Een stoel op ski's en gaan met die banaan!!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sannessep

Een stoel op ski's en gaan met die banaan!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 11:12

Ik wilde eigenlijk m'n shettie voor de slee zetten, maar ik kon nergens meer zo'n mooie ouderwetse slee vinden, overal uitvekocht! Ik dacht niet dat het zou lukken, maar ik had een wild idee om van oude ski's een slee te maken, en met wat hulp van m'n pa (zeg maar gerust dat hij gewoon het hele ding gemaakt heeft) is het gelukt!
Gister een paar rondjes door de weide gedaan en dat ging hartstikke goed! Ik was helemaal trots, Pino (m'n shettie) heeft tenslotte nog maar één keer een kar getrokken en dat zonder iemand erop. Hij had wel al een aantal keer een paar autobanden getrokken, maar nog nooit echt met iemand achter hem in een karretje of wat dan ook.
Ik heb eerst een paar rondjes gedaan, zonder iemand erop, ging hartstikke goed en daarna ben ik er eens een rondje op gaan zitten (we hebben eerst elkaar eens getrokken, om te kijken of het niet te zwaar zou zijn, maar hij glijdt echt als een trein!). Hij deed het fantastisch. We hebben alleen met halster gereden en daar deed hij het eigenlijk heel goed op. Vanmiddag gaat m'n vriend ons een stukje filmen, als het goed gelukt is zal ik het eens plaatsen, ziet er heel gaaf uit!

Moest het even delen hoor 'k heb niet zoveel paardenfans in de familie en ik vond het zo ontzettend leuk :D ! Heb hem helemaal vertroeteld na z'n perfecte optreden!

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 16:06

Het is niet meer gelukt om nog te sleeen met hem, maar even voor degene die het leuk vind een indruk:

De Ski-stoel:
Afbeelding

Afbeelding

En de harde werker:
Afbeelding

De slee lijkt een beetje krom op de foto's maar dat is hij niet. Er moet alleen nog wat afgewerkt worden (paar dopjes tegen scherpe randjes), verder is hij prima te gebruiken als tijdelijk vermaak in de sneeuw!
Laatst bijgewerkt door Sannessep op 05-01-10 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

xJasmijn

Re: Een stoel op ski's en gaan met die banaan!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:07

wat een grappig ding! heb je ook een foto,als je shetje er voor staat?:P

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:07

Haha!
Gaaf! :D
Je hebt wel een echt tuig toch?

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 16:16

@ Mieneke12: Nee, helaas nog niet, we wilde vandaag een filmpje maken (hebben een nieuwe camera en was een mooi moment om hem uit te proberen), maar er is onverwacht een afspraak tussen gekomen met een hypotheekadviseur, dus zodoende geen tijd meer om nog te filmen. Hopenlijk dit weekend nog, de sneeuw blijft nog wel even, dus dat moet vast lukken!

@ Cheetahfan: Jazeker! Wel een bij mekaar geraapt zooitje, maar het past redelijk goed en is voor af en toe gebruik goed genoeg. Ik heb me wel voorgenomen dat als ik echt met hem zou gaan mennen (er is ook nog een karretje in aantocht) dat hij een goed tuig krijgt. Maar voorlopig is dit voldoende, al behoeft het wel een likje vet.. ahum ahum...

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:17

slim, ik denk dat het beter zit als een slee! Enkel nog een voeten steun!
Laatst bijgewerkt door Rhine_ op 06-01-10 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:20

Wat een ontwerp! En hiet ziet er uit alsof het echt gaat werken! Ik ben benieuwd naar foto's waarbij hij ook echt in gebruik is.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 09:59

Ziet er goed uit! Veel plezier !!

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 10:05

wahaha super cool dit! en lekker licht voor pooownie om te trekken.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:22

Je zit op die stoel wel hoog t.o.v. de breedte van de totale constructie. Ik denk daarom eigenlijk dat je wel snel zult omkiepen in bochten. Maar lol zul je er zeker mee hebben. :-)

Ben benieuwd naar foto's/filmpje.

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 14:37

Dank jullie!

Hij werkt inderdaad vrij goed. Ondanks de smalle constructie. Je moet wel goed mee-hangen in de bochten, maar dat moet je op een klein koetsje toch ook? (weet niet hoor, geen ervaring mee, maar dat lijkt me zo...)

Zaterdag hoop ik een ritje op film te krijgen!

edit: ow ja en hij is inderdaad erg comfortabel! Als ik er nou nog even een mooie deken in en om de stoel leg, dan zit je ook nog warm (want't tocht wel wat bij je kont vind ik)!

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:41

Vet gaaf! Haha dat zit volgens mij lekkerder dat mijn houten sleeetje! :P

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 23:49

Oke, vanmiddag een filmpje gemaakt, maar 't duurde nogal lang voordat deze ge-upload was... en nu duurt het weer voordat youtube hem verwerkt heeft, dus denk dat het pas morgen wordt dat hij te zien is.

Ik zal morgen wel kijken of ik hem in dit forum krijg (nog nooit gedaan..). Voor de nieuwschierigen onder ons: de titel van het filmpje is "Pino voor de slee".

Ik weet dat mijn stuurkunsten niet echt een lintje verdienen, dus kraak mij daar niet op af, Pino vond het ook moeilijk in het begin om mijn hulpen te begrijpen, wat niet zo verwonderlijk is, aangezien ik hier met een gewoon stalhalster rijd... Ik moet wel zeggen dat ik zelf erg verbaasd was over de uiteindelijke respons op dit halster. Hij leek er wel steeds beter op te reageren (richting einde van't filmpje zeg maar). Viel me niets tegen.

Ow ja, en het lint in het weiland is ook niet echt om over naar huis te schrijven... m'n jaarling had zich lekker lopen uitleven (er staat geen stroom op en hij kruipt er dan vakkundig tussendoor naar het andere weiland... dan krijg je zulke tafarelen zeg maar).

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:55

Ziet er goed uit! Vind het wel een geniaal idee eigenlijk. Mn betuigde fries is momenteel herstellende van een operatie maar als er over een maandje nog sneeuw ligt ga ik dit ook proberen! Lijkt me geweldig! Ben benieuwd naar je filmpje*D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 00:31

wat een geniaal idee inderdaad :D

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 00:38

Idd een geniaal idee!
Ben ook erg benieuwd naar het filmpje (kan hem nog niet vinden op youtube ;) )

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 09:54

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 09:57

Dit is beter!

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:04

Geweldig dit!

Mijn zoon zou dit een coole slee vinden!! :+ :D

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:09

Leuk filmpje en je slee werkt uitstekend zo te zien! Ook een hele brave pony, dat hij het zo netjes doet allemaal voor de eerste keer. Je zult wel trots op hem zijn.
Toch kreeg ik een paar keer kippenvel toen ik naar je filmpje keek. Waarom geen zweep bij de hand? Als je zo met de leidsels op zijn kont slaat, krijgt hij een enorme ruk in zijn mond. Je hebt alles zo netjes voor elkaar, maar dat geruk verpest het hele plaatje. jammer.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:09

Geweldig, wat een goeie uitvinding!

marijtje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:13

Wat een leuk filmpje is het geworden.
echt helemaal super zo die slee.
En Pony vind het volgens mij helemaal geweldig, de plezierigheid die straalt er gewoon vanaf.

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:22

hahahaha geweldig en wat doet hij het braaf!!! Maar wat kan die chaggie kijken zeg hihi
En wat een super uitvinding!! hoe kom je er op....!!! :D

Sumic: als je goed kijkt en leest zie je dat hij op het halster word gereden....

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 10:28

sumic schreef:
Leuk filmpje en je slee werkt uitstekend zo te zien! Ook een hele brave pony, dat hij het zo netjes doet allemaal voor de eerste keer. Je zult wel trots op hem zijn.
Toch kreeg ik een paar keer kippenvel toen ik naar je filmpje keek. Waarom geen zweep bij de hand? Als je zo met de leidsels op zijn kont slaat, krijgt hij een enorme ruk in zijn mond. Je hebt alles zo netjes voor elkaar, maar dat geruk verpest het hele plaatje. jammer.

Inderdaad, ik rijd op een stalhalster, hij heeft dus geen bit in. Dit omdat hij niet lekker loopt op een bit, daar wordt hij heel druk van in zijn hele houding en ik weet dat ik dan niet stil genoeg ben in de mond. Vandaar deze oplossing.

Maar een zweepje is wel een goeie hoor, had hem toen niet bij de hand, maar ik heb er wel één...

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 10:39

JuravelOX schreef:
hahahaha geweldig en wat doet hij het braaf!!! Maar wat kan die chaggie kijken zeg hihi
En wat een super uitvinding!! hoe kom je er op....!!! :D

Sumic: als je goed kijkt en leest zie je dat hij op het halster word gereden....

Hij vind het ook erg leuk! Alleen wil hij zo hard... ik moet hem echt tegenhouden! Haha, hij kan inderdaad erg chaggie kijken! Hij kan ook stijgeren en liggen op commando en als hij dat moet doen legt hij eerst z'n oren plat in z'n nek en daarna voert ie het netjes uit en dan gaan z'n oortjes weer naar voren, zo van: "Wat heb ik het goed gedaan he! Mag ik nu wat lekkers???"

Ik wil overigens ook graag met hem op les hoor. Als het karretje ooit af komt dan wil ik graag eerst lessen en het koetsiersbewijs halen voordat we de weg op gaan.