niet lang en niet veel, maar zoals het hoort bij een eerste keer

het resultaat hieronder in een filmpje...
natuurlijk vind ik tips fijn om te krijgen, maar dit was wel de eerste keer he, en mijn shetveulen is 7 maandjes oud

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cynthia24 schreef:Ik vind ook dat je veelste vroeg wat gaat vragen van je veulen.
Laat het nog lekker veulen zijn!!
zij schreef:mag ik wat aanmerkingen geven?
1: vind je het veilig om op je knieen te gaan zitten? mocht hij iets doen ben je niet optijd weg?
2: waarom die voetjes gelijk zo hoog optillen? (zeker bij eerste keer???)
3: je ziet dat je het veulen ongeveer meesleurt als je van stap naar draf gaat...
4: ik vind dit veeeeel te veel voor zo`n jong dier... heb je dit allemaal achter elkaar gedaan?
haf_sjakie schreef:zij schreef:mag ik wat aanmerkingen geven?
1: vind je het veilig om op je knieen te gaan zitten? mocht hij iets doen ben je niet optijd weg?
2: waarom die voetjes gelijk zo hoog optillen? (zeker bij eerste keer???)
3: je ziet dat je het veulen ongeveer meesleurt als je van stap naar draf gaat...
4: ik vind dit veeeeel te veel voor zo`n jong dier... heb je dit allemaal achter elkaar gedaan?
dan geef ik graag wat antwoorden:
1: Ja!
2: ik til ze niet zo hoog, ise doet ze zelf zo hoog, ik houd ze alleen maar vast.
3: nee dat ik juist niet. meesleuren is in mijn ogen wat anders dan wijken voor druk.[/b]
4: nee, er zaten steeds zeker 5 min rust tussen.
haf_sjakie schreef:LiVetime schreef:Wil nog even iets extra's toevoegen wat betreft t springen, wat ik hier lees:
Niet meer doen.
Is ook n te grote belasting voor zo'n jong diertje.
welk springen???
mijn haf is 5 en een half die kan dat nu wel hebben...