[AR] Indoormarathon/Minimarathon seizoen 09/10

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Indoormarathon/Minimarathon seizoen 09/10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 15:11

Bij deze een topic voor alle indoormarathon/minimarathonrijders van Bokt.

Ik ga zondag mijn eerste indoormarathon mee op de wagen als groom.
Hebben jullie nog handige tips & tricks?

hafjelinger

Re: Indoormarathon/Minimarathon seizoen 09/10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:02

He leuk een topic!! Ik heb zo'n zin in de indoors.
Ik rij mee in Geldrop, Asten-Heusden en Wanroij. Geldrop heeft er 3 geloof ik.
Tips en tricks weet ik niet echt. Gewwon supergoed verkennen :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 16:03

Wij gaan zondag beginnen met die in Benningbroek :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:05

Dat verkennen is wel handig ja....En hopelijk onthou je de route dan...Ging bij ons afgelopen zaterdag niet helemaal goed. Ik was ook voor het eerst mee als groom achterop, en het in evenwicht houden ging wel goed, maar dat parcours onthouden dus niet....En menner ging ook al vroeg de mist in, uitgebeld dus :( tips and tricks? Oefening baart kunst ;)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:09

Oh leuk, succes!!
Mijn broertje gaat bij de indoors zijn grromdebuut maken. Hij heft al eerder gegroomd, maar hij is lekker licht en hij wilde wel mee. :P Dus een oranje sweater en zwarte bodywamer gekocht, en hij is er klaar voor :P

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:09

Ik ben een paar weken geleden ookvoor het eerst als groom achterop gestaan. En het is vooral de hindernissen onthouden.
Daar ging het de 1e eker ook goed op mis.
De 2e keer wisten we de weg wel, en ging het al veel beter.
Dus dat is wel een belangrijk punt!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:11

ik rijd in Zwartewaal nog 3 indoors en 2 bij de Kroo in nieuw en st joosland en 1 in renesse.

Heb er nu ook al 1 gehad in vrouwenpolder in oktober. en de volgende is 12 dec. Daarna 27 dec en 2 januari. Ik vind het ook altijd wel leuk de indoors alleen soms zo koud.

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:12

Kun je aan die indoor marathons ook meedoen zonder startkaart, is er dus een hobbyklasse?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:15

Sanne bedoeld met 'we' ook mij, ik mag sturen, dat vertrouwd ze me toe :P.
Parcours ziet er niet extreem uit op de tekening, een bouwer waarvan ik graag vaardigheid rij bouwt. Als dressuur/vaardigheid mensje zal ik het het lastigst krijgen in de marathon hindernissen.

Ze hebben ook 'hobbyklasse'. A is jeugd, B is B/L, klasse 1/2 rijders en hobbyklasse en C is M/Z/ZZ rijders en klasse 3/4 rijders dacht ik uit m'n hoofd.

Met Roos (ZZ dressuur, M vaardigheid, in praktijk een slome sukkel :P) had ik klasse C moeten starten, had hem niet geworden denk ik zo. Ik heb Trendy mee, rij ik normaal nooit mee, pony is met een andere menner L startgerechtigd.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 16:16

:P denk laat jou zelf reageren :P
Maar vertrouw het je wel toe :+ als het te gevaarlijk wordt spring ik er wel af :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:18

ja de meeste zijn ook gewoon oefenmarathons. Die wel door de KNHS (of via de regels van de KNHS worden gereden) hebben een hobbyklasse. Daar kan je dus wel zonder startkaart in rijden maar als ik het goed heb moet je dan wel lid zijn van de KNHS. Staat ook op hun site bij de regelementen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 16:19

Citaat:
Artikel 1 - Algemeen
1.Een Minimarathon is een combinatie van een vaardigheidswedstrijd en een marathon. Deze wedstrijd kan zowel indoor als outdoor verreden worden. Het vaardigheidsaspect wordt bepaald door een aantal enkelvoudige doorgangen, elk bestaande uit twee kegels. Het parcours moet vloeiende lijnen bevatten, waarbij de marathonhindernissen een aparte behendigheid vragen. De wedstrijd wordt op snelheid gereden. Strafpunten worden in strafseconden omgezet. Degene met de snelste totaaltijd, samengesteld uit de tijd benodigd voor het afleggen van het parcours en de toegekende strafseconden, is de winnaar. Voor het publiek is een duidelijk zichtbare registratie van tijd en strafseconden gewenst om de wedstrijd goed te kunnen volgen.
2.Het parcours moet veilig en paardvriendelijk zijn. Voor het publiek moet het tevens attractief en overzichtelijk zijn.
3.Een wedstrijdgevende organisatie mag varianten voorstellen op de punten 2.1 en 2.2, mits vooraf goedgekeurd door de KNHS. Uitgebreide informatie over de voorgestelde aard van de proef moet tijdig worden ingediend. Deze voorstellen moeten ook aan de KNHS reglementen voldoen. De specifieke voorwaarden moeten duidelijk in het vraagprogramma worden vermeld.
4.Naast dit Minimarathon reglement zijn de KNHS Statuten en (wedstrijd) reglementen van de KNHS van toepassing.
5.Rijders die geen lid zijn van de KNHS moeten vooraanvang van de wedstrijd via de website van de KNHS alsnog lid worden om deel te kunnen nemen aan de wedstrijden. Door deelname conformeert de deelnemer zich aan alle dan geldende (wedstrijd) reglementen en de statutaire rechten en plichten die van toepassing zijn op KNHS-leden.
6.Bij een Minimarathon worden geen resultaten, winst- of verliespunten geregistreerd door de KNHS. Er is dan ook geen sprake van een promotie- en/of degradatiesysteem.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:23

juist dat bedoelde ik.

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:25

Oke mooi, ben wel lid van de knhs
Maar wil eerst een paar keer voor de lol rijden, voordat we een startkaart aan gaan vragen.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:28

Handschoenen zijn niet verplicht toch? Als ik de reglementen goed gelezen heb. Ik vind dat helemaal niet fijn om mee te rijden :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 16:32

Geloof het niet :)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:34

Gelukkig.. Nouja, ik vraag het wel op de wedstrijd zelf.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:46

Maar handschoenen zijn soms wel fijn als groom, op die ijskoude hengsels :D Had vaak blaren!
Van tevoren even kijken of je goed bij die handvatten kunt, mocht je er niet goed bij kunnen komen wil een riem (bijv. beugelriem of gewone broekriem) wel helpen, echter vind ik dit zelf erg onstabiel.

Inderdaad is het erg belangrijk om net zo vaak met de menner mee te lopen als hij/zij zelf doet, tenzij je er echt 300% zeker van bent dat je het kent. Hierdoor kun je de menner ook corrigeren, als je merkt dat hij het niet helemaal zeker meer weet. Vraag dit wel even van tevoren, of de menner dit fijn vind als je hem helpt.

Als groom doe ik bij vierspan pony's mee: 19 dec in Silvolde (?), 3 jan in Emmeloord, 9 jan in Laag Soeren, 16 jan in Heeten, en ergens in feb met het NK voor shetlanders. En heb zelf een kleine oefendag georganiseerd op 27 dec, ook in Laag Soeren.

Zelf ga ik ook beginnen met wedstrijden, ten eerste de oefendag op 27 dec, en als enige indoor 9 jan in Laag Soeren. Buiten gaat het voor mij echt beginnen, maar nog wel in de hobbyklasse.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 16:59

Was inderdaad van plan om met Ciska mee te lopen voor het parcours. Ben vrij lang, dus denk dat het vasthouden geen probleem gaat vormen.

hebrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:41

*meldt zich ook*
wij doen in Limburg (NLA) de indoors mee (4 in totaal) en in Geldrop (3+finale), het eerste jaar met tweespan.
De eerste hebben we er al op zitten, we waren 5e :D

Tip: mountainbike stuurtape om de handvaten voor je groompie (te halen bij fietswinkel in hele leuke kleurtjes), scheelt een hoop in kou :j en grip natuurlijk.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 12:09

Ik rij alleen Geldrop mee. Zoals Hebrino al zegt 3 + finale.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:13

@ Evelli; Ik rijd zondag met mijn 2 span ook in benningbroek!
Gezellig:)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:37

He bora en hebrino, dan zie ik jullie vast wel!!
Ben benieuwd naar je tweespan hebrino!! :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 16:44

Evelinee_ schreef:

Gezellig :) wij hebben een zwarte merrie bij ons :)
Heb jij toevallig iemand bij je die fotos kan maken?

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:56

Evelli schreef:
Evelinee_ schreef:

Gezellig :) wij hebben een zwarte merrie bij ons :)
Heb jij toevallig iemand bij je die fotos kan maken?

Nee, helaas! Okee, dus jij rijd enkelspan? Hopelijk kom ik je wel even tegen! :D