Mooi touwhalster

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Mooi touwhalster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 01:06

Hoi!! :)

Ik ben op zoek naar een mooi type touwhalster.
Nu weet ik dat ik op touwhalster.nl of op equiplay.eu ook touwhalsters kan kopen, maar ik wil iets bijzonders :) . Bijvoorbeeld een met leer overtrokken neusband of een leer veertje ter decoratie..

Nu zullen sommige dit onzin vinden ;) , maar het lijkt mij juist leuk om zo'n stoer touwhalster te hebben :) .
Weten jullie een site waar ik dit kan vinden? Of weten jullie iemand op bokt die dit toevallig maakt? ;)

Alvast bedankt voor jullie tips!

Groetjes, Lotte

tukje

Re: Mooi touwhalster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 01:36

Misschien bij een westeren website wie weet kun je dat op bestelling laten maken

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 01:39

Ik heb toevallig vandaag besloten dat ik zoiets voor mijn eigen paard wil maken. Ik zou namelijk ook niet weten waar ik die zou moeten kopen. Mocht het nou vrij snel lukken dan post ik hier wel een foto. Wellicht dat ik het dan ook voor een ander kan maken.

tukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 01:43

Er was hier ook iemand die een arabisch tuig gemaakt had, misschien weet zij wel leuke site's voor je waar je ideeén op kunt doen.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 01:46

Malenka dat zou wel echt super zijn!! :D Een mix van western/natural vind ik gewoon erg mooi, zoals ik beschreef. Ik ben bereid om voor mooi handwerk van een naar mijn samengestelde wensen halster echt wel wat neer te tellen :) .

Op westernshops ben ik nog niks tegengekomen.. Heb je vooral leren halsters met zilverbeslag en dat is niet wat ik zoek :) .

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 02:57

Waarom knutsel je niet iets zelf?

Desnoods koop je een touwhalster en leuk je deze op...

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 09:12

ik denk dat het idee van TurdusMerula ongeveer de enige optie is...

Ik ken wel leuke touwhalstertjes met een leren neusriem:
http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/equi ... le-halster

En ook een webshop waar ze halsters met veel verschillende kleuren verkopen:
www.aziro.nl <-poohbeer op bokt

Met beide bedrijven heb ik ervaring, van het eerste bedrijf heb ik 2 touwhalster, en laatst heb ik bij poohbeer nog een halster laten maken.

De eerste site heeft een heel mooi beige halstertje die erg geschikt zou zijn(qua kleur e.d.) om met veertjes te "pimpen"
Maar aziro zou ook een vergelijkbaar halster kunnen maken(maar dan met gevlochten neusriem)

Ook zie ik bij equixantos(stal waar de eerste webshop van is) een aantal mensen met een neusbontje of een bontje achter de oren.
Dat geeft ook een heel mooi effect!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 12:55

Hey bedankt voor jullie tips!! :)
Ik zal dan toch wellicht zelf een halster moeten gaan pimpen..
Zo'n gevlochten neusriem ziet er ook erg mooi uit :j . Ik ga maar eens even een plan bedenken hoe ik dat dan ga pimpen ;)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 12:57

bij savannah creations kan je ook zoiets laten maken geloof ik...vlgs mij heet de site ook savannah creations, moet je eens mailen en vragen en ze was niet duur geloof ik. ze heeft het behoorlijk in haar vingers dus mschn daar wel

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 13:01

Ik ga eens even neuzen Bari!! :D Bedankt voor de tip!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 13:07

naturals aan de setjes 8-) :D

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 13:08

WolinLotte schreef:
Ik ga eens even neuzen Bari!! :D Bedankt voor de tip!

graag gedaan...

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 13:13

Arabesk schreef:
naturals aan de setjes 8-) :D

Hey gefeliciteerd ;)

Ja := , ik heb een stoere merrie 8-) en zo'n halster leek mij dan toch ook wel stoer ;)

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 13:33

Bij ons op de ranch verkopen ze touwhalsters waar je dan een neusriem in een andere kleur touw kan nemen. Die neusriem zit er dan helemaal rond gevlochten. De kleuren kan je zelf kiezen.

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 08:55

Mij lijkt een touwhalster met wat lere versiering echt super mooi, net zoiets als je aan een western zadel soms ziet hangen, een leren veertje of een leren touwtje met kraaltjes...

en zelf ben ik altijd nog opzoek naar een reflecterend touwhalster voor in het schemerdonker... dus als iemand reflecterend soepel touw weet van 6 mm dik, dan houdt ik me sterk aanbevolen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:18

Dat is ook wel een idee, om het halster op te leuken met Westerndingetjes, dat kun je in een shop makkelijk bestellen.
Je zult wel goed moeten opletten dat de werking van het halster gelijkblijft, dus geen verandering in zwaartepunt of release...

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:43

Ik verkoop touwhalsters en vind het leuk om ook een keer iets anders te proberen. Dus ik kan wel iets leuks maken.
Ik verkoop ook touwhalsters met neus- nekbontjes in het zwart en rood. (site zie onderschrift)

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:57

Wij maken voor onze demo's zelf originele touwhalsters en showtuigen.

Voorbeeld:
Afbeelding

Niet zo heel moeilijk om te maken, gaat alleen wel wat uren werk in zitten en je kan het zo goedkoop of duur maken als je zelf wil.
Zo hebben wij onder andere op dit tuig echte turkooise edelstenen a 5-10 euro per stuk. Kralen of andere versiersels voldoen ook en kunnen het ook een mooi geheel maken, gewoon creatief zijn!

Alleen om dagelijks mee te trainen is het niet zo geschikt, wij gebruiken het alleen voor de shows en tijdens fotoshoots. Dan blijft het mooi en netjes.

Voor de trainingen heb ik o.a. een simpel donkerblauw met beige touwhalster met daaraan een paardenhaarklosje ter versiering. Simpel, maar geeft wel een leuk accent. Deze kun je kopen bij een westernstore bijvoorbeeld.

Krijg altijd erg leuke reacties op mijn touwhalsters en dergelijke, heb al diverse creaties gemaakt :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 19:12

Bojangles: Dat is wel heel erg mooi!! :j . Erg gaaf wat je paard daar om heeft :oo !! Zo'n paardenhaarklosje maakt het ook wel weer heel erg mooi :j , dat is ook wel een beetje wat ik bedoel :j .. Net even dat extra stoere tintje :) . Heb je ook foto van dat touwhalster? Heb je dat paardenhaarklosje bij de westernstore gekocht? Hoe bevestig je dit?

Edit: Ik zie het in je profiel; eerste foto!! Ziet er heel erg stoer uit!! Knoop je je halsters ook zelf?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:14

Jaa die van Bojangles is echt geweldig, ik ben er verliefd op ! :+:

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:18

Weten jullie misschien ook hoe je veertjes vastmaakt in manen of op zo'n touw halster.. Lijkt me echt mooi :D

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:24

Haha thanx :o

Ik knoop de halsters idd zelf :j

@Michellkuh, dat is niet zo moeilijk hoor. Je kunt gewoon dun garen door het uiteinde van de veer steken met een naald en dan een knoopje leggen. En dan kan je het aan een halster bevestigen, of aan een versiersel voor de manen.
Aan de versiersels voor in de manen maken we altijd een klein lusje of oogje aan het begin. Zo kun je altijd een elastiekje erdoor heen halen en dan in de manen knopen. Als die stuk is haal je er gewoon weer een nieuwe doorheen! :D
Laatst bijgewerkt door Bojangles op 25-11-09 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:24

Wij maken het "luxe" model touwhalster met een stuk touw over de neus, deze is ook net even aparter.
AfbeeldingAfbeelding

Wat jij wilt, een touwhalster met leerbewerking over de neus maakt LuckyLeather:
http://luckyleather.nl/touwhalsters.htm
Afbeelding
Afbeelding

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 19:52

Die eerste op dat neppe paardenhoofd is gaaaaaaf 8-)
Bedankt voor de tip :D ik ga gelijk even op de site kijken!!

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:22