Springen = normaal... maar springen over liggend paard? :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

muiske07

Springen = normaal... maar springen over liggend paard? :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 21:35

Had dit nog nooit eerder geprobeerd.

Zippy en Sioux kunnen beide liggen.
Zippo springt zeer graag en aarzelt nooit voor een sprong, zat zo te bedenken om hem over Sioux te laten springen als hij neerligt.
Was ik al van in mei aan het plannen maar toen was hij hier zeker nog niet aan toe, hij kon nog maar pas liggen.
Wou eerst graag volledig zijn vertrouwen.

Zippo zag het wel zitten alleen mocht ik niet tegen Sioux liggen want dan wou hij niet springen en stopte heel proper voor Sioux.
En als ik rechtstond had Sioux der geen vertrouwen meer in dus in het begin zat ik op mijn uk.
Vervolgens had Zip het goed door en mocht ik stilletjes aan gaan liggen bij Sioux.

Wat mijn doel is, is dat ik nog eens op hem ga liggen en Gilles in poirier springt met Zip over ons heen :P
Moet zeggen dat dit al heel goed ging,
op het filmpje is het de tweede keer.

Omdat ik het zo kort vond heb ik er nog een klein stukje voltige bijgedaan,
maar dat stelt niet zoveel voor, waren niet in onze dagen en figuren trekken op niet zoveel :D

Degene die op Zippo zit is Gilles, m'n beste kameraad die wekelijks m'n deur plat loopt :+

Groetjes

uiltje001

Re: Springen = normaal... maar springen over liggend paard? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:38

Knap gedaan, ik doe het je niet na.

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:38

Wat gaaf! Ziet er echt stoer uit.
Vind de volitige ook echt heel knap. Heb het wel eens geprobeerd en op ponykamp les gehad, maar het werd echt helemaal niks :+

Spip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:41

Ik vind het een beetje gevaarlijk, je paard zou maar niet uitkomen of iets verkeerd inschatten..

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:41

Heel knap, maar mijn gevoel is toch dat het behoorlijk onnatuurlijk is wat je wilt..Des te knapper dat je het voor elkaar krijgt, maar het feit dat je een paard over een ander paard laat springen, gaat voor mij persoonlijk te veel tegen de natuur van het paard in :)

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:43

zoiets was laatst ook op de Duitse TV zender. ik heb er echt met veel bewondering naar zitten kijken!
erg knap

tara_doris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:43

wat een onwijs vertrouwen heeft je paard in je...het is echt prachtig om naar te kijken !!!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:45

Haha! En de trend is juist dat iedereen uiterst voorzichtig via een krukje op zijn paard stapt :))
Liefst nog links en rechts afwisselend :Y)

Over liggende paarden gesproken:

Afbeelding

Afbeelding

Het dienstpaard van mijn opa in zijn cavalerie-tijd.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:46

ik vind het walgelijk om het zo maar even te zeggen
snap niet wat hier leuk aan is en het is levensgevaarlijk

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:47

Wat ontzettend knap zeg dat jullie dit kunnen!
&idd het vertrouwen is zeker heel groot om dit te kunnen!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:48

orienta schreef:
ik vind het walgelijk om het zo maar even te zeggen
snap niet wat hier leuk aan is en het is levensgevaarlijk

Mijn hobby zou het ook niet zijn :n
Daar zijn mijn vier viervoeters me te kostbaar voor.

Kellyyy11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:49

dat je met een paard over een andere paard rijden, vind ik echt gevaarlijk. mischien raakt dat springende paard wel de buik van die ander, of jou hoofd...

Voltige vind ik maar knap!;)

Wiwabalia

Re: Springen = normaal... maar springen over liggend paard? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:51

Ik vind het super knap!
Echt gaaf dat je dit voor mekaar hebt gekregen, je kunt hieraan wel zien dat jullie veel vertrouwen in mekaar hebben.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 21:51

Walgelijk, teveel tegen de natuur in, gevaarlijk?

Elk zijn mening uiteraard ;)

Ik weet waar ik met bezig ben en zou geen dingen doen als ik wist dat het niet mogelijk of te gevaarlijk is.
Paardrijden is al niet natuurlijk, bitten en dergelijke ook al niet.
Springen doet een paard in het wild ook niet, het mijd liever de hindernissen.
Maar toch doen we het allemaal, dat beetje extra kan er voor mij dan ook wel bij.
Zegt genoeg over vertrouwen vind ik...

Frank@ geloof me, mijn viervoeters zijn het meest belangrijkste op aarde voor me, ik weet heel goed waar ik met bezig ben. ;)

CoopersB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:52

Ik vind het knap wat je doet,je paard heeft vertrouwen in je!

Maar toch vind ik het gevaarlijk...wat als het paard de inschatting verkeerd maakt, en trapt op de buik van het paard, wat als je paard toch ineens opstaat.....

ook je voltige is erg prachtig maar zonder cap.....vind ik persoonlijk ook erg gevaarlijk

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:53

Knap gedaan zeg! Ik doe het je niet na, maar het lijkt me ook best gevaarlijk :)).

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:53

Ik vind het wel gaaf. Als je paarden en jijzelf er vertrouwen in hebben is dit toch prachtig? Dat is nog eens afstemming en samenwerking.

HinkeLover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:55

jeetje, dat springen. best eng. vindt het van de springer ook zeer knap, dat zou ik dus echt niet durfen. :=

en dat voltige, dat ziet er echt leuk uit. haha, ik zie het al voor me; zie je daar een paard in galop door de velden en iemand die allemaal kunstjes der op doet. haha.

echt superknap.
enneh; leuke beestjes :)
Laatst bijgewerkt door Vie op 16-11-09 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [i][b]-code verwijderd

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:55

Citaat:
Ik weet waar ik met bezig ben en zou geen dingen doen als ik wist dat het niet mogelijk of te gevaarlijk is.

Dat kan je wel leuk zeggen maar als het springende paard verkeerd uitkomt of het liggende paard springt ineens op dan is het niet meer zo leuk en ongevaarlijk!
Dat heb niks met gewoon springen te maken ik heb nog nooit een hindernis omhoog zien springen en vind dit erg gevaarlijk,vooral voor het liggende paard!

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:57

Wat een vertrouwen hier +:)+!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:57

orienta schreef:
Citaat:

Dat kan je wel leuk zeggen maar als het springende paard verkeerd uitkomt of het liggende paard springt ineens op dan is het niet meer zo leuk en ongevaarlijk!
Dat heb niks met gewoon springen te maken ik heb nog nooit een hindernis omhoog zien springen en vind dit erg gevaarlijk,vooral voor het liggende paard!

Maar zij vertrouwt haar paard, als zij dit niet zou doen, zou zij er niet overheen springen.
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 11-11-09 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:58

Wow wat een vertrouwen tussen jou en je paard! :wow:
Ik ben ook meer een persoon van 'oeh gevaarlijk, ik doe het je niet na!' Maar vind het wel erg knap van je!! :j

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:58

Gave dingen kan jij met je paarden!

Vind dat met je paard over dat andere paard springen alleen echt levensgevaarlijk. :n

Snap niet wat dan erger is, met een paard over een ander paard springen, of je pony verkopen omdat je er te groot/ niet meer verder mee komt?! :?

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 21:59

CoopersB schreef:
Ik vind het knap wat je doet,je paard heeft vertrouwen in je!

Maar toch vind ik het gevaarlijk...wat als het paard de inschatting verkeerd maakt, en trapt op de buik van het paard, wat als je paard toch ineens opstaat.....

ook je voltige is erg prachtig maar zonder cap.....vind ik persoonlijk ook erg gevaarlijk

Zolang ik bij hem neerlig staat hij niet op, daarom dat ik hem ook niet alleen laat liggen.

Ik heb zeer veel vertrouwen in Zippo bij zijn springen.
Hij tikt zelden een balk en over zo iets laag heb ik hem nog nooit weten een balk aftikken, laat staan dat hij Sioux raakt.
Daarnaast vertrouw ik Gilles die met hem springt.

Voor ons allen is het gewoon een uitdaging in het vertrouwen en vind ik juist zo fijn dat ze dit alles toelaten en dat ik hen hierin zo kan vertrouwen.
Ik weet niet hoe ik me anders moet gaan uitdrukken.
Alles wat ik doe met hen is op basis van vertrouwen, geduld en wederzijds respect.
Zonder dit zou me dit ook nooit gelukt zijn en zou ik er ook nooit aan begonnen zijn.
Ik voel aan wanneer iets mogelijk is en wanneer niet...

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:59

sorry je zal best veel ervaring en vertrouwen hebben etc maar ik vind het een te groot risico.

Wat als je paard niet uitkomt, wat als je liggend paard beweegt en het andere schrikt, wat als je paard twijfelt bij het springen of verkeerd uitkomt. Wat als je paard toch wilt opstaan om een of andere reden. Enig idee wat voor schade dat jou paard kan aanrichten?

normaal vind ik je trucjes heel leuk maar dit gaat IMO te ver.