Hallo Allemaal, Tijdens paard en koets zullen wij met de ponyrennen een clinic/show geven over ponyrennen. Nu is het zo dat wij graag zouden willen weten waar jullie aan denken bij de rensport. Mag positief en negatief. Dit willen we graag gebruiken in onze clinic zodat mensen er meer over te weten komen. Ik hoop dus op een hoop reacties!!
Heb je al contact opgenomen met de mensen van het museum, misschien dat je daar iets mag lenen voor in de stand op paard en koets en om de draf en rensport te promoten.
Bari
Geplaatst: 05-11-09 13:04
yvonne...als ik aan rensport denk dan heb ik in m hoofd diverse uitspraken die ik ooit gehoord heb over wat de paardvriendelijkheid betreft in deze tak van paardensport. ik weet niet, ik zeg nu gewoon wat in me opkomt want ik zelf ben er helemaal niet thuis in. mschn zijn er wel argumenten die juist weer laten zien dat niet alles negatief aan de rensport hoeft te zijn? dat zal mschn leuk en leerzaam wezen. waarom hebben mensen vooroordelen ten opzichte van rensport? ik denk dat niet alles negatief aan hoeft te zijn. weet niet, mschn kan je er wat mee.
amigootje
Geplaatst: 05-11-09 22:35
Ik denk aan snelheid, kracht, slaan met zweep, lichtgewicht ruiter, stress, hard trainen voor paard.
hahah je gaat maar door hoor. Ik vindt het jammer dat het topic hier naartoe verplaats is omdat hier meer de rensportliefhebbers zitten. Wil echt van de mensen weten die er niks mee van doen hebben wat ze graag uitgelegd zouden willen, waar ze aan denken etc.
Paarden die rennen die willen niets anders, die zijn er voor geboren en willen alleen maar hard. Rennen, rennen en nog eens rennen. Ik vind deze sport niet zielig, aangezien die paarden het gewoon helemaal geweldig vinden.
Okee, en wat wordt er allemaal gedaan? Het is namelijk toch een eindje rijden ...
kekavo
Geplaatst: 08-11-09 15:54
Het eerste waar ik aan denk bij het woord rensport, is aan Man O'War, Seabiscuit en Northern Dancer. De meeste geweldige renpaarden die er in mijn ogen ooit zijn geweest. Maar ik denk ook aan heel hard rennen, iets wat paarden zo graag doen. Sierlijke, elegante paarden. Trainingen in de vrije natuur (weet niet of dat voor alle renpaarden zo is, maar de stal waar Major en Taquin stonden trainden veel in de duinen) Maar ik denk ook aan absurde geldbedragen, zoals wat je voor een jong veulen betaalt of de bedragen die je kan winnen op de baan en met gokken. En dan denk ik aan de vele vooroordelen die er tegen deze sport gericht zijn, veelal door mensen die niets of te weinig van de sport weten.
bloedmooie paarden, snelheid, kleine lichte jockeys, veel geld,...
de vooroordelen worden in stand gehouden door het feit dat van zodra er (veel) geld mee gemoeid is, er altijd mensen zijn die de zaken uitbuiten. Eigenaars hebben vaak hun paard nog nooit van dichtbij gezien, dus als het niet voldoet knippen ze gewoon de lijn door. terwijl de meeste trainers en stalruiters wel degelijk het beste met hun paarden voorhebben.
Grappig eigenlijk dat iedereen meteen denkt aan de rennen, terwijl de drafsport ook officieel onder de naam rensport valt. Ik denk er ook niet zo snel aan, maar bedoel je eigenlijk specifiek de paarden rennen of bedoel je dravers en renpaard allemaal?
Ja trainingen op het strand zijn heerlijk zolang je niet aan de kletter gaat. Hoewel dat opzich ook wel lekkerder is op het strand omdat er geen gevaar is dat je ergens tegenaan rijdt. Tenzij het stuur het ook niet meer doet; dan heb je een probleem. Wat heb je nog meer op je verlanglijstje staan wat betreft de rensport?
Vitaquilla
Geplaatst: 09-11-09 20:35
midden in de zomer in volle galop over de waterlijn en terug zwemmen.. goed voor de benen en spieren en ontspanning. betere training is er niet..
kyrkelover
Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-09 20:36
Dat lijstje is te lang hahahaha en gaat niet iedereen wat aan, maar 1 zal al werkelijkheid worden en dat is ergens in een land gaan rijden waar de rensport wel nog echt heel groots is.
xDefinetly
Geplaatst: 09-11-09 20:41
Goed plan Ik heb geprobeerd wat uit te stippelen maar ik heb nu meer zoiets van wat als ik opeens voor een bus kom en ik er niet meer ben? So geen verlanglijstjes of stappenplan meer, maar wel een heel boek vol idiote levenloze dingen die ik ooit in mijn leven moet hebben gedaan. En ik wil ook heel graag naar Australië. Kijk, begin ik toch weer een beetje een lijst te maken. Nou ja ik heb meer richtpunten, ik heb een renpaarden trainers droom en een droom om naar Australië te gaan, dat heb ik al levenslang. En daar stop ik, want anders kan ik ook nog lang door gaan. Hoewel... ik moet ook een paard hebben gehad
gewoon weg gaaf !! een eenheid zijn met het renpaard, krachtige uitstraling. enzo zo kan ik nog uren veder gaan
amigootje
Geplaatst: 12-11-09 21:49
apart tuig,enorme conditie paarden, mensen met paarden, in plaats van paardenmensen, trainer, slecht voor gewrichten/spieren,paard snel 'oud', slijtage, slacht als paard niet goed is..
Ik roep maar wat hoor, zeg niet dat dit waar is, of ik dit vind, heb zelf een geweldige draver
QueenD
Geplaatst: 13-11-09 18:33
Waarom de sport hier in Nederland op zo'n laag pitje staat, zo zonde want het is een mooie sport. Wat ik ook zou willen weten, hoe bouw je conditie op van zowel paard als ruiter, wat moet je er als ruiter voor laten/doen om op gewicht te blijven. Wat en hoeveel krijgen deze paarden te eten. Dat was het wel. Suc6 alvast .