Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Ondanks alle fabeltjes die er circuleren ben je gewoon verzekerd hoor. Er zijn twee soorten verzekeringen van toepassing: de ziektekostenverzekering en de WA (Wettelijke Aansprakelijkheid). Ziektenkostenverzekeringen betalen altijd, al lig je in het ziekenhuis door roken of zelfs een regelrechte zelfmoordpoging: Eigen-schuld-dikke-bult is geen argument voor de ziektenkostenverzekering. Wat de WA betreft: die keert uit als je aansprakelijk wordt gesteld voor schade die door jouw toedoen is ontstaan. Als je bijvoorbeeld een bal trapt door de ruit van de buren doet het er niet toe of je wel goedgekeurde voetbalschoenen aanhad of dat je met je sandalen tegen de bal trapte. Zo doet het er ook niet toe als je met je paard brokken veroorzaakt hoe je dat precies voor elkaar hebt gekregen, met of zonder bit, of zelfs zonder iets.

Vlinder32 schreef:mathes schreef:Al wil jij onderaan zijn buik hangend gaan paardrijden. Volgens mij ben je gewoon verzekerd.
whahaha geweldig! heb ik weleens gedaan, alhoewel dat niet de bedoeling was
Maar heel fijn dat ik inderdaad ook bitloos in principe gewoon buiten zou kunnen rijden