Ik weet zeker dat 90% van Bokt hier ' boos' om gaat worden dus allereerst maar even een uitleg.
Onze dravers worden beleerd als jaarling, dat betekend dat ze nu tussen de lijnen lopen en daarna een kar achter zich zullen krijgen. Deze kar zal er denk ik achter gaan zo rond eind november. Ze lopen dan 2 keer in de week met een kar( dus trekken, niet dragen) over een harde zandbaan rechtuit. Dit doen we een kwartier tot 20 minuten per keer. Dan gaan ze van maart tot en met oktober het land in. Daarna worden ze weer het land uitgehaald en worden ze als laat tweejarige/begin driejarige getraind. Als ze vroeg talent tonen koersen ze bij ons als driejarige, anders als vier of vijfjarige.
Ik weet dat er heel veel horrorverhalen rondgaan over draverstraining, vandaar dat ik ook deze foto's wilde plaatsen, zodat je een beetje een idee hebt hoe het er aan toe kan gaan.
Natuurlijk verwacht ik niet dat je het er mee eens bent, dus als je vragen heb over het hoe of wat: stel ze gerust! Dan kan ik uitleg geven over waarom bepaalde dingen gedaan worden

Dit is Bonjour

Dit is zijn eerste keer tussen de lijnen, eigenlijk doen we dan nog niets, je loopt er achter om hem daar aan te laten wennen en er loopt iemand naast omdat hij het bit natuurlijk nog niet gewend is. De bedoeling is dat je dit uitbouwt totdat degene die hem vast heeft naast mij kan lopen, dan is hij dus bitwijs

Nu hetzelfde blij Blizzard

Het is te merken dat Blizzard iets angstiger is, hij wil namelijk wat liever naast/achter degene lopen die hem vast heeft, daar waar Bonjour al veel meer zelf op pad gaat

Foto's van Blizzard en Bonjour voor de kar komen dus waarschijnlijk binnenkort.
Another( een jaar ouder dus) is sinds een maandje het land uit. Op deze foto's stond hij net weer voor de kar( zijn van 3 weken geleden denk ik) . Vandaar dat hij nog een slagtouw omheeft en een vrij zware kar. Hij staat nu al voor een lichter kar

Another staat nu op 2 keer in de week normaal tempo draven en 1 keer in de week kijken of hij een stukje harder wil.

Heb je vragen: stel ze gerust!! Ben benieuwd wat jullie nou juist positief eruit vinden zien op deze foto's en wat je niet aanspreekt