Het zal vast niet goed staan hier, maar ik vertrouw erop dat iemand het wel weet.
Iemand ooit gehoord van tandem rijden onder het zadel?
Rijden op achterste paard en voorste via menhulpen.
Ervaring? Tips?
Alle info welkom en alvast bedankt!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

oetenhok schreef:Ben je toevallig de marianne die op manege charlois/zuiderpark gestaan heeft, want dan heb je het misschien al een keer gezien. Ik heb daar welleens met de haflinger en shetlander tijdens de kur op muziek tandem gereden onder het zadel
Maar als je het wil proberen/oefenen wil ik eventueel wel een keer helpen? MarvanTom schreef:@polly2 : Duidelijk!
Ben jij linkshandig misschien? Ik zou namelijk voor mezelf dat omdraaien en ik ben rechtshandig.
Rijpaard dus met links en voorste met rechts.
Vertel?
oetenhok schreef:hoi,
Ja andere dingen proberen is altijd leuk en wie weet wat eruit komt. Want dat a la freche (duur woord) rijden is nu daadwerkelijk tandem rijden met wagen geworden en inmiddels M dressuur met winstMaar als je het wil proberen/oefenen wil ik eventueel wel een keer helpen?
MarvanTom schreef:Niet dat wij dit zien als een 'kunstje' , maar beide pony's hebben beweging nodig en 1 is niet rijdbaar. (wij zijn gewoon te groot)
Beiden moeten wel in toom te houden zijn en gezien de karakters van beide pony's zou dit dus een geweldige oplossing kunnen zijn.
Ibbel schreef:MarvanTom schreef:Niet dat wij dit zien als een 'kunstje' , maar beide pony's hebben beweging nodig en 1 is niet rijdbaar. (wij zijn gewoon te groot)
Beiden moeten wel in toom te houden zijn en gezien de karakters van beide pony's zou dit dus een geweldige oplossing kunnen zijn.
Maar waarom zo moeilijk doen? Je kan de tweede pony toch gewoon als handpaard naast je meenemen? Veel makkelijker, je kan niet in de knoop raken, hebt maar 1 set teugels in je handen plus een halstertouw, en klaar. Als je handpaard wat temperamentvol is, bitje erin en evt. bijzetje eraan.
Ik train op die manier mijn endurancepaarden wel eens (en dan halverwege de rit het zadel even omgooien en op het handpaard verder, want bij mij zijn ze wel allemaal gewoon te rijden.)
MarvanTom schreef:@ agee: heb je misschien ook een foto met 2?![]()
Ik heb er 'maar' 2, maar die 7 van jou zien er geweldig uit!![]()
Ik zie ook een lange zweep (stok?)
Hoe kan je die nu gebruiken met zoveel leidsels?
*nu blijf ik vragen*