Zijn die dravers allemaal van die heet hoofden??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maximosa

Zijn die dravers allemaal van die heet hoofden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 09:37

Nou, mn paardje word als hij iets meer op druk word gereden almaar drukker. Zeker in de les als er meer paarden bij zij heeft ie ADHD!! Overal kijken, druk doen aanspringen in galop als t been er aan gezet word. Zo nu en dan om gek :( van te worden. Dit is echt van de laatste tijd. Wellicht komt t van zn tanden en heb ik dan ook een afspraak voor de tandarts. Wel begrijp ik dat die dravertjes toch wel heet hoofden zijn. Maar de hamvraag is: hebben jullie ook zo n pepperig paardje en wat doe je daar aan?

Flew

Re: Zijn die dravers allemaal van die heet hoofden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:44

Mijn paard is ook een behoorlijke druktemaker onder het zadel. Ik doe gewoon alsof ik dom ben en rij door alsof er niks aan de hand is als hij het op zijn heupen krijgt, dat werkt bij hem het beste. Als ik mij eraan ga ergeren ga ik anders rijden en daar wordt het niet beter van.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:49

ja dravers hebben vaak last van adhd, onze draver spoort ook niet helemaal, ze reageren gewoon heel nadrukkelijk op prikkels in vergelijking met onze andere paarden (o.a. volboed arabier en arabier x kwpn)

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:52

Je moet wel begrijpen (mits hij of zij gekoerst heeft) dat de hulpen die je bij een normaal rijpaard geeft precies averechts werkt bij een draver.

Als je draver gekoerst heeft en je pakt de teugels op associeert hij of zij dat met hé ik moet weer, dus worden ze heet en willen ze gaan.
Als je de teugel gewoon wat langer laat worden ze wel weer rustig. Zo werkt mijn draver, en de draversstal waar ik gewerkt hebt werken alle dravers ook zo.

De reactie op hulpen is gewoon precies andersom dan bij rijpaarden. Als je bij die van mij de teugels op pakt dan wordt ze kijkerig en druk. laat ik ze wat langer is er niks aan de hand.

Een omscholing van een draver naar rijpaard vergt gewoon ontzettend veel geduld.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:55

ook gewoon in de wei gedraagt onze draver zich soms idioot, dan heeft een ander paard bijv. al wel gras erbij en hij niet en dan gaat hij zich enorm opfokken. Terwijl een normaal paard gewoon kijkt 'oh ik kan er nog niet bij, jammer dan'

De draver blijft zich maar opvreten en druk maken, gaat met zijn hoofd gooien en rennen 8)7

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:55

draves zijn gevoelige paardjes.
kunnen erg druk reageren op situatie,s
het beste is idd te doen alsof er niets is dan worden ze meestal vanzelf wat rustiger.
maar verwacht niet dat het een rustig suf paardje wordt want dat worden (de meeste) nooit.
onze dravers merrie is nu 22 en is precies het zelvde als 10 jaar geleden.
ze zijn ook erg gevoelig voor jouw gevoel dus als jezelf gespannen bent zullen ze dat erg goed voelen en er op reageren.
wat ik meestal doe is goed door je buik ademen(geeft wat rust in je lichaam) teugels los en gewoon afleiding zoeken ,kijk naar een ander paard ,praat met een ander, je voelt ze rustiger worden.
meestal is het altijd in het begin dat ze druk zijn ,het verzwakt wel maar gaat nooit helemaal over, nieuwe impuls,nieuwe oefening of aanwijzing hup daar gaan ze weer.
probeer een goede band op te bouwen met je draver dan gaan ze voor je door het vuur.
succes
ps mocht je nog vragen hebben pb me maar hoor.

Chantalll heeft gelijk meestal als ik de teugels oppak is ze al weg.
na jaren dat we haar hebben is dat er nog niet uit
zodra ik de teugels oppak schiet het hoofd omhoog.
nu gaat ze er niet meer vandoor gelukkig dat hebben we er zoveel mogelijk uit kunnen trainen alleen de reactie is er nog wel.
vooral als er een ander paard van achter komt en voor wil gaan of er langs grrrrr moet ze voorop!
winnen he
Laatst bijgewerkt door lovemeintje op 20-09-09 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:58

Arabesk schreef:
ook gewoon in de wei gedraagt onze draver zich soms idioot, dan heeft een ander paard bijv. al wel gras erbij en hij niet en dan gaat hij zich enorm opfokken. Terwijl een normaal paard gewoon kijkt 'oh ik kan er nog niet bij, jammer dan'

De draver blijft zich maar opvreten en druk maken, gaat met zijn hoofd gooien en rennen 8)7

Klinkt als de mijne. :j

'wil wel, maar kan (nog) niet = hysterie' :+

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 09:58

""Als ik mij eraan ga ergeren ga ik anders rijden en daar wordt het niet beter van."' Ja Flew dat is goede raad, is toch soms moeilijk. Vooral als je in les rijd. Niet dat ik me dan aan mn paardje erger maar meer omdat ik wat meer ruimte nodig heb en daar niet altijd rekening ,mee word gehouden door mede lessers. Vooral als er collegas zijn die met veel lawaai moeten aangalloperen. Klikken met tong en aanmoedigende geluiden maken. Reageerd die van mij behoorlijk op. Dus rijd m nu wel wat vaker alleen in de bak. Ik vind alleen de lessen wel belangrijk omdat t nog een jong paardje is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:59

nou volgends mij heb ik een uitzondering thuis staan. want de mijne is rustig (erug rustig) ik geef hem flink haver bij om hem wat heeter te krijgen.
alhoewel hij in het bos wel lekker de pas dr in zet, want buitenrijden vind hij geweldig!

Wel is hij erg gevoelig, dus als ik zenuwachtig word word hij dat ook.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:00

Arabesk schreef:

Hier heb ik dan weer geen last van :D Mijn merrie en veulen worden dan niet idioot ... maar Uuf is dan ook gewoon de baas, er staat een welshje bij in en die kan er gewoon rustig bij komen.
Wel merk ik aan haar dat als ze iets merkt wat ze niet helemaal goed kan zien (d.m.v. Auto voor een een struik of iets dergelijks) dan verandert ze van merrie naar hengst :D

Briesen als een gek oren erop, prachtig gezicht !

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:01

ja dat zal er niet helemaal uit gaan.
ik heb ook een tijdeje met haar gelest nou veel beter ging het als we buiten reden en daar deed ik mijn/onze oefeninbgen.
het zijn te veel impulsen van buitenaf.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:01

ik heb flink wat dravers gereden,maar ik had dus een toaal andere mening

het zijn no-nonsense paarden,niet zeuren maar doen ,en daar gaan ze mee door tot ze niet meer kunnen.
ik vind ze geweldig,wat een karakter,wat een doorzetteingsvermogen...en vertrouwen!

dat beetje stress wat ze meenemen van de baan knuffel je er zo weer uit hoor :j

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:02

Ik weet dat het ontzettend moeilijk is om je soms rustig te houden als je gefrustreerd raakt. :)) Mijn paard traint mij. Wij zijn namelijk allebei niet de meest rustige persoontjes, maar één van ons moet toch het hoofd koel houden anders gebeuren er ongelukken. Ik ben inmiddels vaak diegene, maar ik moet er soms ook nog echt moeite voor doen hoor. Doen alsof ik dom ben en doorrijden in plaats van me ook op te gaan zitten vreten. :7

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:02

Chantalll schreef:
Arabesk schreef:

Hier heb ik dan weer geen last van :D Mijn merrie en veulen worden dan niet idioot ... maar Uuf is dan ook gewoon de baas, er staat een welshje bij in en die kan er gewoon rustig bij komen.
Wel merk ik aan haar dat als ze iets merkt wat ze niet helemaal goed kan zien (d.m.v. Auto voor een een struik of iets dergelijks) dan verandert ze van merrie naar hengst :D

Briesen als een gek oren erop, prachtig gezicht !

jaja en als er een ander de wei uitgehaald word en ze moet achterblijven(niet alleen overigens)
klimt ze bijna over het hek.
komt diegene terug word deze even helemaal afgeranseld en verbannen.

maar ik hou van haar hoe ze is en we voelen mekaar prima aan.
weten wat we aan mekaar hebben en ben blij dat we in aanraking kwamen met de DRAVER

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:09

Mijn Merrie is echt mijn steun en toe verlaat ... Ik ken haar en zij kent mij ...
Haar veulen ook NDR geregistreert is echt een mak lam. Een schat van merrietje.

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 10:09

Ja dank jullie alreeds voor jullie reacties lees al veel wat ik herken. Moet wel vermelden dat diamond verder een schat is. Komt aangaloperen als ik bij de weide kom. Staat ie helemaal achterin komt ie helemaal als een gek aangerend, helemaal blij, bokt en maakt capriolen. tot ie voor me staat en gaat lekker kroelen. Dan smelt mn hartje haha :o heb m nog maar 4 maandjes.

moet dr bij vermelden dat ik door de week vaak meerijd in de manegelessen daar waar ik sta maar ook nog prive les krijg bij een goede instructrice bij haar thuis daar gaat t vaak wel beter rijd dan allen of met mn vriendin. Gek genoeg is galop zij beste gang en is ie erg lenig HAha. En ohja hij heeft nooit gekoerst is wel belerd voor de sulky volgens mij!!
Laatst bijgewerkt door maximosa op 20-09-09 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:12

Wat is de volledige naam van je draver ?

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 10:17

Dr diamond van v. noble diamond - m. dia scottseth

oja hij komt uit duitsland
Laatst bijgewerkt door maximosa op 20-09-09 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:20

Ja wat is je volledige naam?

ik moet zeggen, dravers zijn geweldig :D het was wel een hele overstap om van manegeruiter/paarden naar een draver tegaan; heel anders etc, maar ik begin het nu echt te leren :D zijn weld ingetjes waar ik telkens tegenaan loop(als je mijn laatste stuk gelezen heb over het steigeren, naja daar zijn we nu na 2x trainen bijna doorheen, heb van de week ook 2x afgesproken komt helemala goed :D )
maar het zijn gewoon toppaarden :+: , ontzettend aanhankelijk(die van mij dan he := ), lief en bovenal heel erg fel voor eten :Y) moet wel zeggen dat yankee een beetje de leider wil zijn in de groep en dat niet altijd gaat :') , komt tie naar me toe gelopen(heeft hij weer een wondje) gaat tie het gewoon aanwijzen met z'n mond of met z'n achterbeen _O-

ben ej trouwens al lid van draverspraat :) ?

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 10:25

Nee nog niet kijk wel es op de site zal me es ff aanmelden. Ik wil overigens wel in de B-dressur starten volgend jaar en kijken hoe hij het doet met springen eerst maar goed onder het zadel en de knopjes dr op. Komt wel ik weet gewoon dat ie wel een braaf en eerlijk paard is. Heeft een super karakter.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:26

Wij hebben er twee, de ene was vroeger druk, nu niet meer (=23) en de ander van 9 is wel druk, maar niet heel erg ofzo.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:48

Mijn draver is echt het tegenovergestelde van heet. :') Is niet druk te krijgen.

Mijn vorige draver had wel heel veel pit.

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 11:51

Mijn Draver, is echt niet heet.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 11:58

De draver van een stalgenoten van mij is totaal niet heet.
Hij heeft vroeger wel gedraafd en ze hebben hem zelf omgeschoolt tot rijpaard.
Hij loopt keurig netjes aan de teugel kan netjes galloperen en is met dressuur rijden gewoon lekker te rijden, goed aan de hulpen maar niet heet.
Allen met springen dan word ie wel erg heet, maar dat hebben de kwpn'ers ook vaak dus dat is niet echt iets wat specifiek bij de draver hoort.
B.T.W. de draver waar ik het over heb staat te koop dus mensen met intresse kunnen pb en ;)

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:59

Udet past zich helemaal aan mij aan! Af en toe vet lastig, want ben ik druk is hij druk, ben ik gespannen is hij gespannen, ben ik boos is hij boos. en ja hij is snel druk als er iets mis gaat, dan moet je zelf onwijsrustig blijven!

en echte spiegel! Maar voor de rest vind ik het super paarden, half jaar geleden was dat anders, maar als ik zie wat ik met udet in een jaartje tijd hebt bereikt, kan ik wel zeggen dat het een onwijs fijne rassen zijn om mee te werken

ps udet sunshine heeft twee jaar gekoersd!