Spelletje`s voor je pony.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanH

Spelletje`s voor je pony.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 21:00

hoi :D ,
Het spijt me als het hier verkeerd staat maar ik wist geen andere rubriek.
ik ben elf jaar oud en ik heb nu een verzorgpony op Manege Slichtenhorst. Ik vindt het dan leuk om spelltjes dan te doen bijv.: Je zweep in de pion doen dan eruit hallen en dan naar een anderen pion en weer het zelfde enz. en Rondjes galopperen en als ik dan van de hoefslag af ga of ze gaat treug in draf ben ik af. Meer weet ik niet echt. Wat ik niet mag is springen of een buitenrit maken voor de rest mag ik alles.

Ik hoop dat er wat ideeën zijn :D.
Groetjes!!! :D ;)

fenna2324

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:30

Je zou kunnen ringsteken. een paar palen neer zetten en aan elke paal een ring hangen, er in stap/draf/galop langs gaan en met een lange stok de ringen proberen te pakken.

Nell_

Re: Spelletje`s voor je pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 11:49

Of ga VD leren. Dat ie je moet volgen in stap en draf, en een voetje geven. Gewoon makkelijke dingetjes!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 14:36

VD is inderdaad leuk, of misschien iets van schriktraining. Dat je leert dat je paardje niet bang hoeft te zijn voor bepaalde dingen :D .

megan-x3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:29

je kun ook bijv wat dingen in de bak neer zetten zoals pionnen enz en daar omheen slalonnen of balkjes neer leggen en daar wat dingen mee bedenken en als je dan een pion omgooit of je raakt een balkje ofsoo dat je dan af bent :+ :+

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 19:24

okè bedankt voor alle ideeën!!!! :D

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:10

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 17:16

Miska schreef:
In het boek : Spelletjes voor pony's van Franka Zeelen staan ook erg veel leuke dingen.

http://www.manege-de-driesprong.nl/spelletjes.php

Het boek is in de meeste ruitersport zaken wel te verkrijgen en kost €9,95-.

Wat handig bedankt voor de tip

Tietie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:42

Je kan ook, 1 rondje (of volte) stap, dan rondje draf, en dan rondje galop.
Dan is het het leukste als de tijd opgenomen word, zodat je het telkens sneller kan doen.

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:45

Miska schreef:
In het boek : Spelletjes voor pony's van Franka Zeelen staan ook erg veel leuke dingen.

http://www.manege-de-driesprong.nl/spelletjes.php

Het boek is in de meeste ruitersport zaken wel te verkrijgen en kost €9,95-.

Dat kan ik ook ja, is inderdaad een leuk boek en staan heel veel spelletjes in!
Ik ben bij haar op kamp geweest en toen hebben we er ook wat gedaan, erg leuk.
Ben je altijd in je eentje?

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 21:14

Een paar pionnen op een lijn zetten, hier tussen door slingeren, rondje draaien om de pion.

Een balk neerleggen in het midden. Stoppen voor de balk, achterwaarts langs de balk, rondje om de balk.
Stilstaan zodra de voorbenen over de balk zijn en de achterbenen nog niet.

Een (skippie) bal die zo hoog of net hoger is als je pony zijn voorbenen leuk om voetbal mee te oefenen. Lukt dat goed gebruik dan ook de pionnen.
Super leuk, en goed voor het betere stuurwerk (let op dat je door al je pret niet gaat trekken aan de teugels).

Een mand op de vloer waar je net bij kan, pak deze op zet hem verder weer neer. In die mand kan je ook dingetjes gooien (let op dat je pony zich niet een hoedje schrikt).
Wees creatief met wat je heb.
Een deken of kleurige kleding over een paal of stoel is ook een leuk voorwerp voor schriktraining.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 12:33

BlueStar schreef:
Een paar pionnen op een lijn zetten, hier tussen door slingeren, rondje draaien om de pion.

Een balk neerleggen in het midden. Stoppen voor de balk, achterwaarts langs de balk, rondje om de balk.
Stilstaan zodra de voorbenen over de balk zijn en de achterbenen nog niet.

Een (skippie) bal die zo hoog of net hoger is als je pony zijn voorbenen leuk om voetbal mee te oefenen. Lukt dat goed gebruik dan ook de pionnen.
Super leuk, en goed voor het betere stuurwerk (let op dat je door al je pret niet gaat trekken aan de teugels).

Een mand op de vloer waar je net bij kan, pak deze op zet hem verder weer neer. In die mand kan je ook dingetjes gooien (let op dat je pony zich niet een hoedje schrikt).
Wees creatief met wat je heb.
Een deken of kleurige kleding over een paal of stoel is ook een leuk voorwerp voor schriktraining.

bedankt leuke idee !!1!!!!

Gelderei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:30

Je kan gaan paarden voetballen dat is egt leuk:D
Je kan gaan Tally howen
Het eerste halve rondje in stap nog een half rondje in draf en dan een rondje galloperen:P.

Het nadeel is dat het wel met z'n 2e moet:P

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 18:07

candelaria schreef:
Je kan gaan Tally howen
Het eerste halve rondje in stap nog een half rondje in draf en dan een rondje galloperen:P.

Voetballen is echt superleuk, ook in je eentje.
Je begint met het aanleren, als het paard de bal raakt (tussen je teugels en je benen opgesloten houden en erop af rijden zou resultaat op moeten leveren) dan beloon je je paard. Sommige paarden kun je het best een snoepje geven, ik gooide altijd mijn teugels los en prees hem helemaal de hemel in. Het is maar net waar je paard gevoelig voor is. Zo raakt je paard gefocust op de bal, hij gaat het aanraken leuk vinden. Op den duur kun je dan de bal door een andere persoon (op de grond) weg laten schoppen, Michiel galopeert er inmiddels keihard achteraan als je dat doet. Keepen is ook leuk, weet je direct hoe dapper je paard is. Wel oefenen met de bal op je paard stuiteren, dat hij daar niet van kan schrikken.
Hier zou je een poosje zoet mee moeten zijn! :D

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 20:44

Miss_Malfoy schreef:
candelaria schreef:
Je kan gaan Tally howen

Voetballen is echt superleuk, ook in je eentje.
Je begint met het aanleren, als het paard de bal raakt (tussen je teugels en je benen opgesloten houden en erop af rijden zou resultaat op moeten leveren) dan beloon je je paard. Sommige paarden kun je het best een snoepje geven, ik gooide altijd mijn teugels los en prees hem helemaal de hemel in. Het is maar net waar je paard gevoelig voor is. Zo raakt je paard gefocust op de bal, hij gaat het aanraken leuk vinden. Op den duur kun je dan de bal door een andere persoon (op de grond) weg laten schoppen, Michiel galopeert er inmiddels keihard achteraan als je dat doet. Keepen is ook leuk, weet je direct hoe dapper je paard is. Wel oefenen met de bal op je paard stuiteren, dat hij daar niet van kan schrikken.
Hier zou je een poosje zoet mee moeten zijn! :D

dat is ook een leuk idee...... bedannkt!!!

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:23

Je kan ook een behendigheids parcourtje neerzettenb Bijv: :P Je begint bij start dan moet je slalommen, dan iets oppakken , dan iets gooien , dan galop en dan volte op iets ofso...
Ga zo maar door :D

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 12:40

Galeo schreef:
Je kan ook een behendigheids parcourtje neerzettenb Bijv: :P Je begint bij start dan moet je slalommen, dan iets oppakken , dan iets gooien , dan galop en dan volte op iets ofso...
Ga zo maar door :D

oke dat is ook nog een leuk idee bedankt!!!!

Zazoegeakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 13:06

weet iemand waar je een ponyvoetbal kan kopen?

Noatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 13:11

ben ik ook benieuwd naar :)

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 17:22

ik zou het niet weten???!!!

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:27

ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad. Ik vind het niet zo veilig klinken,maar dat zal het vast wel zijn anders zou het nooit goedgekeurd zijn haha :P

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 21:16

CCindy schreef:
ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad. Ik vind het niet zo veilig klinken,maar dat zal het vast wel zijn anders zou het nooit goedgekeurd zijn haha :P

Heb even rond gekeken: Ze zijn op marktplaats te koop.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:37

paardnatuurlijk.nl grote bal voor maar 50 euro.. veel goedkoper vind je ze niet! :D

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:05

Ik denk niet dat het de bedoeling is op de pony VD aan te leren want ook andere moeten er op rijden en mee omgaan.
Wie heb je trouwens als verzorg pony ??? Ik heb daar zelf ook gereden en Ocalinda als versorgpony gehad !

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 18:11

sanurie schreef:
Ik denk niet dat het de bedoeling is op de pony VD aan te leren want ook andere moeten er op rijden en mee omgaan.
Wie heb je trouwens als verzorg pony ??? Ik heb daar zelf ook gereden en Ocalinda als versorgpony gehad !

Ik had Vosje neem haar weer als verzorgpony als het weer mooi weer is.