Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
waar is die eigenlijk gebleven??? want het was eerst wel de bedoeling dat ze samen zouden blijven.. maargoed banyu is een onwijs lief beest..maar zoals je zelf al zegt, heel bijzonder, en wat ik ook vaak zag dat afsluiten, toch na een tijd trok dat wel bij..
.
(daarom werd banyu ook rijderloos gevangen, een paar dorpen verderop) 

classic_life schreef:hey banyu! wat leuk om van hem te horen zeg. Play_coy en ik zaten op dezelfde stal in NL, dus hebben beide aardig wat gezien van deze man. Maar wat leuk zeg dat het zo goed met hem gaat en dat het zo goed klikt, had eerlijk gezegt verwacht dat hij nu biefstuk was. Hij was een moeilijk paard om te werken. Zoals play_coy zegt over het strand, maar ook op de baan, zodra hij zand onder zn voeten voelde was hij weg. Hij heeft ook nog in de metworst rennen gelopen (traditionele ' straat' rennen in boxmeer).
Ik heb nog wel wat foto's van hem in de race geloof ik... als je je email even geeft kan ik ze naar je toe sturen.
PeePaardje schreef:Grappig om jullie verhaal te lezen! Mooi hoe ver jullie dan al gekomen zijn en ook steeds verder komen.
Ik ben het meisje wat toen mee was op buitenrit samen met Barbera
,. ik zag hem te koop staan,.. play_coy schreef:Maarr.. je verkoopt hem dus toch niet?? via mij heeft sandra je toen gemaild,. ik zag hem te koop staan,..
Banyu schreef:play_coy schreef:Maarr.. je verkoopt hem dus toch niet?? via mij heeft sandra je toen gemaild,. ik zag hem te koop staan,..
Toen ik een paar maanden twijfelde om Banyu te verkopen, merkte ik aan mezelf dat ik het niet kon. Ik stond te huilen bij zijn stal, Banyu sloot zichzelf weer af en begon af te vallen. Twee hoopjes ellende bij elkaar. Het was duidelijk dat wij geen afscheid van elkaar mochten nemen. Wij hadden nog teveel van elkaar te leren en dat blijkt wel. Toen ik de knoop had doorgehakt om Banyu niet te verkopen heb ik een hele tijd bij Banyu gestaan. Hij keek me aan en ik kreeg gewoon kippevel. Ik kreeg een dikke knuffel van hem en het leed was geleden. Banyu trok weer lekker bij, ik weer met plezier naar stal en middels een andere instrukteur rijtechnisch een nieuwe weg met Banyu ingeslagen. Alles viel op zijn plaats. Wat ben ik blij dat ik naar mijn gevoel heb geluisterd. (Kan trouwens ook niet anders met zo'n paard, dat dwingt hij wel af!).
Banyu wordt nu wat mondiger, laat zich het kaas niet meer van het brood eten en wordt brutaler naar andere paarden. Maar hoeveel praatjes hij ook heeft, als ik hem kom halen zal hij nooit één pas verkeerd doen. Hoe hij ook loopt te hinniken (en dat kan hij!!!) hij is nu erg gefocusd. Dat voelt als echt goed contact hebben en daarmee zijn we pas echt lekker aan het trainen. Zonder dit alles (de leuke en minder leuke dingen) had ik nooit de kans gekregen om met hem de band op te bouwen die wij nu hebben. Dus............hij is niet te koop. Wij zijn nu dit weekend voor het eerst samen naar school geweest. Hij was echt super braaf maar helaas kwam er een oude blessure om de hoek kijken. Ik zag dat hij daar niet helemaal gelijk liep. Gelukkig kwam daar op school Stefaan Aalen, een osteopaat. Toen ik hem vroeg of hij naar Banyu wilde kijken heeft hij hem gelijk behandeld. Die is goed!! Ik keek alleen maar naar de reaktie van Banyu, en die was heftig. Niet gemeen, maar hij liet merken dat hij er erg op reageerde. Stefaan heeft zijn rug en schoft behandeld en plaatsen waar hij voor de behandeling op reageerde, waren vormden geen blokkade meer. De rug van Banyu staat nu weer mooi recht en hij heeft nu een weekje rust. Jammer als je net aan een opleiding begint, maar Banyu zal er veel baat bij hebben en hij zal na een 4 tot 6 weken absoluut volledig moeten reageren op de bahandeling. Dan zal het rijden alleen maar verbeteren en kan hij lekkerder door zijn lijf bewegen. Banyu staat nu weer thuis bij zijn vrienden en heeft ze meer dan genoeg te vertellen vrees ik. Mocht je een osteapaat zoeken voor je paard is Stefaan absoluut een aanrader. Hij is rustig, legt goed uit wat hij doet en neemt de tijd voor je paard. Ook geeft hij een trainingsschema mee voor de aankomende 6 weken. In die tijd moet hij optimaal hebben gereageerd op de behandeling. Ik zag dat er in 2005 al een topis over hem was geweest op BOKT. Gelukkig heb ik tijdens de twee dagen opleiding de oefeningen kunnen doen op een paard van de school zodat ik dat later weer over kan brengen op Banyu. Nu......huiswerk mee, leren en vanaf volgende week weer met Banyu aan de gang. (2e week 3 tot 4 x 10 min. stapwerk, lang laag, lekker stretchen voor de hals en rug)