Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sorayafriend"]
ze blijft staan als ik achteruitlopend bij haar vandaan ga en met mijn hand een stopteken geef. na pakweg een meter of 10 sta ik stil, vraag haar aandacht door haar naam te roepen en geef met dezelfde hand een kommaar signaal. ze komt dan naar me toelopen, totdat ik weer een stopsignaal geef! ik loop naar haar toe en beloon haar uitbundig.
[/quote]
Was met Amy in het begin best moeilijk, ze deed niks anders dan achter mij aanlopen. Wel erg schattig, maar soms ook wel een beetje lastig. Ik heb haar met poetsen vaak los in de bak staan. Als ik dan even naar mijn poetskist loop en me weer omdraai, sta je ineens oog in oog met die knol! Die je daar helemaal niet verwacht had![]()
[quote="sorayafriend"]
ik ben nu ook bezig met een paardenbal (je weet wel, zo'n kleine skippiebal)
oppakken, naar me toie brengen en afgeven is de bedoeling.
en natuurlijk belonen!
dikke pret voor haar en voor mij als het lukt.
kom ik maandag bij haar box, geeft ze zomaar ineens de bal aan, met een vragende blik "snoepie?"
[/quote]
Ik heb sinds kort ook een skippiebal (niet voor mijzelf gekregen hoor, maar voor mijn pony). Hoe leer je een paard apporteren?Wil ik ook eens proberen...
[quote="sorayafriend"]
Ook geeft ze al een voetje in een vaste volgorde als ze de hoevekrabber heeft gezien, die ik haar voorhoudt. Erruuug makkelijk.
linksvoor, rechts voor, links achter, rechtsachter (binnendoor dus aan de linker kant.)
[/quote]
Maar wat dan als je het eens in een andere volgorde wilt? Is ze dan niet ontzettend in de war?
[quote="sorayafriend schreef:Weet er nog iemand andere leuke dingen?
Trixy schreef:Ik heb sinds kort ook een skippiebal (niet voor mijzelf gekregen hoor, maar voor mijn pony). Hoe leer je een paard apporteren?Wil ik ook eens proberen...
Citaat:Met vrijlopen (longeren zonder longeerlijn, ook wel soort van join-up) waarbij ik dus in het midden sta, laat ik haar ook wel achteruitlopen. Ben ik de enige die dit doet? Heb er nog nooit iemand over gehoord namelijk. En als er meer mensen zijn die dat doen, op welke manier dan? Ben benieuwd
promptertje schreef:Wat wil je allemaal horen? Achteruit over een balk, over een zeil, tussen twee klapstoelen door, de box in.... zit allemaal in de Parelli-methode. Iedereen die aan Parelli doet, doet dit hoor
Citaat:promptertje schreef:
Wat wil je allemaal horen? Achteruit over een balk, over een zeil, tussen twee klapstoelen door, de box in.... zit allemaal in de Parelli-methode. Iedereen die aan Parelli doet, doet dit hoor
Maar ik neem aan dat die dingen wel aan de hand zijn, dus dat je voor het paard staat en hem achteruit laat lopen.
Citaat:Wat ik bedoel is in feite tijdens het longeren achteruitlaten lopen. Maar dat is dan denk ik ook weer meer vrijheidsdressuur?