Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
arno8 schreef:Weet iemand nog een goede centered riding instructeur die doorheeft dat een paard zonder bit ook nog te rijden is? Als het even kan ook eentje die niet eist dat het paard eerst in de krul wordt getrokken voordat we ons op de zit gaan richten.
fransje23 schreef:arno8 schreef:Weet iemand nog een goede centered riding instructeur die doorheeft dat een paard zonder bit ook nog te rijden is? Als het even kan ook eentje die niet eist dat het paard eerst in de krul wordt getrokken voordat we ons op de zit gaan richten.
Ik weet niet van wie jullie al les hebben gehad maar ik bij mijn CR-les moest het paard echt niet in de krul getrokken worden. Juist niet...
zoetjes schreef:Beste Arno als je les wilt hebben in het bitloosrijden mag je naar mij toekomen.
Ruzie? Hangt van je eigen instelling af. Ben je bereid iets aan te nemen, of weet je het zelf allemaal beter?
Alles gaat op zit, gehoorzaamheid, en naar kunne van paard en, niet geheel onbelangrijk ook naar de kunne van ruiter.
Zeg maar wat je wilt, basis, klassieke dressuur, hogeschool dressuur, vrijheidsdressuur?
Alles is mogelijk totaan de hogeschoolsprongen, ja...bitloos, met of zonder zadel.
Zo apart is het nl. niet, we doen het al jaren, onder de man, aan de hand of gewoon los in de vrijheid.
Nee, ik kom niet op lokatie, daar heb ik het te druk voor.
Jannepauli schreef:`Zoetjes... je doet toch geen centered riding?
Misschien hadden jullie het al ontdekt A & A, maar Alona geeft ook lessen in Hoorn ( zie de website)