Aangezien de eigenaar van stanley al een paar pogingen had gedaan tot longeren, en het best redelijk ging maar hij er geen bal van begreep
(wat logies is aangezien hij 2 een een zootje maanden is). Maar iig vandaag had ik gewoon zoiets van: Vandaag is de dag dat ik Stanley is lekker ga proberen te longeren. Wat ik al door had gekregen is (met losgooien red.) dat links om zijn lievelingskant is, maar met losgooien is het al moeilijk om hem rechts om te krijgen (bij elke korte zijde proberen om te draaien etc.). Dus dat zou nog een heel feest worden. Maar ik moest zo-wie-zo nog maar zien hoe hij überhaupt zou reageren op het longeren! Dus eerst links geprobeerd: TOP! Het was echt een engeltje. Tot ik op rechts gezet, maar het ging best goed ondanks het proberen om te draaien (ik was hem toen nog telkens voor).
En ik zou ook gaan kijken hoe hij op een lichte bijzet zou reageren dus dat heb ik ook gedaan, weer super lief op links. En toen ja rechts: Dat was een gevecht pff.. Ik mocht helemaal niet eens aan zijn rechterzij komen (hij bleef weg draaien), dus ik bleef net zo lang doorgaan tot ik klaar was om hem aan te sporen, reageerde hij niet op de zweep (ik kon een knal met de zweep maken toen kwam er nog enige reactie, al ging hij niet lopen maar het was meer een soort schokje. En als ik heb raakte met de zweep kwam er al helemaal geen reactie
). Uiteindelijk met super veel moeite heb ik hem ook op rechts gekregen, voor maar een paar rondjes (maar het is wel gelukt). Ik heb dus alleen foto's kunnen maken van dat hij op links liep, want die zeldzame keren dat hij op rechts liep was ik te druk bezig met hem te laten lopen en hem geen kans geven om om te keren

Tips zijn natuurlijk heel welkom!! zolang ik er tenminste wat aan hem
Hier de foto's:

en toen had ik hem bijgezet:

Het gaat nog niet helemaal lekker af en toe

Een vandoor willen gaan momentje

Tanx voor het kijken, en laat een berichtje achter

en idd zoals Bubsj zegt, op het land en laten staan
anders had ik het überhaupt niet op internet gezet